Gå til innhold

Vektnedgang uten trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å gå ned 25 kg f.eks uten å trene, så lenge man spiser lite/magert/sunt?

Anonymous poster hash: 66751...b74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hittil gått ned 16 kg uten hard trening. Jeg har bevegd meg mer i hverdagen- men ikke trent på studio etc. Men det har tatt meg et år å gå ned 16 kg og nå har vekten mer eller mindre stagnert. Det tar lang tid og man blir frytkelig utålmodig etterhvert. Men all bevegelse hjelper litt. 

Skrevet

Hvor mye veide du da du begynte å legge om kosten? Jeg kan ikke trene grunnet sykdom, men jeg vil så gjerne gå ned i vekt.

HI

Skrevet

Hvis du har mye å ta av, går det an. Jeg klarte derimot bare to kilo på den måten. Da jeg begynte å bevege meg, føk jeg ned i vekt så fremt jeg passet kostholdet. Trente kun en time i uka, så ikke mye å skryte av, men bevegde meg ellers mer i hverdagen. Tok trapp fremfor heis, syklet/gikk fremfor bil eller buss... Hvis du klarer slike ting, er jo det supert, og vil hjelpe på :) 

Anonymous poster hash: 76a94...d48
Skrevet

Noe men det vil nok ta lang tid. Trening kan være så mangt og om du klarer kan det hjelpe noe å bevege seg mer (ut ifra begrensningene sykdommen gir)

Skrevet

Er det mulig å gå ned 25 kg f.eks uten å trene, så lenge man spiser lite/magert/sunt?

Ikke magert og litt sunt nei...

Kutter du ut alt sukker og holder deg til 15-20 karbohydrater om dagen kommer du i ketose og raser ned i vekt. Jeg har gått ned 8 kg med dette på 2 mnd.

Anonymous poster hash: 3a71d...180

Skrevet

Jeg gikk ned ca 10 kg i fjor sommer (Juni-Sept) ved å telle kalorier, men samtidig spise litt av alt. Kuttet ut godis,kaker og brus selvfølgelig, men trente ingenting. Dvs jeg beveget meg nok da jeg løp etter en ettåring hele dagen :) Det er værst de første ti ukene når du kutter ut sukkeret, men det går over. Når du begynner å se resultater blir det litt nesten gøy.

Jeg brukte en app til å hjelpe meg med å holde sånn halvveis kontroll på kaloriforbruket. Den heter Noom og er gratis.

Lykke til!

Skrevet

Obs... De første TO ukene skulle det være :)

Skrevet

Ja det er mulig. Jeg gikk fra 2009 - 2012 ned nesten 30 kilo. Trente i begynnelsen da. Nå har jeg vært et nek og gått opp masse igjen, så har startet på igjen og skal ned uten trening (kan ikke trene og er lite aktiv pga. sykdom). Jeg har funnet metoden som funker for meg og følger den. Det går, men nok senere enn de som trener ofte og regelmessig.

Skrevet

Vektnedgang handler om å spise mindre enn du forbruker. Fullt mulig å gå ned i vekt uten å trene. 

Skrevet

Er det mulig å gå ned 25 kg f.eks uten å trene, så lenge man spiser lite/magert/sunt?Anonymous poster hash: 66751...b74

Ikke magert og litt sunt nei...

Kutter du ut alt sukker og holder deg til 15-20 karbohydrater om dagen kommer du i ketose og raser ned i vekt. Jeg har gått ned 8 kg med dette på 2 mnd. Anonymous poster hash: 3a71d...180

Det er vel like mye som man kan forvente ved ren kaloritelling. Jeg gikk på ketolyse, og aldri har jeg følt meg dårligere ila de åtte ukene. Ikke gikk jeg ned i vekt som jeg forventet, og jeg kastet nesten opp av all mat med egg, fløte og ost i. Etter jeg gikk over på vektklubb.no begynte kiloene å forsvinne. Problemet med ketolyse/lavkarbo er for lite fokus på kaloritelling.

Anonymous poster hash: 490a8...198

Skrevet

Hei

jeg er på vei ned i vekt og kan heller ikke trene grunnet sykdom. 

Jeg meldte meg inn i vektklubb.no. Der har jeg etter å ha svart på noen spørsmål, fått tildelt hvor malnge kalorier jeg bør holde meg på hver dag. Det avhenger av hvor fort man vil ned og hvor mye.

Her skriver du inn hva du spiser i løpet av en dag og det du beveger deg. Her er det også forum, hvor du kan få hjelp.

Jeg har ikke like mange kilo jeg skal ned. Akkurat nå skal jeg bare ned 4 kg til før 26 sept. (går jeg ned mer vil ikke brudekjolen min passe;) )

Har hørt andre her inne anbefale grete roede og shape up app.

Det grå fint ann å gå ned i vekt uten å trene.

Masse lykke til ::)

Skrevet

Jeg spiser som jeg vil, bare i mindre menger. Pga jobben min så går jeg ned en til to kilo i uka. Det er fult mulig :)

Anonymous poster hash: 8db86...e7b
Skrevet

Jeg startet vektnedgangen min ved kun å spise sunnere/mindre.

Gikk ned ca 20 kg fra i fjor høst til i juni nå i år. Begynte da treningen og har gått ned enda 7 kg til. Skal ned 8 kilo før jeg er fornøyd. Håper å nå det målet innen jul :)

Så det er fullt mulig! Må bare ha en god porsjon viljestyrke ;)

Anonymous poster hash: 84bfb...bae

Skrevet

Selvfølgelig! Vektnedgang handler først og fremst om kostholdsendringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...