Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Inspirert av tråden med hun som sytnes det var turn off med han som skrev feil i sms til henne. Får meg til å lure.. De av dere som er slik at dere bare MÅ påpeke feil som dette. Går dere rundt og leter etter feil hos folk, bare for å ha en grunn til ikke å like dem? Ingen er perfekte. Ikke du heller, ja du ja som "tar" folk for hver minste lille ting. Hvorfor kaste bort så mye energi på disse småfeilene du finner? Anonymous poster hash: b2fec...d8e
☆☆☆ Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Nei, men mange feil er jo ikkje til å unngå å sjå. Påpeikar dei ikkje med mindre dei går ut over innhaldet i setninga. Ang mann med skrivefeil har eg ein slik sjølv. Ser jo feila, men reagerar ikkje lenger.
nistepakka Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 (endret) Nei, men jeg tror vi alle har våre ting som vi "kicker" på. Jeg for min del reagerer på skrivefeil. Det vil ikke si at jeg går og gnager på andre om det, men jeg ser jo tydelig når folk har skrevet feil. Er ikke verre enn det. Og forresten har du vel sikkert ting du irriterer deg over selv som jeg ikke ville reagert på. Min søster, f.eks, irriterer seg grønn over at mannen ikke legger ned dolokket etter seg. Noe som for meg er veldig rart. Tror ikke av den grunn at hun går og leter etter feil hos han og bruker mye tid og energi på akkurat den tingen. Endret 20. august 2013 av nistepakka
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Inspirert av tråden med hun som sytnes det var turn off med han som skrev feil i sms til henne. Får meg til å lure.. De av dere som er slik at dere bare MÅ påpeke feil som dette. Går dere rundt og leter etter feil hos folk, bare for å ha en grunn til ikke å like dem? Ingen er perfekte. Ikke du heller, ja du ja som "tar" folk for hver minste lille ting. Hvorfor kaste bort så mye energi på disse småfeilene du finner? Anonymous poster hash: b2fec...d8e Og jeg fatter og begriper ikke at det skal være tabu å reagere på skrivefeil. Dysleksi er en ting. Men allerede i dag har vi en mengde journalister og reklametekstforfattere som ikke klarer å stave riktig, og denne snillismen og overbærenheten når det gjelder stavefeil kommer til å gjøre barna våre enda dårligere på skolen... Hvis ingen forteller deg at du staver noe galt, så lærer du aldri noe. Takk til dem som i voksen alder har rettet på meg slik at jeg har blitt obs på skrivefeil og ikke har gjentatt dem. I voksenlivet vil du slite med høyere studier og å få deg jobb dersom du har en mengde stavefeil, det blir ikke vurdert positivt ved verken ansettelser eller av kunder av enkle grunner. I våre dager er vi så heldige at vi har retteprogrammer på PC, men dermed har vi også snart en hel generasjon uten basic kunnskaper også... Å mobbe noen som skriver feil er noe helt annet, og selvfølgelig ikke greit. Jeg synes heller det er et paradoks at de som klager på dem som blir dødelig fornærmet når noen påpeker andres skrivefeil, egentlig selv er typen som har en tendens til å fokusere på alt de mener er feil med dem de ikke liker og rettferdiggjøre sin egen baksnakking. Anonymous poster hash: a115c...a3a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 *de som klager og blir dødelig fornærmet* skulle det stå. Anonymous poster hash: a115c...a3a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Ja jeg leter etter feil. Setter av ca en halvtime 4-5 ganger pr dag til å gå gjennom de siste innleggene på dib og se om det er noen jeg kan kritisere. Anonymous poster hash: 87129...52e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Vel, angående det innlegget om skrivefeil i tekstmeldingen så lette hun jo ikke etter feil. Hun fikk dem servert midt i fleisen! Det er pussig at man ikke skal få påpeke skrivefeil. Hvis man vil bli tatt seriøst og bli hørt på i den store verden er det rettskriving og gode formuleringer som gjelder. Skjønner ikke at dette er så hårsårt. Dysleksi er en sak, men slurvefeil hvor man påpeker at man skriver på dialekt er latterlig. Det finnes to skriftsspråk i Norge som brukes til å skrive og lese (bokmål og nynorsk), i motsetning til muntlig dagligtale/dialekt. Fatter ikke at det kan være så vanskelig å skrive så rett man kan framfor å unnskylde seg med dialektvarianter. Anonymous poster hash: 2c0c9...ffd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå