Gå til innhold

Stemora til barna mine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er på ingen som helst noen stemor! Hun er en skikkelig god og herlig bonusmamma, og jeg er så glad for at det er akkurat hun som er blitt sammen med eksen min! :)

Barna er kjempeglad i henne, og de ser veldig opp til henne. Det er ofte snakk om henne når de er her, og det er tydelig at hun er veldig bra. Og det er jeg så takknemlig for!!

Er det noen andre der ute som har samme opplevelse? Syns jeg leser så mye negativt om disse stemødrene/bonusmammaene. Om du bare har negative ting å si, kan du lage en ny tråd om det. Jeg har bare så lyst til å høre noen positive erfaringer! :)

Anonymous poster hash: a6e29...0a7

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Nå har ikke jeg en stemor til min sønn i bildet, men må bare si at det er er en lettelse å høre! Blir til at vi går hvert til vårt nå, og tanken på kjipe stemødre skremmer meg veldig (opplevd det selv), så å høre at det faktisk går andre veien er ganske fint å høre :)

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

...er på ingen som helst noen stemor! Hun er en skikkelig god og herlig bonusmamma, og jeg er så glad for at det er akkurat hun som er blitt sammen med eksen min! :)

Barna er kjempeglad i henne, og de ser veldig opp til henne. Det er ofte snakk om henne når de er her, og det er tydelig at hun er veldig bra. Og det er jeg så takknemlig for!!

Er det noen andre der ute som har samme opplevelse? Syns jeg leser så mye negativt om disse stemødrene/bonusmammaene. Om du bare har negative ting å si, kan du lage en ny tråd om det. Jeg har bare så lyst til å høre noen positive erfaringer! :)

Akkurat slik er bonusmammaen til min eldste sønn også! 

Nå er eldstemann min 18 år og har akkurat flyttet ut, og både henne og jeg syntes det er så trist.  :)

De har et supert forhold og jeg har aldri hatt et vondt ord å si om henne. Har aldri følt at hun har prøvd å ta min plass, samtidig som hun alltid har tatt egne avgjørelser på hvor mye hun vil involvere seg. SUper dame rett og slett! 

Skrevet

samme her. stemor er en kjemperessurs for vår datter! Et flott menneske med ben i nesa og et stort hjerte :-)

Heldigvis har vi et godt samarbeid og en god tone oss i mello. når vi møtes. far og stefar går også godt overens så her er det big happy family :-)

Skrevet

Så godt å lese det er flere av oss! Det går an :)

Skrevet

Nå har ikke jeg en stemor til min sønn i bildet, men må bare si at det er er en lettelse å høre! Blir til at vi går hvert til vårt nå, og tanken på kjipe stemødre skremmer meg veldig (opplevd det selv), så å høre at det faktisk går andre veien er ganske fint å høre :)

Min erfaring er at et veldig viktig (kanskje det aller viktigste!) grunnlaget er at mamma og pappa samarbeider godt og oppfører seg voksne, selv om de har valgt å gå fra hverandre. Vi har aldri krangla foran barna, og selv om pappaen har gjort noen ting han ikke burde i mine øyne, og jeg har gjort noen ting jeg ikke burde i pappaens øyne, så snakker vi aldri om det i nærheten av barna, slik at de får det med seg.

I starten bodde barna i huset vårt, mens jeg og pappaen bodde der annenhver uke. Etter et års tid fant pappaen seg et nytt hus ikke så langt i fra, og overgangen til å bo annenhver uke hos mamma og pappa gikk veldig fint. Dette tror jeg handler mye om at vi som foreldre har fokusert på å samarbeide godt og være voksne i handlingene våre.

Håper dere kommer fram til en god løsning når dere går fra hverandre nå. Det kan absolutt fungere kjempefint med både bonusmamma, bonuspappa og nye søsken! Men vær innstilt på å sette inn en del krefter på samarbeidet, og prioriter alltid barna, selv om det kan være vanskelig f.eks i en situasjon der en selv er forelska og svever på en rosa sky (ja, jeg innrømmer at jeg måtte ta meg selv i nakkeskinnet når jeg traff min nye samboer, som nå er en kjempegod bonuspappa) Lykke til :)

hi

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Er det lov å skryte litt av en stefar her også?

Samboeren til søsteren min er en fantastisk stefar til hennes fire år gamle datter. De har fått et barn sammen, og han gjør ingen forskjell på barna, hverken når det gjelder kjærlighet, ros, grensesetting eller "arbeid". 

Skrevet

Er det lov å skryte litt av en stefar her også?

Samboeren til søsteren min er en fantastisk stefar til hennes fire år gamle datter. De har fått et barn sammen, og han gjør ingen forskjell på barna, hverken når det gjelder kjærlighet, ros, grensesetting eller "arbeid".

JA! Kom med stefar-skryt også!! :D

hi

Skrevet

Godt at noen like stemødrene :)

Eg kan isje fordra damå t eksen. Mye pga han var utro mot meg, med henne.

Men ungene liker henne, så det er jo godt.

Anonymous poster hash: ae19d...cdd

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg liker stemor, jeg bare liker ikke at hun ser på at ungen min ikke blir inkludert av sin far. Liker heller ikke at hun lar far behandle meg som dritt. Men utover det er hun er bra dame.

Skrevet

Godt at noen like stemødrene :)

Eg kan isje fordra damå t eksen. Mye pga han var utro mot meg, med henne.

Men ungene liker henne, så det er jo godt.

Anonymous poster hash: ae19d...cdd

Da skjønner jeg utrolig godt at det er vanskelig å like henne...! Skulle bare mangle at det var utfordrende...

Men så godt at ungene liker henne, når hun først er en del av livet deres! Det tenker jeg at bl.a må bety at du har holdt deg for god til å snakke negativt om henne til barna/i nærheten av dem. Håper du klarer å "holde henne ut" bedre og bedre.

Skrevet

Nå har de ikke vært sammen så lenge at de har flyttet sammen ennå, men den nye kjæresten til min eldstedatters far er en herlig dame. Rett som det er så har vi lange samtaler om alt og ingenting, og hun er oppriktig opptatt av at min datter har det bra. Jeg er veldig glad han har blitt sammen med henne, og det er jo ikke akkurat negativt at hun og jeg er skummelt like på tanker og meninger,

Stemora til de yngste, derimot, behandler barna så dårlig at det ingen av barna ønsker å ha samvær med faren lenger pga henne.

Så så forskjell kan det være :(

Anonymous poster hash: fcf07...e61

Skrevet

Jeg er et skilsmissebarn, og kan si det selv at jeg hadde store problemer med å takle min stemor i begynnelsen. 

Det var mye krangel og vi søsken likte henne ikke, men det var fordi vi plutselig fikk regler hos pappa (som egentlig var veldig etterlengtet)

Hun vokste med oppgaven, jeg lot henne slippe til etterhvert og etter noen år var vi veldig gode venner og jeg kunne prate med henne om ALT. Pratet like gjerne med henne som med pappa.

Hun og min far fikk et par barn sammen som jeg behandler som likeverdige søsken. 

Mistet henne dessverre i sommer.. Og det er så sårt. 

Skrevet

Jeg har selv en fantastisk stefar som tok meg til seg som sin egen da jeg var tre år. Jeg kaller ham ikke pappa, men det er det han er. <3

Han har aldri gjort forskjell på meg og mine søsken, og han har en engels tålmodighet.

Husker det var (og er fortsatt) veldig rart da noen sa at jeg bare hadde "halvsøsken".

Anonymous poster hash: f9876...d34

Skrevet

Så herlig! Barnefar har fått barn med en annen dame, det ble slutt mellom de. Hun er fantastisk, veldig grei og omsorgsfull mot min sønn. Og legger til rette for at de to brødrene møtes.

Anonymous poster hash: 7eb37...d49

Skrevet

Min eks har også funnet seg en bra dame, hun holder far i ørene og stiller opp for sønnen vår på alle måter.

Hennes barn fra tidligere har også tatt imot guttungen som en bror, og det er SÅ godt å se at han gleder seg til annenhver helg hos dem.

I tillegg har han fått en flott stefar i min nye samboer, de har funnet tonen i felles interesse for fotball og fisking, drar på kamper og fisketurer sammen så jeg får litt tid alene med ny baby.

Her kan vi ta en kaffe hos hverandre ved henting/levering, og vi har også feiret jul sammen alle mann.

Deilig!

Tror det meste fungerer når man klarer å fokusere på ungene og sette seg selv i andre rekke.

Mye egoisme og bitterhet som ødelegger for mange stakkars små som står i midten...

Anonymous poster hash: e2977...004

Skrevet

Vi har en stebestefar. Han er stefar til mannen min. Verdens beste mann på alle måter som vi og ungene forguder. Han er fadder til 2 av våre barn og bestefar til de på lik linje som de andre besteforeldrene. I oppveksten har han vært en trygg, stødig og varm person som har tålt mye av begge ungene han er stefar til. Jeg bøyer meg i støvet og HÅPER stedatteren min en dag vil snakke sånn her om meg. Jeg prøver i alle fall alt jeg kan både med stedatter og hennes mor!

Anonymous poster hash: 2fece...38c
Skrevet

Så godt å høre! :-) forventet meg enda en av disse dama til x-en er helt forferdelig-trådene. Jeg tror det alltid fins to sider av en historie og at ikke alle disse damene er så ille som trådstarterne vil ha det til, selv om det selvsagt er unntak.

At du klarer å sett så mye pris på stemoren til barna dine, synes jeg sier mye om deg, på en positivt måte. Og så bra at du og barna dine har vært heldige med det "nye familie medlemmet".

Søsteren min har barn med en x, men de har heldigvis alltid hatt et godt sammarbeid rundt barna og barnafars nye dame var fra starten veldig innvolvert og interesserte i barna. De har nå egne barn sammen, men søsteren min sine barn er like innkludert i fars nye familie som før.

Skrevet

Er som jeg skulle skrevet det selv:) Dattera mi har ei kjempegod stemor som hun er kjempeglad i og som er god mot henne på alle måter. utrolig takknemlig for det :D

Skrevet

Fantastisk tråd :) På disse sidene er det lykkelige barneskjebner med flotte bonusforeldre, og det er så godt å lese :) 

Skrevet

For en fint tråd!

Så herlig å lese om alle de bonusforeldre som faktisk er sånn som de skal være!

Anonymous poster hash: 06a93...a6a
Skrevet

Ja, ikke sant?! :)

Jeg liker at det er så mange som har svart :)

Skrevet

Jeg syns det stod så masse hyggelig i denne tråden, så jeg tar meg friheten å sette den litt i gang igjen... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...