Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Hvor ille er det? Vet setet skal være bakoverlent spes den første tiden i bil men det blir enten det eller kjøpe ny bil... Og det har vi ikke råd til akkurat nå Hva hadde dere gjort??? Dilemma!!!!!!! Anonymous poster hash: 2d632...e03
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Da ville jeg nok ha kjørt MINIMALT. Om dere ikke har noe valg ang det å kjøpe en annen bil. Siden nakken til de små ikke greier å holde hodet like bra som oss voksne, kan en kollisjon med et lite barn i bilen forovervendt være fatalt...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Det er ulovlig med forovervendt sete på barn under 9 kg, så det er egentlig ikke noe alternativ å ha forovervendt sete "den første tiden" Fra 9 kg KAN man benytte forovervendt, men det er absolutt ikke anbefalt. På vilket grunnlag er det enten forovervent sete eller ny bil???? kan garantere at du alltid vil finne et sete som kan plasseres bakovervendt i nettopp din bil! Anonymous poster hash: 861ca...e4f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 da må du rett og slett unngå å kjøre bil. Babysetet SKAL (sier skal fordi jeg ikke kan fatte at noen velger noe annet) være bakovervendt og noe annet er å gamble med liv! Anonymous poster hash: 07034...9b8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 da må du rett og slett prøve deg frem til du finner ett sete som passer i din bil... hvilken bil har dere forresten? kjøper ikke at det ikke er plass i det hele tatt, da må bare den ene voksne sitte trangt med bena... heller det enn å risikere babyen. Anonymous poster hash: 07034...9b8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Har allerede et barnesete i bilen( til 4åring) babysetet må være plassert bak pappan som kjører og han er195cm med i tillegg laaaaaange ben og som dere skjønner meget liten bil så er det er ikke så mange alternativ HI Anonymous poster hash: 2d632...e03
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Har allerede et barnesete i bilen( til 4åring) babysetet må være plassert bak pappan som kjører og han er195cm med i tillegg laaaaaange ben og som dere skjønner meget liten bil så er det er ikke så mange alternativ HI Anonymous poster hash: 2d632...e03 Jo da! da setter du babyen bak deg og 4-åringen sitter forovervendt bak pappan. Alternativt setter du 4-åringen bak deg, kobler ut air-bagen og setter babyen i forsetet. Så får du heller sitte trandt bak pappan! Et 3. alternativ er å ha babyen i midten bak ALT går hvis man faktisk er innstilt på det! Anonymous poster hash: 861ca...e4f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Hvor gammelt er barnet? Babysetet som barnet vokser jt av før de blir 1 år kan kun stå bakovervendt. Det kan ikke monteres på noen annen måte. Å hå et barn på under året framover er galskap. Har dere ikke råd til å sikre begge barna skikkelig, så har dere ikke råd til å kjøre bil med barna heller. Da får dere gå eller ta buss. Jeg skjønner ikke hva enkelte har mellom ørene altså.. Anonymous poster hash: c0ec7...f30
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 4åringen får IKKE plass til bena sine bak pappan Vurderer heller koble ut airbag foran da takk!! HI Anonymous poster hash: 2d632...e03
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Du sier jo ikke hvor gammelt barnet er. Babysetet må jo stå feil vei
Gjest Hercule Poirot Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Da kjøper dere ny bil. Så enkelt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Det går ikke an å ha et babysete type nyfødt forovervendt uansett, så det utgår enten du vil eller ikke.
Gjest Gullguttene Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Det er påbudt å sikre barnet bakovervendt frem til 15mnd.
Hun med alle ungene Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Ny bil!! Det er noe av det værste jeg ser når folk lar babyen sitte framover vendt! Heldigvis selger de ikke framover babyseter lengere.
BareMas Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Jeg trodde alle babyseter kun var bakovervendt? Mulig jeg ikke er kreativ nok, men tror ikke jeg kunne snu babysete til vesla med kjøreretning om jeg vill e en gang. Dessuten har det vel nå blitt lovpålagt å ha baby inntil 15mnd bakovervendt, så jeg ser ikke at du har alternativet en gang. Om det er setet til 4åringen som setter kjepper i hjulene for en bakovervendt baby, så må du heller være kreativ her. En 4åring er uansett mer robust om ulykken skulle være ute enn en liten baby.
Nettie+jentungen Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Øh, hvordan skal du få satt en bakovervendt babystol forovervendt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå