Gå til innhold

Hvor mye er det greit å presse seg?

Anbefalte innlegg

Jeg har en krevende jobb, med lange dager. I tillegg må jeg sykle for å hente i SFO før jeg skal hjem, lage middag og være med barnet og følge opp i forhold til skole et.c. Faren pendler og er mye borte på ettermiddagen.

Tidsskjemaet for å hente på SFO er knapt og jeg sykler med blodsmak i munnen i den ene oppoverbakken etter den andre for å rekke det. Jeg blir fryktelig sliten og kjenner det ganske godt i magen på veien.

Kan dette skade barnet i magen? Jeg er seks uker på vei. Det er jo mange som trener en god del i graviditeten, og jeg har jo altså denne halvtimen med intensiv sykling. Burde det gå greit, eller risikerer jeg å skade noe ved å presse meg fysisk på denne måten?

Føler det blir litt rart å be om 10% sykemelding fordi jeg ikke orker hjemveien...

Anonymous poster hash: 617e8...cb0

Fortsetter under...

Jeg har en krevende jobb, med lange dager. I tillegg må jeg sykle for å hente i SFO før jeg skal hjem, lage middag og være med barnet og følge opp i forhold til skole et.c. Faren pendler og er mye borte på ettermiddagen.

Tidsskjemaet for å hente på SFO er knapt og jeg sykler med blodsmak i munnen i den ene oppoverbakken etter den andre for å rekke det. Jeg blir fryktelig sliten og kjenner det ganske godt i magen på veien.

Kan dette skade barnet i magen? Jeg er seks uker på vei. Det er jo mange som trener en god del i graviditeten, og jeg har jo altså denne halvtimen med intensiv sykling. Burde det gå greit, eller risikerer jeg å skade noe ved å presse meg fysisk på denne måten?

Føler det blir litt rart å be om 10% sykemelding fordi jeg ikke orker hjemveien...

Anonymous poster hash: 617e8...cb0

Hei

Tror ikke syklingen er farlig, det skal være greit med trening kroppen er vant til fra før, men om det føles for slitsomt i kombinasjon med alt annet er det nok farligere å bekymre seg og stresse over det. Er i alle fall ikke rart å sykemelde seg 10%, vet om mange som har hatt rarere grader enn det og det kan jo hende du ikke klarer å sykle fort nok etterhvert, man blir jo tyngre...Min lege ville gjerne sykemelde meg deler sist fordi jeg hadde krevende jobb, jeg sa nei men angret egentlig litt, ingen kommer til å takke deg for at du sliter deg ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...