Soon to be mum Skrevet 20. august 2013 #51 Skrevet 20. august 2013 Vil ikke mene noe som helst om akkurat det der spørres om i hovedinnlegget, for det har jo HI bestemt seg for allerede. Men jeg synes det er merkelig at det er så mange som har så restriktive meninger om når de gidder å flagge eller ikke. Ville tro det er morsomt å flagge når anledningen byr seg jeg da. Da jeg giftet meg var det masse folk i hjembygda til foreldrene mine som flagget selv om de ikke kjenner meg. De flagget fordi de kjenner mine foreldre eller mine besteforeldre. Veldig koselig for oss å bli gjort stas på av en hel bygd med folk.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 20. august 2013 #52 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes det var en særdeles sær ting å spørre om. Da ser det jo ut som om dere flagger for noe, noe dere ikke gjør. Spesielt vil jeg si. Klart de da flagger for noe. De flagger for naboens bursdag. Anonymous poster hash: 98408...6d6 Tydelig at du vil kverulere. Eieren av flagget flagger praktisk pga en forespørsel, men de flagger ikke etter egen overbevisning.
pifi med tre nurk Skrevet 20. august 2013 #53 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde aldri i verden spurt naboen om å flagget fot mitt barn. Jeg synes det er utrolig sært å spørre om noe sånt. Si at de kan låne flagget og heise og fikse alt rundt det selv. Så slipper dere å holde dere hjemme for å passe på å overholde flaggreglene.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #54 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde aldri i verden spurt naboen om å flagget fot mitt barn. Jeg synes det er utrolig sært å spørre om noe sånt. Si at de kan låne flagget og heise og fikse alt rundt det selv. Så slipper dere å holde dere hjemme for å passe på å overholde flaggreglene. Men hva er forskjellen egentlig. Bortsett fra hvem som tar 5-minuttersjobben med å henge det opp og den pittelitt lengre jobben med å ta det ned og brette det sammen. Flagget blir uansett hengende i samme stang. Anonymous poster hash: 98408...6d6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #55 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde aldri i verden spurt naboen om å flagget fot mitt barn. Jeg synes det er utrolig sært å spørre om noe sånt. Si at de kan låne flagget og heise og fikse alt rundt det selv. Så slipper dere å holde dere hjemme for å passe på å overholde flaggreglene. Men hva er forskjellen egentlig. Bortsett fra hvem som tar 5-minuttersjobben med å henge det opp og den pittelitt lengre jobben med å ta det ned og brette det sammen. Flagget blir uansett hengende i samme stang. Anonymous poster hash: 98408...6d6 Å nei du, så enkelt er det nok ikke å flagge! Anonymous poster hash: fd4f6...6db
n74 Skrevet 20. august 2013 #56 Skrevet 20. august 2013 Vi bor i en tomannsbolig. De som bor i den andre delen er helt ok folk, men vi ser dem ikke då ofte og har knapt kontakt med dem. På vår del av Hagen har vi flaggstang, vi flagger når det er noe helt spesielt, bursdager og sånt flagger vi ikke på flaggstanga, kun med lite flagg foran. Nå har min mann fått en sms med spørsmål om ikke vi kan flagge på søndag for da fyller barnet deres år. Litt merkelig eller?! Har ikke svart ennå. En ting er jo jobben med å passe flaggtider, en annen ting er jo hva våre egne barn tenker om at vi ikke flagger på deres dager bare på naboens...? Anonymous poster hash: 4a150...28a Si ja, selvfølgelig kan dere få flagge. Stikk innom å hent flagget i morgen, så styrer dere dette selv:-)
pifi med tre nurk Skrevet 20. august 2013 #57 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde aldri i verden spurt naboen om å flagget fot mitt barn. Jeg synes det er utrolig sært å spørre om noe sånt. Si at de kan låne flagget og heise og fikse alt rundt det selv. Så slipper dere å holde dere hjemme for å passe på å overholde flaggreglene.Men hva er forskjellen egentlig. Bortsett fra hvem som tar 5-minuttersjobben med å henge det opp og den pittelitt lengre jobben med å ta det ned og brette det sammen. Flagget blir uansett hengende i samme stang. Anonymous poster hash: 98408...6d6 Det HI skriver lengre opp.. Det er mer jobb enn opp og med.. Flagget må vaskes etterpå etc. Dessuten har de jo balkongflagg de kan flagge med.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #58 Skrevet 20. august 2013 Så lenge man bor i tomannsbolig og det er EN flaggstang i hagen, så synes jeg slett ikke det er en merkelig ting av naboen å spørre om å få låne flagg og flaggstang! (personig ville jeg synes det var merkeligere å ha to store flaggstenger i en hage - selv om dere eier hver deres del av hagen) Er det rart det er krig og konflikt i verden når man ikke engang greier å se det hyggelige i å etterkomme naboens spørsmål om å låne flagg og flaggstang?? Selv om DU synes det er så forferdelig vrien å finne fram flagget og overlevere det til naboen, så går det faktisk an å tenke at man har ulighet til å glede noen andre ved å være LITT imøtekommende å hyggelig! Og selg om det er SÅÅÅÅÅÅÅÅ forferdelig slitsomt å tørke flagget, så er det vel ikke værre enn at dere overlever det denne ene gangen i året? (eller; du kan be naboen tørke det selv!) Hvis du har lyst til å være en vrang og vrien nabo så sier du selvfølgelig nei. Det er i din fulle rett! Men hvis du ønsker å være litt i møtekommende, så sier du selvsagt JA! Så ahr du ulighet til å slå av en prat med naboen og bli litt mer kejnt med de i samme slengen! Kanskje du til og med kan inivtere de inn på en kaffekopp når de kommer for å hente flagget:) Anonymous poster hash: d2d7a...641
Superdolly Skrevet 20. august 2013 #59 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde aldri i verden spurt naboen om å flagget fot mitt barn. Jeg synes det er utrolig sært å spørre om noe sånt. Si at de kan låne flagget og heise og fikse alt rundt det selv. Så slipper dere å holde dere hjemme for å passe på å overholde flaggreglene.Men hva er forskjellen egentlig. Bortsett fra hvem som tar 5-minuttersjobben med å henge det opp og den pittelitt lengre jobben med å ta det ned og brette det sammen. Flagget blir uansett hengende i samme stang. Anonymous poster hash: 98408...6d6 Det HI skriver lengre opp.. Det er mer jobb enn opp og med.. Flagget må vaskes etterpå etc. Dessuten har de jo balkongflagg de kan flagge med. Vaskes? Vasker dere flagget etter at dere har flagget? Nå skjønner jeg at jeg er skikkelig sjuskete av meg, for jeg har aldri vasket flagget etter bruk. Er det vått fordi det regnet, henger vi det til tørk. Helt greit å synes at det er en rar forespørsel og at man ikke ville ha gjort det, men å legge inn så mye praktiske vanskeligheter da... Vi bruker vel omtrent ett minutt når vi heiser flagget, ett når vi firer det og så noen minutter på å legge det sammen.
pifi med tre nurk Skrevet 21. august 2013 #60 Skrevet 21. august 2013 (endret) Altså jeg har aldri eid en flaggstang i mitt liv.. Så jeg aner ikke om det er mye styr..tok bare utgangspunkt i det HI skrev om vasking osv.. Hadde jeg eid en flaggstang og naboen spurt om vi kunne flagge så hadde jeg sikkert gitt dem flagget og sagt at de var mer enn velkommen til å låne det og flaggstang glad alle våre naboer og vi har balkongflagg Endret 21. august 2013 av pifi med nurk i magen!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #61 Skrevet 21. august 2013 Ikke vær så vanskelig, da. Om det er så stort problem med det flagget, så skjønner jeg ikke hvorfor dere flagger selv. Herregud, du skjønner vel at det er forskjell på å flagge for egen lyst enn å flagge fordi naboungen har bursdag når det i tillegg er meldt regn??? Kjærring! Anonymous poster hash: 2940a...412
Virginia. Skrevet 21. august 2013 #62 Skrevet 21. august 2013 Er det rart rettsvesenet er fylt opp av kranglende naboer i feide i våre dager.....
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 21. august 2013 #63 Skrevet 21. august 2013 Jeg hadde sikkert sagt ja, dum som jeg er, og angret som en hund når naboen etterpå ville at jeg skulle flagge for ham, henne, alle barna og på halv stang for oldemor. Jeg hjelper vanligvis folk, det ender alltid med at andre vil ha meg til å gjøre mye mer enn jeg i utgangspunktet gikk med på. Gi aldri folk en finger, de tar hele hånda og mer til. Dersom man har et godt naboforhold er det vel ikke så sært, men dersom man knapt ser naboen er det vel unektelig en noe merkelig forespørsel.
Gjest Morn du Skrevet 21. august 2013 #64 Skrevet 21. august 2013 Ikke vær så vanskelig, da. Om det er så stort problem med det flagget, så skjønner jeg ikke hvorfor dere flagger selv. Herregud, du skjønner vel at det er forskjell på å flagge for egen lyst enn å flagge fordi naboungen har bursdag når det i tillegg er meldt regn???Kjærring! Anonymous poster hash: 2940a...412 Ikke vær så hissig da, tenk at en flaggdiskusjon kan gjøre deg så sint
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #65 Skrevet 21. august 2013 Jeg bare lurer: hvorfor har dere flaggstang når det er en så stor utfordring å flagge - og hvordan i all verden tørker du sengetøy dersom et flagg på 2x3 meter må ligge utover spisestua i dagevis etter å ha vært ute en regnværsdag? Støtter forslaget om å gi dem flagget og la dem fikse det selv Hva mener du? Hva har sengetøyet med flagget å gjøre?? Mulig jeg er dum nå altså, men her tørkes sengetøyet i tørketrommel eller på stativ ute. Hadde vi hatt flagg, ville vi nok hatt samme løsning som hi på tørking av flagg. Hi: la flagget bli liggende der det er, naboen får bruke balkongflagget. Anonymous poster hash: 48749...ac3
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #66 Skrevet 21. august 2013 Jeg bare lurer: hvorfor har dere flaggstang når det er en så stor utfordring å flagge - og hvordan i all verden tørker du sengetøy dersom et flagg på 2x3 meter må ligge utover spisestua i dagevis etter å ha vært ute en regnværsdag? Støtter forslaget om å gi dem flagget og la dem fikse det selv Hva mener du? Hva har sengetøyet med flagget å gjøre?? Mulig jeg er dum nå altså, men her tørkes sengetøyet i tørketrommel eller på stativ ute. Hadde vi hatt flagg, ville vi nok hatt samme løsning som hi på tørking av flagg. Hi: la flagget bli liggende der det er, naboen får bruke balkongflagget. Anonymous poster hash: 48749...ac3 Sengetøyet er stort, flagget er stort. Dersom man ikke har noe sted å henge opp flagget til tørk, er det nærliggende å tro at man heller ikke har noe sted å henge opp sengetøyet (ja, jeg bruker også trommel på sengetøy - men fra tid til annen skjer det noe så man må henge det opp allikevel). Så, når man hevder at flagget må ligge utover spisestua i dagevis for å tørke, synes jeg det er litt rart. Jeg har masse tørkesnorer, trommel og stativ, og like forbanna har jeg trappegelenderet fullt av vått yttertøy mesteparten av høsten og våren. Men et flagg på størrelse med spisestua skulle jeg greid å tørke uten at noen la merke til det Men igjen: i ren nysgjerrighet. Jeg hadde faktisk forventet av en barnefamilie i en tomannsbolig at de hadde tilgang til en eller annen form for tørkestativ/-snor. Anonymous poster hash: 1b138...22c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #67 Skrevet 21. august 2013 http://www.flaggregler.no/ http://no.wikipedia.org/wiki/Flaggbruk http://www.flaggregler.no/flaggtider.html Det følger endel ansvar med å ha flaggstang. Personlig ville jeg bedt naboen kjøpe seg eget flagg men at de kunne få låne stangen ved behov, forutsatt at de ga beskjed i god tid på forhånd. Hva skulle du gjort med beskjed i god tid i forveien? Spiller det noen som helst rolle? Sært. Anonymous poster hash: eb7c6...20b
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #68 Skrevet 21. august 2013 Slutter aldri å overraskes over de jævla sære kjerringene her inne, hehe! Anonymous poster hash: eb7c6...20b
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #69 Skrevet 21. august 2013 Jeg hadde sikkert sagt ja, dum som jeg er, og angret som en hund når naboen etterpå ville at jeg skulle flagge for ham, henne, alle barna og på halv stang for oldemor. Jeg hjelper vanligvis folk, det ender alltid med at andre vil ha meg til å gjøre mye mer enn jeg i utgangspunktet gikk med på. Gi aldri folk en finger, de tar hele hånda og mer til. Dersom man har et godt naboforhold er det vel ikke så sært, men dersom man knapt ser naboen er det vel unektelig en noe merkelig forespørsel. Et lite martyrkompleks ? Liker å hjelpe andre og kan selv si ja til for alt for mye, men tar ansvaret for det selv, og øver meg på å kunne si nei også når det ikke er helt nødvendig å si det. Du kan ikke bære nag til andre som ser på deg som en de alltid kan gå til om det er noe, når det du som legger dem for hat fordi du selv ikke klarer å sette grenser før det har gått alt for langt. Anonymous poster hash: 41ea6...759
najs Skrevet 21. august 2013 #70 Skrevet 21. august 2013 Hvordan er hagen deres delt? Hvis den er veldig skilt så er det litt rart at de spør. Men å flagge på bursdag syns jeg er helt naturlig. Vrien sak og dere bestemmer jo selvfølgelig. Men hvis dere har mer eller mindre felles hage ville jeg lånt dem flagget.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #71 Skrevet 21. august 2013 Vi bor i en tomannsbolig. De som bor i den andre delen er helt ok folk, men vi ser dem ikke då ofte og har knapt kontakt med dem. På vår del av Hagen har vi flaggstang, vi flagger når det er noe helt spesielt, bursdager og sånt flagger vi ikke på flaggstanga, kun med lite flagg foran. Nå har min mann fått en sms med spørsmål om ikke vi kan flagge på søndag for da fyller barnet deres år. Litt merkelig eller?! Har ikke svart ennå. En ting er jo jobben med å passe flaggtider, en annen ting er jo hva våre egne barn tenker om at vi ikke flagger på deres dager bare på naboens...? Anonymous poster hash: 4a150...28a Å, herregud, unnskyld meg! Er DET et problem og noe å fundere så voldsomt over, også? Flagg i vei og gled naboen! Si til barna at de har en spesiell feiring! Anonymous poster hash: 71331...6ab
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #72 Skrevet 22. august 2013 Jeg hadde ikke gjort det! Anonymous poster hash: 93bcb...aab
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #73 Skrevet 22. august 2013 Oi! Hi er jo steinsprø Anonymous poster hash: 7f1c1...c2d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #74 Skrevet 22. august 2013 Poenget her er vel at HI er en pedant som ikke vil gjøre unntak fra rutiner/regler og bare ikke har lyst til å flagge, og at hun hadde håpt på støtte og ikke hadde tenkt å la seg overbevise av gode argumenter uansett hva. Er du ute etter å rettferdiggjøre et nei og ha rett HI, eller er du også interessert i et godt forhold til naboene? Hva om din familie på et tidspunkt kunne tenke dere noe som dere er avhengige av naboens aksept for å få til? Vil du ikke da være glad for å ha etablert litt goodwill og et godt naboskap? Den største gleden en kan ha, det er å gjøre andre gla'... Anonymous poster hash: 41ea6...759
Anonym bruker Skrevet 22. august 2013 #75 Skrevet 22. august 2013 Jeg bare lurer: hvorfor har dere flaggstang når det er en så stor utfordring å flagge - og hvordan i all verden tørker du sengetøy dersom et flagg på 2x3 meter må ligge utover spisestua i dagevis etter å ha vært ute en regnværsdag? Støtter forslaget om å gi dem flagget og la dem fikse det selv Hva mener du? Hva har sengetøyet med flagget å gjøre?? Mulig jeg er dum nå altså, men her tørkes sengetøyet i tørketrommel eller på stativ ute. Hadde vi hatt flagg, ville vi nok hatt samme løsning som hi på tørking av flagg. Hi: la flagget bli liggende der det er, naboen får bruke balkongflagget. Anonymous poster hash: 48749...ac3 Sengetøyet er stort, flagget er stort. Dersom man ikke har noe sted å henge opp flagget til tørk, er det nærliggende å tro at man heller ikke har noe sted å henge opp sengetøyet (ja, jeg bruker også trommel på sengetøy - men fra tid til annen skjer det noe så man må henge det opp allikevel). Så, når man hevder at flagget må ligge utover spisestua i dagevis for å tørke, synes jeg det er litt rart. Jeg har masse tørkesnorer, trommel og stativ, og like forbanna har jeg trappegelenderet fullt av vått yttertøy mesteparten av høsten og våren. Men et flagg på størrelse med spisestua skulle jeg greid å tørke uten at noen la merke til det Men igjen: i ren nysgjerrighet. Jeg hadde faktisk forventet av en barnefamilie i en tomannsbolig at de hadde tilgang til en eller annen form for tørkestativ/-snor. Anonymous poster hash: 1b138...22c Man henger ikke flagg til tørking på en snor da. Anonymous poster hash: 48749...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå