Gå til innhold

Se hva Jens har sløst bort penger på!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste dere dette om den rød/grønne regjeringen?

Uganda har fått over 3,4 milliarder i bistand fra Norge. Ugandas leder kjøpte seg et svindyrt jetfly for bistandspenger. Sett i sammenheng med at norske mennesker som har betalt sine skatter og avgifter i alle år, blir nektet livsforlendende medisin av økonomiske årsaker, er det meget betimelig å sette stort spørsmålstegn ved pengebruken til denne regjeringen.

-"Fra å betale 200 millioner kroner i året, punger Norge nå ut nesten tre milliarder kroner hvert år til de 12 fattigste EU-landene." TV2 skriver at Polen er det land som får mest av EØS-midlene. Landet som har en stabil arbeidsledighet på 11 prosent får en tredel av bistandsmidlene. Spania som har hele 26% arbeidsledighet får bare 2,5 prosent av midlene.

Nærmere en milliard kroner i året brukes på sosial utjevning i Polen. Pengene er fordelt på 1400 prosjekter. Noe av pengene brukes på 170 fuglepassere i skogene i Polen.
Ja, vi skal ikke bare redde menneskene og holde liv i de, men også redde de polske fuglene og sørge for lønninger til fuglepassere. Det mens norske mennesker som lider av kreft ikke får livsforlengende medisiner med begrunnelse at det er for dyrt. For denne Arbeiderpartiregjeringen er fuglene naturen i polen mer verdt enn kreftsyke pasienter i dette landet.

-De siste ti årene er mer enn 4000 personer blitt ranet i sentrum. 

I samme periode ble anmeldt drøyt 50 overfallsvoldtekter i hele Oslo. Tross denne grusomheten så påstår Arbeiderpartiet at Norge er et trygt land å bo i! Vi kan ikke ha toppolitikere som innehar så lite vett og kunnskap om samfunnet vi lever i!

The list goes on og du kan lese om enda mer hårreisende saker Ap har prøvd å skjule for deg de siste årene. Denne linken inneholder forøvrig kilder, selv om jeg vet at dere her inne ikke er særlig opptatt av kildekritikk.  :P 

http://wwwlivogleven.blogspot.no/2013/01/sakene-arbeiderpartiet-ikke-vil-du-skal.html?spref=fb

Anonymous poster hash: 96abb...934
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne tror jeg ikke noen bryr seg om dette.

Det eneste de er opptatt av her er å få mest mulig penger i trygd og stønader.  ;) Om de rød/grønne hadde gått inn for å brenne ned alle regnskoger og drepe alle ville dyr hadde de ikke løftet et øyenbryn, her er det trygda som rår! Godt dette forumet ikke er representativt for resten av landet, da hadde vi liggi tynt ann.

Anonymous poster hash: 84563...327
Skrevet

Synes dette innlegget ditt var usaklig. Norge er et trygt land å bo i! Og når du trekker tråder mellom fugler i Polen og kreftsyke pasienter, da nekter jeg å ta dette innlegget alvorlig.

Anonymous poster hash: 52c28...058

Skrevet

godt ting kommer fram nå....så folk kan skjønne at Jens har gjort sitt for Norge-, Velkommen Høyre :-)

Anonymous poster hash: e69c5...870
Skrevet

Synes dette innlegget ditt var usaklig. Norge er et trygt land å bo i! Og når du trekker tråder mellom fugler i Polen og kreftsyke pasienter, da nekter jeg å ta dette innlegget alvorlig.

Anonymous poster hash: 52c28...058

Mulig du ikke tar det alvorlig, men det er faktisk snakk om prioritering. Og i akkurat dette tilfellet har regjeringen prioritert feil.

Nå fikk jo pasientene , enkelte iallfall, tilbud om denne medisinen. Men kun etter negativ omtale i media.

Er så glad det blir en stund til disse kommunistene får styre igjen.

Anonymous poster hash: fdb20...325

Skrevet

Synes kanskje HI er mest skremmende i denne saken. 

Skrevet

Dette er skremmende lesing HI. 

Vi har penger til begge deler. Vi har forpliktet oss til å prøve å gi 0,7 av BNP i bistandspenger, vi er litt flinkere og gir litt over 1% av BNP..tenk på det 1%....

Anonymous poster hash: 91069...f30
Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Den der må du utdype!

Hva er skremmende med en person som presenterer fakta, med kildehenvisninger man kan undersøke?

Det er da mye mer konkret enn de som slenger fra seg en kommentar om en overskrift de har lest eller sett på nett, og ikke en gang har orket å lese hele saken før de slenger fra seg tull.

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Vi har penger til begge deler. Vi har forpliktet oss til å prøve å gi 0,7 av BNP i bistandspenger, vi er litt flinkere og gir litt over 1% av BNP..tenk på det 1%....

Nå står det om MYE mer enn bistand på den siden da, om du hadde gidda å lest. Men du mener at så lenge bistanden kun er på 1% så har det ikke noe å si om den stort sett går til korrupte statsledere og prosjekter som ikke fører frem?

Skrevet

Jeg er veldig enig i at bistandspengene burde følges bedre opp og kanskje gå til mer vettige prosjekter enn det mange av dem gjør.

Jeg er også enig i at helsepolitikken i dette landet ikke alltid er helt bra, og mye kan gjøres bedre.

Men å sette de to tingene opp mot hverandre er jo meningsløst, uansett hvem som vinner valget er vi nødt til å bruke penger både på bistand og på helse!

Anonymous poster hash: 4502a...5ad
Skrevet

Poenget er vel hva vi gir penger til da... Korrupte ledere og fugle passere? Bedre å bruke de på noe mer fornuftig i Norge da.

Anonymous poster hash: c5eb5...c4f

Skrevet

Jeg er veldig enig i at bistandspengene burde følges bedre opp og kanskje gå til mer vettige prosjekter enn det mange av dem gjør.

Jeg er også enig i at helsepolitikken i dette landet ikke alltid er helt bra, og mye kan gjøres bedre.

Men å sette de to tingene opp mot hverandre er jo meningsløst, uansett hvem som vinner valget er vi nødt til å bruke penger både på bistand og på helse!

Anonymous poster hash: 4502a...5ad

Hvem har satt de opp mot hverandre?

Skrevet

Nå er ikke jeg Jens sin største fan, men innlegg som dette hvor det ropes ut at "Jens" har sløst bort pengene våre, virker bare fjasete.

Anonymous poster hash: 3a081...e08
Skrevet

Nå er ikke jeg Jens sin største fan, men innlegg som dette hvor det ropes ut at "Jens" har sløst bort pengene våre, virker bare fjasete.

Det var vel bare for å få en motvekt til alle disse skremselspropagandainnleggene mot Erna, tenker jeg.

Alle forstår vel at det ikke er bare Jens som har gjort dette, det er hele den rød/grønne regjeringen.

Merkelig at du ikke har reagert på de titalls innleggene hvor man langer ut om Erna da.....

Skrevet

Kan du utdype hvorfor, eller er det bare svada?

Anonymous poster hash: ee2e0...23d

Skrevet

Jeg er HI og har prøvd å få denne Lektor Doppler til å utdype hva hun snakker om. Hun forsvant visst, slik de ofte gjør, de som bare slenger med leppa!  :)

Skrevet

Det var vel bare for å få en motvekt til alle disse skremselspropagandainnleggene mot Erna, tenker jeg.

Alle forstår vel at det ikke er bare Jens som har gjort dette, det er hele den rød/grønne regjeringen.

Merkelig at du ikke har reagert på de titalls innleggene hvor man langer ut om Erna da.....

Og hvordan vet du at denne anonyme ikke har reagert på det? Det er da mange anonyme som kommentert de trådene på samme måte.

Anonymous poster hash: cc971...c27

Skrevet

Hva vet du om hva hun/han har reagert på? 

Anonymous poster hash: 1a2ab...24f

Skrevet

Hva vet du om hva hun/han har reagert på? 

Anonymous poster hash: 1a2ab...24f

Fordi jeg følger med og har aldri sett at noen har reagert da løgner og skremselspropaganda mot Høyre blir snakket om.

Skrevet

"Her råtner landet på rot, der infrastruktur ikke oppdateres og bygges ut i takt med behovet. Folk dør og lider i hopetall i norsk helse og omsorgssektor med sykehusene. "

Virkelig? Har du sett ut vinduet i dag?

Alt er ikke bra, og bistandsarbeid er kjempevanskelig, ofte vet man at pengene går i dass, men lar det skje i diplomatiets navn. Men denne bloggen her blir for enkel, ensidig og konspiratorisk. Hvorfor tror du noe av dette blir bedre med en blå regjering? Feks saken med bankene som er referert til, ikke om de blå vil gjøre noe der. Jeg kan heller ikke se hva Jens har gjort for å voldta alle de jentene i Oslo, og rane alle mennene? Så vidt jeg vet ble beredskapen økt. 

Og sånn kan vi fortsette. Jens er ikke i regjering alene. Og regjeringen bestemmer "ingenting", det gjør stortinget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...