Gå til innhold

Oul i morgen!! Litt nervøs...

Anbefalte innlegg

Hva kan de egentlig finne av evt avvik når fosteret er på dette stadiet? Str? Downs? Hjerteproblemer kanskje?

Og så lurer jeg på om jordmor kommer til å nevne mine 2 prov aborter som står på helsekortet..? Min sambo vet ikke om dette, og jeg vil heller ikke at han skal få vite d :/

Anonymous poster hash: f30dc...f28

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144073765-oul-i-morgen-litt-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På min OUL målte hun hodeomkrets, mageomkrets og lengden på lårbeinet, alt for å anslå størrelsen og dermed termin. Dessuten så hun på hjerne, hjerte (sjekket hjertekamrene, blodårene til/fra og hvordan blodstrømmen var), nyrer, magesekk og blære og konstanterte at alt så normalt ut. De sjekker også morkake og at det ikke er for lite fostervann. 

Andre avvik vet jeg ikke noe om, dessverre, har bare min egen ene nylige erfaring å vise til.

Takk for svar :) ja alt gikk fint ;) babyen så ut til å ha d bra :) men vet du hva? Jeg løy til jordmor! Alt står jo på helsekortet, derfor ble jeg så satt ut da hun plutselig spurte meg rett ut: har du vært gravid andre ganger utenom de du har født? Jeg svarte uten å tenke meg om : nei! Sambo satt jo rett ved siden av meg, så jeg løy rett og slett. Var skikkelig dritt at hun spurte om d syns jeg :/

Uff så dum situasjon :( nå kjenner jeg jo ikke settingene du har vært opp i men uff så vanskelig det måtte være:( men kanskje hun spurte for å se hva du svarte? Altså, hun ser det jo, men visste ikke om du ville snakke om det? På en måte,.? Eller hadde hun ikke lest på arket? Men når jeg tenker meg om så ble jeg har blitt spurt jeg ogsånær hun skulle fylle ut papirene, nå hadde ikke jeg det og mannen var ikke der, men det kunne jeg jo ha vært, tror kanskje de spør alle?

Annonse

Både på begge de private ul (da var mannen der) og hos jordmor og lege når mannen ikke var der har de spurt. Så ser de ser gjerne ikke på arket før de spør? Men det har vel uansett ikke noe å si om du ikke sa det til denne jordmoren, hun ser deg vel mest sansynlig ikle igjen og ny når du skal føde:) og da snakker de jo ikke om sånt:) men hva gjør du om samboeren ser arket med en tilfeldighet? Kan jo skje?:/

Usj ja d var litt dumt d der.. Jeg har valgt å holde den delen av fortiden min for meg selv, derfor har jeg ikke sagt noe til sambo. Har vært sammen så mange år nå så d blir liksom teit å komme med en slik innrømmelse nå, i hvert fall mens en fremmed (jordmor) er tilstede. D eneste jeg tenker på kan være negativt med at jeg løy er at hun dermed skrev ut feil informasjon på d blå papiret som man får ved oul, der d står termin dato, mål på foster osv. Men skjønner uansett ikke at d kan være noen krise..?

Usj ja d var litt dumt d der.. Jeg har valgt å holde den delen av fortiden min for meg selv, derfor har jeg ikke sagt noe til sambo. Har vært sammen så mange år nå så d blir liksom teit å komme med en slik innrømmelse nå, i hvert fall mens en fremmed (jordmor) er tilstede. D eneste jeg tenker på kan være negativt med at jeg løy er at hun dermed skrev ut feil informasjon på d blå papiret som man får ved oul, der d står termin dato, mål på foster osv. Men skjønner uansett ikke at d kan være noen krise..?

Hvis du er bekymret foreslår jeg at du ringer jordmor og forklarer situasjonen. Antagelig er det ikke noe problem! Det står jo ikke så mye på det arket, og det handler stort sett om baby. De sjekker jo bare at han/hun er rett satt sammen og at morkaka sitter riktig og det er nok fostervann og slikt. Er jo mulig at de kan se om livmor har vært "i bruk" før, men så lenge alt er i orden skjønner jeg ikke at det skal kunne være relevant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...