Gå til innhold

brødrene Noah Leander og Bjørn Magnus???

Anbefalte innlegg

Skrevet

to weird??

(Bjørn er oppigjenkalling, og Magnus vil bli brukt til hverdags)

Anonymous poster hash: 6cb9d...47c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noah Leander synes jeg var veldig fint :-) Jeg synes navnet Bjørn & Magnus passet bra sammen, men synes de var litt en an type sjanger enn Noah Leander. Men Bjørn Magnus var fint, men er redd for at de er lettere og bruke de første navnet (Bjørn) og at navn nr 2 (Magnus) blir glemt. Har selv en gutt med 2 navn, og han går for navn nr 1 som oftes. 

Anonymous poster hash: 0b2b4...15c
Skrevet

Ja, det er denne sjanger mixen vi er usikker på. Syns det blir mer og vanlig at man bruker 2. fornavn som hovednavn, så det bekymrer meg ikke. Det hele står på om vi ikke tørr å hoppe sånn mellom sjangre. Men nå skal det sies at vi ikke fikk vite kjønn på oul så det kan jo utgå av naturlige årsaker... Jentenavnet er helt klart;)

Skrevet

Regner med dere bare bruker et av navnene til storebror også? Noah og Magnus eller Leander og Magnus går greit synes jeg. Bjørn Magnus var et flott navn og koselig med oppkalling :)

Skrevet

Koselig med oppkalling.

Liker Noah Leander veldig godt, og Bjørn Magnus var et klassisk navn.

Synes ikke det passet som søskennavn, men om man bare skal bruke Magnus vil jeg si det passer. :)

Skrevet

Noah Leander var kjempefint! Det kunne jeg lett brukt selv. Men syns ikke at Bjørn Magnus passet så bra til Noah Leander..

Skrevet

Vet du, jeg synes det funker fint :-) Men jeg ville jo ha sagt Bjørn Magnus, da :-)

Skrevet (endret)

Nei, det synes jeg var veldig stilkræsj, og av såpass art at man tenker litt "mine og dine barn" uten at det er negativt i seg selv altså... Jeg ville nok gått for noe mer i samme leia som Noah Leander. Men nå er jeg over gjennomsnittet opptatt av at navn skal matche :)

Endret av Suebird
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hjelper det hvis det er 7 år mellom brødrene? Vi var ganske unge når vi valgte Noah Leander til sønnen vår, og nå når vi endelig får en atpå klatt har både smak og fokus endret seg... Innimellom angrer jeg for at vi valgte den "poppis" gata mtp navnevalg. Jeg syntes det er viktig at søsken navn har en viss rød tråd over seg, men nå liker jeg bare Bjørn Magnus sååå godt.... Matheo som egentlig var førstevalget er selvsagt opptatt i vennekretsen nå...

HI

Skrevet

Litt stilkjæsj ja, men samtidig så står de fint sammen synes jeg. Men synes du et er fine navn og har god magefølelse så kjør på.

Skrevet

Gå for Bjørn Magnus ;) Tøft!

Skrevet

Jeg var veldig opptatt av at navn på søsken skulle "passe sammen" før, men hva passer sammen da? Det er det vel smaken til den enkelte som avgjør. Nå er jeg ikke så opptatt lenger av at søsken navn må stå i stil til hverandre, eller ha samme sjanger.

Det man må huske på, som så alt for få tenker over er at de er forskjellige selvstendige individer, som mest sannsynlig ikke kommer til å bli presentert "sammen" resten av livet, og sannsynligvis vil gå forskjellige veier.

Liker dere Bjørn Magnus, så gå for det. Jeg syns kombinasjonen var dritstilig, men ville brukt begge til vanlig da. Er en såpass lett kombinasjon at det ikke er noe problem å bruke begge.

syns navnene sammen er mye stiligere enn bare Magnus. Magnus er jo så oppbrukt.

Skrevet

Sålenge det er Magnus som er hverdagsnavnet ser jeg ikke problemet. Det er det navn som blir brukt om dere selv bruker det og gutten er vant med å bli kalt det.

Bjørn og Noah er ikke ekstrem kræsj i seg selv heller selvom de ikke er i samme sjanger. Det er kun om man bruker fullt navn på begge guttene at stilforskjellen blir påfallende.

Jeg synes dere skal velge Bjørn Magnus. Flott navn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...