Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #26 Skrevet 20. august 2013 Jeg kommer til å bytte etterhvert, når jeg husker på å fylle inn papirene, og har overskudd til å melde fra til alle som trenger å vite det. Vi er ikke gift, og trolig blir vi det heller ikke. Vi er samboere, og jeg valgte at barnet skulle få hans etternavn, mot at jeg også fikk endre mitt. Samboeren var mer enn villig til det... Hans etternavn er lite pent, må ofte staves for å ikke feilskrives, men veldig sjeldent. Mitt er et altfor vanlig -sen navn, og selv om det klinger bra med resten av navnet mitt, er det overhodet ikke viktig for meg å bli hetende det.Dessuten er barnet oppkalt etter en av oldeforeldrene sine på fars side, og stedet de bor på er det samme som etternavnet. Det passet bare helt perfekt at barnet skulle få sin fars etternavn, og jeg vil hete det samme som barnet mitt. Anonymous poster hash: 0209d...a82
Elsker livet Skrevet 20. august 2013 #27 Skrevet 20. august 2013 Jeg er gammeldags og syns det er en ære å føye til mannens etternavn. Har beholdt mitt som mellomnavn. Barna har kun mannens. Syns dette med å ha samme etternavn er et enkelt tegn på at vi hører sammen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #28 Skrevet 20. august 2013 Vi har begges etternavn. Vil ha likt navn som barna mine. Skulle vi gå ifra hverandre i fremtiden så beholder jeg navnet mitt som det er nå pga barna. Anonymous poster hash: ccf27...fd8
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. august 2013 #29 Skrevet 20. august 2013 Jeg byttet til hans etternavn før vi fikk barn. Fordi jeg hadde lyst Dessuten hadde jeg aldri giddet å skrive mitt fulle etternavn pluss hans på alle mulige dokumenter i all framtid. Alle fire i familien har kun hans etternavn. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #30 Skrevet 20. august 2013 Nei han tok mitt, og ingen av oss eller barna våre har hans som mellomnavn heller. Anonymous poster hash: ddb19...de4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #31 Skrevet 20. august 2013 Kunne ikke falt meg inn. Ungene har også mitt. Anonymous poster hash: c0fa3...6a2
Gjest sug lut Skrevet 20. august 2013 #32 Skrevet 20. august 2013 Kunne ikke falt meg inn. Ungene har også mitt. Anonymous poster hash: c0fa3...6a2 Hæh, anonymt? Ikke intensjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå