Gå til innhold

Hvordan kan NAV vite at man er ærlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på de som får støtte til tilsyn barnepass, både privat og barnehage. 

Jeg har funnet ei privat barnevakt som må sitte noen kvelder i  måneden, dette får jeg dekket 64% av av nav. Det jeg trenger å gjøre er å lage en kontrakt med denne barnevakta og skrive på hvor mange dager/timer hun har vært, og så får jeg etterbetalt deler av den summen.

Hva med de som har barnevakt 3 dager i mnd da, og skriver 10 til nav?
Ikke at jeg skal gjøre det, hehe, men jeg synes det høres merkelig ut...

Anonymous poster hash: 42ab7...f72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det bare du selv som vet. Gjelder for øvrig på alle områder av livet.

Anonymous poster hash: aac28...b38
Skrevet

De fleste offentlige systemer vi har i dag er i stor grad basert på tillit.. Man stoler på at folk gir beskjed om det skjer endringer som har konsekvenser for stønader man mottar, dette står også i vedtak som sendes ut at man plikter å gi beskjed.. Om man ikke gjør det og blir oppdaget kan man tiltales for svindel, få krav om tilbakebetaling og/eller miste stønaden.. Dessverre er ikke alle ærlige og det svindles over en lav sko på enkelte ytelser... 

Anonymous poster hash: cb307...23e
Skrevet

Du kan bli bedt om å dokumentere at du har betalt ut beløpet til den gjeldende personen månedlig.

Har du ikke gjort det, eller har kvitteringer for evt kontante betalinger, så blir det jo oppdaget.

Rart det der - noen ordninger baserer seg på tillit. Andre ordninger aksepterer ikke en gang spesialisterklæringer i fleng.

Anonymous poster hash: f84db...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...