Gå til innhold

Når ta ut nyfødtinnlegg i maxicosi bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor gammel baby bør være før en fjerner puten som en legger i som nyfødtinnlegg?

Skrevet

Jeg tok vekk puten som babyen sitter på da hun vsr rundt 3,3 mnd. Ble altfor trangt. Hvis du bare tar ut puten, slipper du å ta ut hele innlegger og vil fortsatt ha puten rundt hodet

Skrevet

Takk for svar, prinsesse Fiona!

Min er 2,5 mnd. Synes verken det ser ut som han sitter godt med eller uten innlegget nå :/

Skrevet

Vi fikk beskjed om at nyfødtinnlegget var farlig!

Anonymous poster hash: 45bce...eb6

Skrevet

Vi tok ut puten i nyfødtinnlegget da hun var 2,5 mnd. Da hun var 3,5 mnd fjernet vi hele greia.

Og det ser forresten ikke ut som mi jente heller sitter noe godt i setet lengre. Hun er 5 mnd nå. Hodet henger ofte når hun sover, selv om hun sitter helt riktig i setet. Vi har også base, så det er ikke det at det er feilmontert. Hun er rett og slett bare blitt litt stor! 

Anonymous poster hash: 20ba9...07d
Skrevet

Føler han sitter for mye oppreist uten spedbarnsinnlegget... Men det er altså trygt å fjerne det? (Den puta som ligger løst i bunn)

Skrevet

Hvorfor er det farlig? :o

Vi fikk høre det fra en som drev barnebutikk. Han solgte vogner, bilsetet osv. Han mente at barna fikk for mye sittestilling med nyfødtinnlegg, og ved frontkollisjon ville man få uheldig kraftoverføring på babyens ryggsøyle. Ikke vet jeg om dette er korrekt, men vi tok det ut siden barnet vårt likevel var stort nok til å sitte uten. Jeg ville nok gjerne ha forhørt meg ved trygg trafikk eller hva det heter, om hva de mener om saken, dersom babyen vår hadde vært nyfødt.

Anonymous poster hash: 45bce...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...