Gå til innhold

Vise fram eller bevare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene mine har begge fått personlige dåpsluer svigermor har sydd. Ikke standard hvite, men sydd etter gammel tradisjon, slik som denne er. Jeg er så i dilemma med meg selv hva jeg skal gjøre med dem.

På den ene siden vil jeg vise dem fram på en eller annen måte, de er virkelig nydelige. Og så er det litt synd å bare stue dem vekk.

På den andre siden er jeg redd for at de skal bli ødelagt på et vis om jeg viser dem fram, solbleket eller noe. Om jeg pakker dem forsiktig ned vil de jo holde seg lengre, men vi vil jo ikke få noen glede av dem heller.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 568ca...fad
Videoannonse
Annonse
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Hva med å lage et slags arrangement av dåpsluene i f.eks en dyp ramme? Beskytter delvis for lys skulle man tro.

Skrevet

tror nok jeg ville prøvd å vist de frem på en måte=) men borte fra solen, da slipper du at solen ødelegger de. 

Skrevet

Nydelig :) Jeg hadde funnet et sted å vise dem frem, borte fra solen. 

Anonymous poster hash: e8468...089
Skrevet

De var nydelige og fortjener virkelig å vises frem.

Hva med å kjøpe/lage et skap med glass som står en litt mørk plass (gangen eller en mørk krok i stuen) og "stille de ut" sammen med f.eks dåpslys og noen dåpsgaver (kanskje de har smykkeskrin, krus e.l. i sølv/sølvplett som også burde få sett dagens lys?) Da skjermes de for støv og lys og holder seg sikkert godt.

Tror svigermor hadde satt stor pris på at dere ønsker å vise de frem.

Anonymous poster hash: c2dfc...9d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...