Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Har jo like lite betydning begge deler. Hvorfor slepe seg til valglokale for å levere tom seddel? Anonymous poster hash: 4adf9...f01
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Den ser ikke jeg heller. Noen vil kanskje si det fungerer som en stille protest mot alle partiene, men seriøst - neppe noen som bryr seg. Anonymous poster hash: 63f2d...94e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Fordi man da viser at man tross alt ser på det å stemme som en borgerplikt. Sofasitting viser etter min mening at man ikke bryr seg. Stemme blankt viser at man ønsker å stemme, men at man av en eller annen grunn ikke greier å finne "sitt" parti. Jeg mener å stemme blankt i hvert fall viser et visst engasjement. Jeg tror også at det sender et litt sterkere signal til politikerne, at de må bli tydeligere i hvordan de formidler budskapene sine. Anonymous poster hash: fbd2a...131
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Du skjønner ikke det selv? Du ser ikke hvilket signal det ville vært dersom, lå oss si, 20% av befolkningen stemte blankt? Anonymous poster hash: 5fa0f...d3c
Kyllingbein Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 For å vise engasjement. For å vise politikerne at de har mer å jobbe mot. Fordi vi lever i et demokratisk land, ikke alle får lov til å stemme.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 for å sende et signal om at det finnes mangler i de partiene vi har. At ingen partier passer for meg, så noe mangler/ er ikke bra nok. Anonymous poster hash: 4c724...2ae
Gjest sug lut Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Det følger plikter med å være borger, ikke bare rettigheter og klagemuligheter.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Har tenkt på å skrive en beskjed på en blank stemme. Men det vil jo bare være den som åpner konvolutten som leser det - om ikke vedkommende leser det høyt for de andre. Anonymous poster hash: d8cf8...13e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Fordi det er et privilegium å kunne bo i et land der man faktisk har stemmerett, og rett til å stemme akkurat det man vil uten å frykte represalier. Den retten bør man være svært ydmyk overfor og stolt av, og derfor benytte.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Fordi vi er heldige som har muligheten. Noen parti må da faktisk ha et eller annet man står for. Enten det er snakk om verdier eller interesser. Dere er vel de samme som hadde sutra over å ikke ha stemmerett i det hele tatt om den ble tatt i fra oss. At vi ikke bruker stemmeretten tyder på at vi har det for godt her til lands. Da har man ihvertfall ingen rett til å syte eller klager over noe som helst! For som dere selv sier, dere har ikke noe dere bryr dere om å stemme over. Så da håper jeg dere ikke bryr dere om å klage heller. Anonymous poster hash: d58ab...9ae
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Har man ikke stemt, kan man ikke klage! stemme blankt = stemme Anonymous poster hash: 358ed...dd4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Har man ikke stemt, kan man ikke klage! stemme blankt = stemme Anonymous poster hash: 358ed...dd4 Veldig enig her, leverer man ikke en stemme så har man ikke rett til å klage på noe her i landet! Vi er heldige som har stemmerett for alle myndige personer og den bør man bruke og respektere. Jeg har stemt ved alle valg siden jeg kunne og derfor kan jeg klage så mye jeg vil hehe Anonymous poster hash: 4d76d...ec0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Jeg tror uansett at det er noe man faktisk bryr seg om. Man har da for faan noen verdier i livet, noen verdier man står mer for i livet enn andre. Jeg er selv usikker og i bunn og grunn tror jeg Norge blir et like godt land å leve i uansett for min del, enten det blir rødt eller blått. Siden vi fant oljen i nordsjøen så har Norge vært et godt land å leve i. Og hvis man ikke finner noe i partiprogrammene så kan man se på historien. Hvem sørget for velferdsstaten Norge? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal stemme blankt. Hvis det er en protest mot partiene og demokratiet i Norge, så kan man heller starte sitt eget parti. Anonymous poster hash: d58ab...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå