Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #26 Skrevet 20. august 2013 Jeg forstår hvorfor HI ikke vil flagge, men vel, av andre grunner enn henne. Jeg ville ikke ha sagt ja fordi jeg da måtte ha vært hjemme deler av den dagen. Jeg er for flaggreglene, og selv om noen skrev her at det kun gjaldt offentlige bygg, anser jeg det som normal flaggskikk også å følge disse reglene hjemme. Jeg kunne derimot gitt dem flagget, gitt dem hele ansvaret for flaggingen. Flagget skal opp tidligst da og da, og tas ned senest da og da. Flagget skal leveres tilbake i samme tilstand den ble levert i. Altså tørt, uten rifter osv. Jeg synes HI burde gå ei runde med seg selv, og ikke bry seg om de er i hagen deres to ganger i løpet av en dag for å ta opp og ned flagget. Hun kan jo selv sette tidspunktene om det er så om å gjøre, så kommer de ikke uventet. Det tar jo ikke lang tid å heise opp og ned flagget heller. Overholder ikke naboene reglene hennes, er det jo lett å si nei ved senere anledning. Anonymous poster hash: c6aed...9e8
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 20. august 2013 #27 Skrevet 20. august 2013 Hmmmm jeg tror faktisk ikke jeg ville gjort det jeg. Det handler ikke om å være kjip eller noe.. Men flagging er liksom forbeholdt flaggdager. Og slik er det bare. Blir jo som å flytte på 17.mai for det passer bedre for folk flest å ha det den 19... Nei, her må man bare lære seg at flaggdager er flaggdager. Verandaflagg kan man ha. Men en flaggstang er forbeholdt offeltige flaggdager. Det er iallefall min mening. Begrunn det med at dere ikke flagger for deres egne barn engang. For flaggstangen er ikke til for det.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #28 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes det er rart å reagere på forespørselen, og enda rarere å ikke flagge på bursdager i familien når man først har flaggstang. I min svigerfamilie har de flaggstang, og der flagger de på alle bursdager uansett om bursdagsbarnet er hjemme eller ikke. Jeg og min man. Bruker å få MMS med bilde av flagget heist som bursdagshilsen fra svigers og det er kjempekoselig. Det er absolutt noe vi vil videreføre den dagen vi får flagg. Ville også flagget for gode naboer. Men det virker ikke egentlig som om dere har så veldig godt forhold til naboen likevel, slik som du snakker om dem. Så da er det jo egentlig like greit at du lar være spør du meg. Anonymous poster hash: 98408...6d6
Trultemor85 Skrevet 20. august 2013 #29 Skrevet 20. august 2013 Be de låne flagget å heise det og ta det ned selv
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #30 Skrevet 20. august 2013 Det hadde jeg glatt gjort for naboen. Synes du virker sur og sær, HI. Anonymous poster hash: 7abeb...b46
soleia Skrevet 20. august 2013 #31 Skrevet 20. august 2013 Hmmmm jeg tror faktisk ikke jeg ville gjort det jeg. Det handler ikke om å være kjip eller noe.. Men flagging er liksom forbeholdt flaggdager. Og slik er det bare. Blir jo som å flytte på 17.mai for det passer bedre for folk flest å ha det den 19... Nei, her må man bare lære seg at flaggdager er flaggdager. Verandaflagg kan man ha. Men en flaggstang er forbeholdt offeltige flaggdager. Det er iallefall min mening. Begrunn det med at dere ikke flagger for deres egne barn engang. For flaggstangen er ikke til for det. Når eg tenkjer meg litt om, så er eg einig med denne. I bygdene der eg kjem frå har det aldri vore vanleg å flagge på flaggstang ved bursdagar, berre ved større høve som td fødsel og død, dåp,konfirmasjon og bryllup. Det vert lagt merke til og gjerne kommentert når naboen flaggar. Balkongflagg er det lågare terskel for å ta fram. Dersom det er slik der de bur og, så skjønar eg at de vegrar dykk for å flagge for naboens bursdag. Men då får de forklare det, og seie at de heller ikkje flaggar for eigne ungar.
Roheryn Skrevet 20. august 2013 #32 Skrevet 20. august 2013 Jeg bare lurer: hvorfor har dere flaggstang når det er en så stor utfordring å flagge - og hvordan i all verden tørker du sengetøy dersom et flagg på 2x3 meter må ligge utover spisestua i dagevis etter å ha vært ute en regnværsdag?Støtter forslaget om å gi dem flagget og la dem fikse det selv
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #33 Skrevet 20. august 2013 Vel, det ER faktisk litt big deal å flagge. Flagget er godt pakket bort, og når det blir vått (er meldt regn!) må det henge til tørk i over et døgn etterpå (og her snakker vi om et flagg på ca 2 x 3 meter som henger over hele spisestuen her mens det tørker). Så dere som tror dette er en bagatell må tro om igjen. Jeg kommer til å si nei. Anonymous poster hash: 4a150...28a Ok. Hvofor spurte du oss da? Anonymous poster hash: 8de7d...56a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #34 Skrevet 20. august 2013 Hvis du sier ja så blir det ikke bare med den ene dagen, de kommer til å spørre igjen neste år. Til slutt flagger du på alle deres bursdager. Til de som lurer på hvorfor Hi spør om råd her inne, les tittelen en gang til! Jeg ville ikke gjort det, og jeg synes det er en sær ting å spørre om. De kan kjøpe flagg til å henge utenfor inngangsdøren sin. Anonymous poster hash: 89713...caa
Fesshompa Skrevet 20. august 2013 #35 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde sagt ja og synes egentlig det er litt kjipt av deg å si nei. Ser ikke problemet, men jeg liker å ha et godt forhold til naboene og ikke være kjip for en filleting. Forøvrig flagger vi når vi har bursdag og synes det er veldig koselig:)
☆☆☆ Skrevet 20. august 2013 #36 Skrevet 20. august 2013 Hvis du sier ja så blir det ikke bare med den ene dagen, de kommer til å spørre igjen neste år. Til slutt flagger du på alle deres bursdager. Til de som lurer på hvorfor Hi spør om råd her inne, les tittelen en gang til! Jeg ville ikke gjort det, og jeg synes det er en sær ting å spørre om. De kan kjøpe flagg til å henge utenfor inngangsdøren sin. Anonymous poster hash: 89713...caa Absolutt eit greit standpunkt, drt var ved utlegginga om kor praktisk vanskeleg det heile var eg vart ueinig. Sjølv ville eg ikkje flagga på bursdagar då eg ikkje er vand med det eller ser sjarmen, men ser det som ein bagatell om naboen vil låne flaggstanga til slikt. Men om HI ser på bursdagsflagging som ein uting er det eit bra nok argument i seg sjølv, utan at ein må dra inn regn og evt framandfolk i hagen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #37 Skrevet 20. august 2013 Dette ville jeg gjort uten problem:) Skal såååååå lite til for å glede andre, og spesielt et lite barn Anonymous poster hash: e1432...190
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #38 Skrevet 20. august 2013 Skal si naboen har vært heldig med naboen..... Hadde jeg vært så heldig å ha flaggstang skulle jeg flagget ved hver mulige anledning. Synes det er veldig pent med flagg på flaggstanga og koselig å flagge. Litt snodig å spørre om kanskje, me. Så hyggelig å kunne glede noen med så lite. Ville vært glad for en anledning til å flagge jeg! Høres ut som flaggstanga er en.gedigen byrde, hva med å gi den til naboen ??? Anonymous poster hash: 6f308...8d9
MissZanta Skrevet 20. august 2013 #39 Skrevet 20. august 2013 Kan du ikke bare si at dere ikke er hjemme?
Gjest sug lut Skrevet 20. august 2013 #40 Skrevet 20. august 2013 En bitteliten sak og selvsagt mulig å etterkomme.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. august 2013 #41 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes du virker litt sær HI.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #42 Skrevet 20. august 2013 Selvfølgelig er disse naboene sære.komme å spørre om de kan låne flagget DERES i DERES hage? Også fordi drittunger har bursdag? Tror de han er en kongelig eller. Herlighet, så frekt og utrolig spesiell ting å spørre om. Også så mye ekstra jobb for dere, finne flagger, heise det opp ta det ned, tørke det og legge det bort. Nei, det hadde jeg aldri gjort for å glede en liten ungen. Dere er ekstremt sære og vanskelige. Merkelig dere ikke har mer kontakt eller? Selvinnsikt... Anonymous poster hash: 866d3...2ea
mrsrogaland. Skrevet 20. august 2013 #43 Skrevet 20. august 2013 Må ALT tenkes i hjel? Herregud. JA, det er sært, men er det virkelig så vanskelig å være hyggelig med andre mennesker? Er du likevel hjemme så syntes jeg selvsagt du skal være hyggelig med naboene dine!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #44 Skrevet 20. august 2013 Som jeg skrev - vi flagger med balkongflagg på barnas bursdager. Flaggstangen bruker vi på 17 mai og ved begravelser i nær familie. Naboen har også balkongflagg. Hi Anonymous poster hash: 4a150...28a
Poetika med K Skrevet 20. august 2013 #45 Skrevet 20. august 2013 En litt sær ting å spørre om synes jeg også. Ville aldri spurt om noe sånt selv, spesielt ikke når de selv har balkongflagg. Hvis du absolutt ikke vil så ta en hvit en, fortell at flagget er lånt bort eller at dere har levert det til reprasjon... Så slipper dere å få et surt forhold til naboen. (Ihvertfall i år )
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #46 Skrevet 20. august 2013 Da kan naboen bruke balkongflagget sitt. Men å spørre på sms da? Snodig. Anonymous poster hash: f7a27...a48
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 20. august 2013 #47 Skrevet 20. august 2013 Som jeg skrev - vi flagger med balkongflagg på barnas bursdager. Flaggstangen bruker vi på 17 mai og ved begravelser i nær familie. Naboen har også balkongflagg. Hi Anonymous poster hash: 4a150...28a Men de andre offisielle flaggdagene da? Står flaggstangen deres bar da? På 1 mai, 8 mai, kongehusets bursdager osv? Det syns jeg er virkelig sært. Om man ikke følger de offentlige flaggdagene, bør man heller ikke ha flaggstang, mener jeg. Det ser skikkelig kjipt ut.
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 20. august 2013 #48 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes det var en særdeles sær ting å spørre om. Da ser det jo ut som om dere flagger for noe, noe dere ikke gjør. Spesielt vil jeg si.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #49 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes det var en særdeles sær ting å spørre om. Da ser det jo ut som om dere flagger for noe, noe dere ikke gjør. Spesielt vil jeg si. Klart de da flagger for noe. De flagger for naboens bursdag. Anonymous poster hash: 98408...6d6
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. august 2013 #50 Skrevet 20. august 2013 Jeg hadde glatt gjort det, men nå flagger vi på barnas fødselsdager- og til og med også på naboungenes dåpsdager, når naboen fikk baby, og ved naboungenes konfirmasjoner og andre "viktige dager" for de nærmeste naboene. Og vi bor i enebolig og deler ikke engang hus eller hage med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå