Gjest Ziva Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Sikkert som julekvelden på kjerringa kommer bokbindhelvete hver høst. Og etter som man stiger i gradene (les klassetrinn) øker mengden med bøker som skal bindes. Og tro for all del at det holder med gråpapir og fargestifter. Det skal være matchende bind og merkelapper.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Vi var på bokbindbonaza i 1 klasse og har fortsatt en del meter igjen, så her blir det ikke noe nytt før neste år. Men det er så gørr. Og torsdag skal jeg legge bokbind sammen med klassen min (2 vgs) Det tar jo ingen ende dette her.
Iiiiik Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Den store ungen står for det selv, hun sa da hun begynte på ungdomsskolen i fjor at det kunne hun fikse. Med en første- og en tredjeklassing blir det ikke mange bøkene, så det går greit.
Gjest sug lut Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Gjenbruksbokbind i stoff, damer, de er i bruk på fjerde året og andre ungen nå, og like fine, tar to sekunder å sette på også.
Gjest Ziva Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Ja det var det du skulle sy til meg det.
prekæs Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Har kjøpt "strechlaken" bokbind på Staples. Noen og tjue kr pr stk. Fantastisk oppfinnelse:)
Gjest Siklerotte Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 http://www.etsy.com/fr/listing/152948650/elastic-for-large-workbooks-and-school?ref=cat_gallery_21# Http://www.ebay.com/itm/261188583026?redirect=mobile Gjør alt enklere, Ziva, men det er ikke til å stikke under stol at det er enda mer stas og fint med ekte bokbind. Har et hatforhold til disse selv, som går helt tilbake til barndommen, så jeg skal sitte og grine om noen uker fordi jeg ikke mestrer, men allikevel skal. Plast er også uaktuelt. Papir er det eneste som går.
Anne-B. Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Gjenbruksbokbind i stoff, damer, de er i bruk på fjerde året og andre ungen nå, og like fine, tar to sekunder å sette på også. Du er en genial dame.
Gjest sug lut Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 Har kjøpt "strechlaken" bokbind på Staples. Noen og tjue kr pr stk. Fantastisk oppfinnelse:) Det er mye billigere enn de jeg kjøpte på Notabene, takk!
Gjest sug lut Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 Gjenbruksbokbind i stoff, damer, de er i bruk på fjerde året og andre ungen nå, og like fine, tar to sekunder å sette på også. Du er en genial dame. Takk, det trengte jeg akkurat nå Veit at man enkelt kunne sydd dem, altså. (Hvis du som meg har et overskuddslager av buffer - vi har fått buff i premie i hytt og pine de siste årene - vil det være helt perfekt stoff - jeg vurderte det selv da jeg leita etter bokbinda våre nå på søndag.)
Anne-B. Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Gjenbruksbokbind i stoff, damer, de er i bruk på fjerde året og andre ungen nå, og like fine, tar to sekunder å sette på også. Du er en genial dame. Takk, det trengte jeg akkurat nå Veit at man enkelt kunne sydd dem, altså. (Hvis du som meg har et overskuddslager av buffer - vi har fått buff i premie i hytt og pine de siste årene - vil det være helt perfekt stoff - jeg vurderte det selv da jeg leita etter bokbinda våre nå på søndag.) Værsågod, gleden er på min side. Buff er jo perfekt til dette. Syr man på borrelås da eller? Klipper et hull midt på ene siden og syr igjen endene?
Gjest sug lut Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Gjenbruksbokbind i stoff, damer, de er i bruk på fjerde året og andre ungen nå, og like fine, tar to sekunder å sette på også. Du er en genial dame. Takk, det trengte jeg akkurat nå Veit at man enkelt kunne sydd dem, altså. (Hvis du som meg har et overskuddslager av buffer - vi har fått buff i premie i hytt og pine de siste årene - vil det være helt perfekt stoff - jeg vurderte det selv da jeg leita etter bokbinda våre nå på søndag.) Værsågod, gleden er på min side. Buff er jo perfekt til dette. Syr man på borrelås da eller? Klipper et hull midt på ene siden og syr igjen endene? Nei, du trenger ikke borrelås eller noe form for festemekanisme, det sitter stramt på boka og går såpass langt innover på innsiden av permen at det ikke er annnet enn stretchen som holder det fast. Med enkelte store bøker vil du nok måtte bruke stoff fra to buffer, tenker jeg.
Gjest Patetica Skrevet 21. august 2013 #13 Skrevet 21. august 2013 Always med vinger gjør susen. Det har jo lim bakpå og alt, tar maks 7 sekunder.
Gjest amandine Skrevet 21. august 2013 #14 Skrevet 21. august 2013 Du syr enkelt av hva som helst slags stoff, og har du kreative unger broderer de navnene sine selv på. Eller syr hele bokbindet selv av rester eller fjorårets favoritt-t-skjorte:-)
Gjest amandine Skrevet 21. august 2013 #15 Skrevet 21. august 2013 I år har feks jentungen en wow-bok, en Paul Frank-bok(det er den apen??) en zara med paljetter etc..
ms.Pond Skrevet 21. august 2013 #16 Skrevet 21. august 2013 Du syr enkelt av hva som helst slags stoff, og har du kreative unger broderer de navnene sine selv på. Eller syr hele bokbindet selv av rester eller fjorårets favoritt-t-skjorte:-) Jeg kjøpte meg symaskin i går og trenger nybegynnerhjelp til å lage sånne fantastiske ting!
bIomstre Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 Du syr enkelt av hva som helst slags stoff, og har du kreative unger broderer de navnene sine selv på. Eller syr hele bokbindet selv av rester eller fjorårets favoritt-t-skjorte:-) Jeg kjøpte meg symaskin i går og trenger nybegynnerhjelp til å lage sånne fantastiske ting! Jeg melder meg også herved på sykurset! Bare å sette opp tid Amandine
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 Tenker å kjøpe ferdige bind, foretrekker dere allways eller libresse? To nattbind dekker det grøvste?
Ugl@ ruger... Skrevet 22. august 2013 #19 Skrevet 22. august 2013 Ahhhh...kjøpte meg fri fra den djevelskapen denne runden. Stakk i husets tenåring noen kroner for å legge trekk på bøkene til seg selv og søstrene. Finere resultat ble det også, når jeg har holdt på med dette så har jeg sloss med tapen og banna og sværta så min garva yrkessjåførmann har heva øyenbryna og rista på huet mens han har losa ungene utenfor hørevidde....kremt.... Enden på visa er at jeg har måttet legge på nye trekk både to og tre gang i løpet av skoleåret....
Gjest Ziva Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Her har de bestemt seg for å posjonere ut helvetet. Hun kommer hjem med en bok hver dag. Er da mye bedre å få alle på en gang og bli ferdig med dritten. Heldigvis så har hun bare åtte fag og bare bøker i fem av de, men til gjengjeld så er det arbeidsbøker og kladdebøker i tillegg. Jeg var så smart i fjor at jeg la på kontaktpapir på kladdebøkene. For da holder de seg bedre når de kastes rundt i sekken og blir druknet av vannflasker og små melkekartonger. Så i år ble alle oppfordret til å legge kontaktpapir på kladdebøkene. Får bare håpe at de andre mødrene ikke finner ut at jeg er synderen.
Gjest Ziva Skrevet 23. august 2013 #22 Skrevet 23. august 2013 Porsjonere ikke lett når hjernen svikter.
Gjest Ziva Skrevet 23. august 2013 #23 Skrevet 23. august 2013 KOntaktpapir, det var og lurt! By the way, elsker underteksten din.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 23. august 2013 #24 Skrevet 23. august 2013 Med lyst og iver har jeg nå (bak)bundet inn førsteklassingens hele 4 -fire- bøker så lang. Hostet og harket opp gamle kunster fra dypet og innså at jeg var noe rusten i faget. Gamle kunster var visst ikke helt glemt, litt som sykling egentlig. Ønsk meg lykke til med så alt for mange år foran meg med dette. Innser at jeg må gjøre som min egen mor, nemlig lære bort dette så fort som svint. Eventuelt be henne på kaffe så hun kan gjøre det siden det sikkert er myyye koseligere å gjøre dette med barnebarna.
Ugl@ ruger... Skrevet 23. august 2013 #25 Skrevet 23. august 2013 Her har de bestemt seg for å posjonere ut helvetet. Hun kommer hjem med en bok hver dag. Er da mye bedre å få alle på en gang og bli ferdig med dritten. Heldigvis så har hun bare åtte fag og bare bøker i fem av de, men til gjengjeld så er det arbeidsbøker og kladdebøker i tillegg. Jeg var så smart i fjor at jeg la på kontaktpapir på kladdebøkene. For da holder de seg bedre når de kastes rundt i sekken og blir druknet av vannflasker og små melkekartonger. Så i år ble alle oppfordret til å legge kontaktpapir på kladdebøkene. Får bare håpe at de andre mødrene ikke finner ut at jeg er synderen. Urk, ikke pokker om jeg hadde orka å legge kontaktpapir på kladdebøkene, men jeg kom på noe annet smart, de fikk hver sin plastmappe der de kan legge kladdebøkene oppi, så slipper de eselører og vannsøl på bøkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå