Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Gråter de i søvne i løpet av natta? Eller er de musestille? Sønnen min er 5 mnd. Han kan begynne å gråte om natta, men han er ikke våken. Siden jeg er redd for at han våkner så tar jeg han opp og gir han pupp, så "sovner"/er han stille igjen (han har jo egentlig aldri våknet helt) Det skjer 2-3 ganger om natta, jeg gir pupp hver gang. I dag sov han litt på morgenen. Han begynte å gråte i søvne, men jeg "ignorerte" han og han sovnet/var stille igjen etter 5 min. Sov da en time til. Er dette normalt? Bør jeg avvente litt om natta også? Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: c23d2...288
Frigga Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Gutten vår på 6,5 mnd. sover gjennom hele natten, men jeg kan av og til våkne av at han klynker og gråter i søvne. Jeg pleier da å stryke han på hodet samtidig som jeg synger veldig lavt, dette for å berolige han om at vi er der. Tar han veldig sjelden opp da han som oftest sover videre. Har lagt merke til at denne uroligheten gjerne kommer i de periodene hvor han har utviklingssprang og det skjer mye i kroppen hans. Om du gir pupp eller beroliger babyen din på annen måte tenker jeg er uvesentlig så lenge babyen opplever å få trøst og respons
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Gutten vår på 6,5 mnd. sover gjennom hele natten, men jeg kan av og til våkne av at han klynker og gråter i søvne. Jeg pleier da å stryke han på hodet samtidig som jeg synger veldig lavt, dette for å berolige han om at vi er der. Tar han veldig sjelden opp da han som oftest sover videre. Har lagt merke til at denne uroligheten gjerne kommer i de periodene hvor han har utviklingssprang og det skjer mye i kroppen hans. Om du gir pupp eller beroliger babyen din på annen måte tenker jeg er uvesentlig så lenge babyen opplever å få trøst og respons Ok, takk for svar trodde kanskje jeg var litt vel ivrig men vil jo han skal føle seg trygg Anonymous poster hash: c23d2...288
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Gutten vår på 6,5 mnd. sover gjennom hele natten, men jeg kan av og til våkne av at han klynker og gråter i søvne. Jeg pleier da å stryke han på hodet samtidig som jeg synger veldig lavt, dette for å berolige han om at vi er der. Tar han veldig sjelden opp da han som oftest sover videre. Har lagt merke til at denne uroligheten gjerne kommer i de periodene hvor han har utviklingssprang og det skjer mye i kroppen hans. Om du gir pupp eller beroliger babyen din på annen måte tenker jeg er uvesentlig så lenge babyen opplever å få trøst og respons Ok, takk for svar trodde kanskje jeg var litt vel ivrig men vil jo han skal føle seg trygg Anonymous poster hash: c23d2...288 Jeg ville sett det an og sett om gråten går over av seg selv hvis han allikevel sover. Alternativt stryke ham på kinnet.. Du danner fort et vanskelig mønster hvis han kommer opp hver gang han klynker litt;) Hilsen 4 barnsmor:) Anonymous poster hash: b33c6...29d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Gutten vår på 6,5 mnd. sover gjennom hele natten, men jeg kan av og til våkne av at han klynker og gråter i søvne. Jeg pleier da å stryke han på hodet samtidig som jeg synger veldig lavt, dette for å berolige han om at vi er der. Tar han veldig sjelden opp da han som oftest sover videre. Har lagt merke til at denne uroligheten gjerne kommer i de periodene hvor han har utviklingssprang og det skjer mye i kroppen hans. Om du gir pupp eller beroliger babyen din på annen måte tenker jeg er uvesentlig så lenge babyen opplever å få trøst og respons Ok, takk for svar trodde kanskje jeg var litt vel ivrig men vil jo han skal føle seg trygg Anonymous poster hash: c23d2...288 Jeg ville sett det an og sett om gråten går over av seg selv hvis han allikevel sover. Alternativt stryke ham på kinnet.. Du danner fort et vanskelig mønster hvis han kommer opp hver gang han klynker litt;) Hilsen 4 barnsmor:) Anonymous poster hash: b33c6...29d Ja tenkte litt på dette, og også med tanke på ammeslutt etter hvert. Kanskje dumt av meg å være så raskt ute med puppen Anonymous poster hash: c23d2...288
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Jeg er nok også litt raskt ute med puppen om natta. Jenta mi har sovet fra 19 til 05.30 (altså, da vil hun ha mat, og så sove i et par timer igjen) i to måneder, så endret det seg plutselig. Nå er hun oppe to ganger om natta, noen ganger også 3. I begynnelsen kunne jeg stryke henne over kinnet, og hun sovnet igjen etter noen minutter. Men nå våkner hun helt, og vil altså ikke roe seg uten puppen... Hun er bare 5,5 måned, så føler ikke jeg kan slutte med det ene måltidet heller (og gå tilbake til 05.30 måltidet)Jeg er ganske fortvilet, for jeg sover generelt veldig dårlig, og får minimalt med søvn pga dette. Jeg klarer ikke sovne igjen etter ammingen i 1-2 tida, ligger og vrir meg lenge. Så når hun vil ha mat 04-06 tida igjen, sliter jeg med nøyaktig det samme. Vil hun ha mat 06, får jeg nesten aldri sove igjen, selv om dagen hennes først starter i åttetida. Hun tar liksom ikke flaske/kopp/tutkopp heller, og hater MME, så jeg er den eneste som kan stå opp med henne, både om natten og morgenen. Men, å være zombie hører kanskje med det å være småbarnsmor. Jeg håper snart nattpuppen er utdatert, da permisjonen min slutter om knapt en måned. Anonymous poster hash: 88947...b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå