Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Her inne er det så mye diskusjoner om det er rart å levere barn når man selv er hjemme osv osv. Hva tenker dere? Tenker dere noe om en sykmeldt eller mor i permisjon med baby leverer barnet sitt? Eller synes dere det er best med rutine , pg ha barna der? Og har dere forståelse? Min sønn er nå eldst og går skolegruppa, jeg er gravid og sykmeldt men sønnen VIL i barnehage. Korter ned å leverer til kjernetid halv 10 pg henter halv tre,tre. Dette Pga kjernetid også Men føler noen ganger at jeg blir prata om fordi jeg leverer og så drar hjem? Men tar sønnen min fri innimellom, men som regel vil han dit. Tok også 3 uker ekstra fri i sommer i tillegg til felles ferie , så har kost oss masse. Vil gjerne ha svar fra barnehage ansatte her Anonymous poster hash: e2d50...0fa
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Er barnehageansatt og har vært sykmeldt som gravid selv. Send ungen i barnehagen med god samvittighet. Tenker aldri slik om foreldre fordi man ikke vet hvorfor folk velger å gjøre som de gjør. Og du, ikke gå rundt å btuk energi på hva andre måtte synes. Velg det som passer deg og din familie :-) Anonymous poster hash: 696c9...8b3
sologsommer Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Jeg kan fortellehvordan de fleste hos oss tenker. Så kan dere jo mene hva dere vil om oss......... De eneste gangene vi tenker negativ om foreldre, er når foreldrene til de barna der kommer kl 07 og blir hentet kl 16.30. Har fri/ ferie ell. Barna kommer stadig i bhg (helt ok!!) men da synes vi det ville ha vært koselig for barna og kunne feks. Spise frokost med foreldrene og ikke være i bhg. Fra 7 - 16.30. Barna trenger også til en litt kortere dag en gang i mellom og ferie som oss voksne
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #4 Skrevet 20. august 2013 Jeg er ikke barnehageansatt, men er ufør. Leverer barna i barnehagen hver dag i kjernetid, både fordi jeg trenger tid for meg selv, det gjør meg til en bedre mamma enn om ungene skulle gått hjemme med meg hver dag. Føler ikke det blir sett på som rart. I barnehagen får de viktig sosialt samvær med andre barn, rutiner som forbereder dem til skolen. Når jeg henter dem tidlig på ettermiddagen så har jeg fått hvilt, gått på behandling de dagene jeg har det og fått gjort husarbeid, dette gjir meg mer overskudd til å gi dem oppmerksomhet, kos, lese, leke og lage sunn og god mat. Ikke ha dårlig samvittighet, gutten din har godt av å være med andre barn. Anonymous poster hash: ed312...9d3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Jeg kan fortellehvordan de fleste hos oss tenker. Så kan dere jo mene hva dere vil om oss......... De eneste gangene vi tenker negativ om foreldre, er når foreldrene til de barna der kommer kl 07 og blir hentet kl 16.30. Har fri/ ferie ell. Barna kommer stadig i bhg (helt ok!!) men da synes vi det ville ha vært koselig for barna og kunne feks. Spise frokost med foreldrene og ikke være i bhg. Fra 7 - 16.30. Barna trenger også til en litt kortere dag en gang i mellom og ferie som oss voksne Helt enig Anonymous poster hash: 3ae83...fd0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Jeg jobber ikke i barnehage nå, men jeg har gjort det. Kan ikke huske av vi noengang satte ord på slike ting og snakket om det blant personalet, men må innrømme at ihvertfall jeg tenkte mitt et par ganger. Da var det ikke snakk om en slik situasjon som det du beskriver, det synes jeg er helt greit, men det er noen som selv om de har fri har barna i barnehagen fra den åpner til den stenger hver eneste dag. Som f.eks mammaen som jobber deltid i småbarnsperioden og snakker høyt om det, men leverer klokken 7 og henter klokken 16.30 hver dag, har ungen i barnehagen alle åpne dager i året, romjulen, påsken osv osv selv om hun har fri selv og aldri kortere dager. Da lurer jeg litt på hvorfor hun skryter av at hun jobber deltid i den travle småbarnsperioden, ungene merker jo ingen ting til hennes deltidsarbeid, hun kunne like gjerne vært på jobb. Men man sier jo ingenting, for man kan ikke vite. Kanskje sliter denne mammaen med noen som hun ikke vil snakke høyt om, kanskje trenger hun all den avlastningen hun kan få av grunner vi ikke kjenner til? Selv om man av og til tenker sitt, sier man ingenting, for det kan hende man tar helt feil... Anonymous poster hash: d6ca2...a15
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 Så lenge barna slipper å ha lange dager så tenker jeg ikke så mye over det. jeg blir bare fortvila på barnas vegne når jeg vet mor er hjemme i permisjon men likevel har barnet lange dager og aldri fri i ny og ne. det er jo en gylden mulighet å gi barnet kortere dager når man ikke jobber selv. har tre barn selv og skjønner absolutt hvorfor det er bedre for barnet å være i bhg til tider! Anonymous poster hash: 28a9e...dcc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Jeg kan fortellehvordan de fleste hos oss tenker. Så kan dere jo mene hva dere vil om oss......... De eneste gangene vi tenker negativ om foreldre, er når foreldrene til de barna der kommer kl 07 og blir hentet kl 16.30. Har fri/ ferie ell. Barna kommer stadig i bhg (helt ok!!) men da synes vi det ville ha vært koselig for barna og kunne feks. Spise frokost med foreldrene og ikke være i bhg. Fra 7 - 16.30. Barna trenger også til en litt kortere dag en gang i mellom og ferie som oss voksne Høres bra ut Leverer som regel etter 9 for frokosten der er til 9. Så morgenkos har vi her og henter etter frukt ellers blir han bare sint. Hehe. Var kun noen perioder hvor kjæresten måtte levere 7 Pga min hyperemesis, men hadde ikke samvittighet til det så ofte. Synes bare det er flott at han trives der, sa idag at vi kunne kose oss med film og leke Lego, noe han elsker, men neida han ville en tur i barnehagen først HI Anonymous poster hash: e2d50...0fa
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f I mitt tilfelle så har vi nær kontakt med de ansatte og de vet selvfølgelig om min hyperemesis og andre ting. Og jeg bor også slik at barnehagen kan se om jeg er hjemme Anonymous poster hash: e2d50...0fa
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #11 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Du vil bli overrasket over hvor mye enkelte foreldre deler med de ansatte i barnehagen, ofte vet vi omtrent alt som foregår på hjemmebane... Anonymous poster hash: d6ca2...a15
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Her inne er det så mye diskusjoner om det er rart å levere barn når man selv er hjemme osv osv. Hva tenker dere? Tenker dere noe om en sykmeldt eller mor i permisjon med baby leverer barnet sitt? Eller synes dere det er best med rutine , pg ha barna der? Og har dere forståelse? Min sønn er nå eldst og går skolegruppa, jeg er gravid og sykmeldt men sønnen VIL i barnehage. Korter ned å leverer til kjernetid halv 10 pg henter halv tre,tre. Dette Pga kjernetid også Men føler noen ganger at jeg blir prata om fordi jeg leverer og så drar hjem? Men tar sønnen min fri innimellom, men som regel vil han dit. Tok også 3 uker ekstra fri i sommer i tillegg til felles ferie , så har kost oss masse. Vil gjerne ha svar fra barnehage ansatte her Anonymous poster hash: e2d50...0fa Det du beskriver her reagerer jeg ikke på i det hele tatt, jeg har stor forståelde for de foreldrene som gjør det slik, og syns det er fint at barna får faste rutiner med dager i bhg (der han tydeligvis trives godt!), men at han ikke har dager fra 7.00-16.30. Det jeg derimot syns er litt trist, er f.eks naboene mine, der mammaen er hjemme hele dagen. Pappaen tar med seg ungene når han begynne på jobb kl 7.00, og de kjører aldri for å hente dem igjen før rundt 16.00-16.15. Jeg vet at de synes at barna er nokså krevende, men jeg synes det er litt trist at så mye tid av dagen, når mammaen uansett er hjemme, går bort til barnehage og kjøring. Anonymous poster hash: 478a6...af7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Du vil bli overrasket over hvor mye enkelte foreldre deler med de ansatte i barnehagen, ofte vet vi omtrent alt som foregår på hjemmebane... Anonymous poster hash: d6ca2...a15 Og ikke minst hvor mye barna deler...! Det er ikke sjeldent vi får høre at "mamma er syk idag", eller "pappa er hjemme med storebror idag". Vi snakker også mye med barna om familien, blant annet også om hva mamma og pappa jobber som. Som ansatt i barnehage får en ofte høre litt mer enn det foreldrene ønsker... Anonymous poster hash: 478a6...af7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Fordi vi har god kontakt med foreldrene. det er en del av jobben vår og ved å ha god kommunikasjon med foreldrene så får vi høre mye av det som skjer på hjemmebane, heldigvis. Bare sånn kan vi ha et godt samarbeid. Anonymous poster hash: 28a9e...dcc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Jeg jobber ikke i barnehage, men det bør da være åpenbart for enhver at et barn som skal begynne på skole neste år skal få lov å være i barnehagen selv om mamma er hjemme. Tenk alt han ville gått glipp av da! Og han er jo så stor at han absolutt har godt av å ikke være hjemme med mamma hele dagen. Dette tror jeg ikke du trenger å tenke på i det hele tatt, ingen med vettet i behold reagerer på det. De få som legger seg borti hva andre gjør tenker nok først og fremst på mindre barn når de reagerer på sånt. Anonymous poster hash: 2b74f...e74
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Jeg er ansatt i bhg og er mor selv! Jeg synes det er urettferdig mot ett barn å holde det hjemme fra bhg. Frarøver de muligheten til å utvikle seg på alle områder, bli selvstendig og få sosial trening. De får masse frisk luft. Om noen som har barna hjemme, aktiviserer og underholder barna hver dag, hyller jeg de, men tviler på der er så altfor mange. Verre med de som lar ungen gå hjemme å tråkke hele dagen pga kontantstøtte f.eks! Men på jobben reagerer man som regel ikke om barnet ikke reagerer. Anonymous poster hash: 4b457...402
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Fordi vi har god kontakt med foreldrene. det er en del av jobben vår og ved å ha god kommunikasjon med foreldrene så får vi høre mye av det som skjer på hjemmebane, heldigvis. Bare sånn kan vi ha et godt samarbeid. Anonymous poster hash: 28a9e...dcc Jeg har god kontakt med barnehagen, men jeg ser ikke at god kontakt er avhengig av å vite om mor eller far sitter op driter`n en dag eller har fått ørebetennelse Anonymous poster hash: dc1bb...e8f
Skylander Skrevet 20. august 2013 #18 Skrevet 20. august 2013 Jeg er utdannet til å jobbe i barnehage, men er selv hjemmeværende. Må si som mange andre her at jeg ville reagert mere på de foreldre som har barna i barnehagen hele, lange dager og barna nesten aldri har fri eller de foreldrene som ikke har noe form for faste rutiner på når barnet er der og tar fri i hytt og pine slik at det blir ustabilt for barnet.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #19 Skrevet 20. august 2013 Er det så mye å tenke på da, jeg leverer mitt barn til bhg hver dag kl 09. jeg er hjemme hver dag, tar fag over nett men er jo fortsatt hjemme. Henter barnet mitt mellom kl 14 og 15 og da vil barnet stort sett ikke være med hjem for det vil leke mer. Ingen i bhg har noen gang kommentert at jeg leverer barnet og så går hjem igjen. Jeg trenger å ro og fred for å klare å konsentrere meg med det jeg må igjennom i pensum og hadde barnet vært hjemme ville jeg ikke fått den tiden jeg trenger. Tar barnet ut av bhg en fredag i ny og ne så vi har en hel dag i sammen, mannen slutter tidlig på jobb på fredager så da har vi mer ut av helgen til å finne på ting Hadde syntes det var merkelig om bhg skulle bry seg med hvordan vi fungrerer som familie, men så har vi i tillegg gode rutiner og barnet har det godt både hjemme og i bhg. Anonymous poster hash: 0b3b4...d00
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #20 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Fordi vi har god kontakt med foreldrene. det er en del av jobben vår og ved å ha god kommunikasjon med foreldrene så får vi høre mye av det som skjer på hjemmebane, heldigvis. Bare sånn kan vi ha et godt samarbeid. Anonymous poster hash: 28a9e...dcc Jeg har god kontakt med barnehagen, men jeg ser ikke at god kontakt er avhengig av å vite om mor eller far sitter op driter`n en dag eller har fått ørebetennelse Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Så detaljert er faktisk ikke foreldrene, selv om det er det du liker å tro... Anonymous poster hash: 28a9e...dcc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #21 Skrevet 20. august 2013 Hvordan vet de ansatte i barnehagen om man er på jobb eller hjemme? Det er ting jeg ikke føler for å dele med de ansatte i barnehagen. Er jeg syk en dag så er det min private sak. Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Fordi vi har god kontakt med foreldrene. det er en del av jobben vår og ved å ha god kommunikasjon med foreldrene så får vi høre mye av det som skjer på hjemmebane, heldigvis. Bare sånn kan vi ha et godt samarbeid. Anonymous poster hash: 28a9e...dcc Jeg har god kontakt med barnehagen, men jeg ser ikke at god kontakt er avhengig av å vite om mor eller far sitter op driter`n en dag eller har fått ørebetennelse Anonymous poster hash: dc1bb...e8f Så detaljert er faktisk ikke foreldrene, selv om det er det du liker å tro... Anonymous poster hash: 28a9e...dcc Men ungene kan godt finne på å meddele både det ene og det andre... Anonymous poster hash: 478a6...af7
Mrs. Kaizer Skrevet 20. august 2013 #22 Skrevet 20. august 2013 Jeg jobber bare 50%, men har full plass i bhg til mine to. De går vanligvis hver dag i bhg, men på fridager leverer jeg ca kl 09 og henter rundt 14.30 - 15.00. Hva de ansatte i bhg tenker om meg, det driter jeg i. Jeg betaler for full plass og har dermed lov å bruke full plass samne om jeg jobber eller går hjemme!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå