Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 I år aner jeg virkelig ikke. Prøver å lese meg gjennom hvert parti, men føler til slutt at her velger jeg mellom pest,kolera,kreft og ebola og herpes .... Synes flere partier har noe som appellerer til meg, men så har de noe annet som får meg til å lure på om de har mistet forstanden. Sp,sv og ap er fullstendig utelukket, så hvilken galskap er igjen da ? FrP er også utelukket. O'kloke dib damer, kan noen/ mange si meg hva jeg burde stemme og hvorfor ? Anonymous poster hash: 72bef...058
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Inn å ta valgtesten på feks. Tv2.no. Jeg skal stemme Frp, men det viste jeg også før jeg tok testen da. Anonymous poster hash: bb6fe...383
Gjest Vinglepetrine Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Jeg tenker slik: Jeg ønsker et regjeringsskifte, men med en regjering hvor Frp har minst mulig å si. Hadde tenkt å stemme Høyre, men har alltid stemt Venstre tidligere og tenker at jo mer stemmer Venstre og Krf får, og jo mindre stemmer Frp får jo bedre vil en evt. ny regjering være. Derfor blir det Venstre. Drømmeregjeringen består av kun Venstre, Krf og Høyre og jo fler stemmer de får jo mindre vil Frp få å si i et evt. samarbeide.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Venstre. Fokus på skole og miljø. Får de nok stemmer kan de regjere sammen med Høyre, så slipper vi Frp. Jeg ønsker veldig et regjeringsskifte, men det trenger ikke bli mørkeblått heller. Ikke så lett dette Fra venstre.no: Venstre er det eneste partiet som har noen visjoner for morgendagens skattesystem og som foreslår noen fornuftige reformer – som gjør skattesystemet enklere, mer miljøvennlig som belønner de som vil eie og utvikle norske bedrifter og arbeidsplasser og som gjør det mer lønnsomt å arbeide og mer lønnsomt å leve miljøvennlig. • Vi vil at flere skal reise kollektivt. Derfor vil vi gi skattefritak dersom en arbeidsgiver betaler for månedskort på tog, buss eller bane.• Vi vil at folk skal gjøre hjemmene sine mer miljøvennlige. Derfor vil vi gi skattefradrag dersom man installerer varmepumper, bytter vinduer eller etterisolerer hus.• Vi vil at bedrifter skal gjøre miljøvennlige investeringer. Derfor vil vi ha bedre avskrivningsregler for miljøvennlige investeringer enn for andre investeringer. Venstre går til valg på et regjeringsskifte. Den sittende regjering har gjort en del bra, men på viktige områder for Venstre som skole, miljø, næringspolitikk og fattigdomsbekjempelse er det ikke godt nok: • Vi vil ha en regjering som kommer mye lenger i miljø- og klimapolitikken.• Vi vil ha en regjering som satser mye mer på skole, utdanning og forskning.• Vi vil ha en regjering som belønner og berømmer dem som satser og tar risiko ved å starte og drive bedrifter i Norge.• Og vi vil ikke minst ha en regjering som får ned barnefattigdommen. Under den sittende regjering, som har hatt tidenes økonomiske og politiske handlingsrom, er resultatene på disse feltene ikke gode nok. Og vi tror ikke regjeringen er i stand til å levere bedre resultater. Det er Venstre. Derfor vil Venstre ha makt. Fordi vi kan levere en bedre miljøpolitikk, en bredere satsing på skole, utdanning og forskning, en næringspolitikk som støtter og hjelper de som tør satse og en fattigdomspolitikk som betyr en reell omfordeling og en mye bedre hverdag for de fattigste. Anonymous poster hash: a101f...3d3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Hvilke tre saker brenner du litt ekstra for? Skole, eldreomsorg, miljø, infrastruktur og samferdsel osv osv.. Tenk litt på det og sammenlign bredt med alle partiene. Valgtesten er også et godt tips. Anonymous poster hash: c7879...519
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Det blir Venstre, selv om jeg er redd det blir innført karakterer i barneskolen med en ny Høyre-regjering. Venstre er heldigvis imot det, men de får vel ikke viljen sin i regjering med Høyre. Anonymous poster hash: 335ae...8d1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 I år aner jeg virkelig ikke. Prøver å lese meg gjennom hvert parti, men føler til slutt at her velger jeg mellom pest,kolera,kreft og ebola og herpes .... Synes flere partier har noe som appellerer til meg, men så har de noe annet som får meg til å lure på om de har mistet forstanden. Sp,sv og ap er fullstendig utelukket, så hvilken galskap er igjen da ? FrP er også utelukket. O'kloke dib damer, kan noen/ mange si meg hva jeg burde stemme og hvorfor ? Anonymous poster hash: 72bef...058 Stemt høyre tidligere. Men pga deres trusler om kutt i fedrekvote, sykelønnsordning trygder osv så blir jeg å stemme på Ap som jeg ikke ville ta i med ildtang tidligere en gang. Jegntror jok at høyre og frp vil tape stort pga disse sakene, samt at de ikke greier å finne enighet. Jo, jensemann og co har brutt mye løfer og sløst med penger, men helt ærlig, det går bra i landet vårt, se på verden rundt oss. Anonymous poster hash: b82fa...5a6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Høyre. Strengere innvandringspolitikk, reduksjon i sykelønn/trygd. Bedre helsepolitikk. Anonymous poster hash: 10131...dc0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 I år aner jeg virkelig ikke. Prøver å lese meg gjennom hvert parti, men føler til slutt at her velger jeg mellom pest,kolera,kreft og ebola og herpes .... Synes flere partier har noe som appellerer til meg, men så har de noe annet som får meg til å lure på om de har mistet forstanden. Sp,sv og ap er fullstendig utelukket, så hvilken galskap er igjen da ? FrP er også utelukket. O'kloke dib damer, kan noen/ mange si meg hva jeg burde stemme og hvorfor ? Anonymous poster hash: 72bef...058 I prioritert rekkefølge ville jeg valgt slik: 1. herpes 2. kolera 3. kreft 4. pest 5. ebola He-he-he... jeg er i samme situasjon som deg, HI. Prøver å finne det partiet som "bare" er herpes. Vet jo hvilket som er ebola, men de mellom der kan jo variere litt.... Anonymous poster hash: 6ab37...985
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 I år aner jeg virkelig ikke. Prøver å lese meg gjennom hvert parti, men føler til slutt at her velger jeg mellom pest,kolera,kreft og ebola og herpes .... Synes flere partier har noe som appellerer til meg, men så har de noe annet som får meg til å lure på om de har mistet forstanden. Sp,sv og ap er fullstendig utelukket, så hvilken galskap er igjen da ? FrP er også utelukket. O'kloke dib damer, kan noen/ mange si meg hva jeg burde stemme og hvorfor ? Anonymous poster hash: 72bef...058 Stemt høyre tidligere. Men pga deres trusler om kutt i fedrekvote, sykelønnsordning trygder osv så blir jeg å stemme på Ap som jeg ikke ville ta i med ildtang tidligere en gang. Jegntror jok at høyre og frp vil tape stort pga disse sakene, samt at de ikke greier å finne enighet. Jo, jensemann og co har brutt mye løfer og sløst med penger, men helt ærlig, det går bra i landet vårt, se på verden rundt oss. Anonymous poster hash: b82fa...5a6 Ser at du drar frem kutt i fedrekvote og sykelønnsordningen som grunner til å ikke stemme Høyre. Da håper jeg du er klar over hva Høyre egentlig har sagt om dette og at du ikke baserer valget ditt på feilinformasjon bl.a. her på forumet. Høyre vil ikke kutte foreldrepermisjonen, og far vil ha akkurat like stor rett på permisjon like lenge som han har nå, det eneste de vi gjøre er å la foreldrene bestemme selv hvem som skal gå hjemme hvor lenge. Den totale perioden blir akkurat like lang. De vil heller ikke kutte ned på sykelønna. Det er bare feil og tatt ut av sammenheng. De vil gjøre helsekøene kortere slik at folk ikke trneger å være sykemeldte i f.eks 1 år i vente på en operasjon. De kutter ikke ned på selve beløpet eller lengden på sykelønnsperioden for de som faktisk er syke. Anonymous poster hash: c7eaf...9d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå