Gå til innhold

Barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte ditt/dine barn på å begynne i barnehagen? Og hvor lenge varte det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har bare gått 1uke i bhg, da, men han stortrives! Bittelitt grining én dag, ellers ikke noe, han er for opptatt med å leke og være med de andre barna! Han er 19 mnd, da, og utadvendt og sosial type, så han var overmoden for å begynne! Men får se om det kommer en reaksjon når han skjønner at han skal være der hver dag. Men det er jo veldig individuelt hvordan barna takler bhg i begynnelsen, da, så ditt barn kan jo reagere helt annerledes.

Anonymous poster hash: 832ea...a8d

Skrevet

Sønnen min har bare gått en uke nå da,men går stort sett greit så lenge det er kontaktpersonen hans som er der med levering.

I dag var det en annen istedet å han var helt hysterisk og hylskreik av all kraft :(

Da er det helt forferdelig å vite at jeg må gå fra han uansett fordi jeg må på jobb :S

Han er snart 2 år foresten.

Anonymous poster hash: 765af...ac2
Skrevet

Min 2-åring har gått i bhg i 2 uker nå. Har ikke vært noe gråting, han stortrivdes fra første dag. Brukte bare 2 dager på tilvenningen, han var veldig klar.

Men har hele tiden vært der med han til han har kommet i gang med leken og syntes det har vært greit at jeg har gått. (Tar ca 5 minutter nå.) Hadde jeg måttet gå med en gang så hadde det nok blitt gråting, for han er litt forsiktig av seg i starten og trenger tid til å observere.

Anonymous poster hash: 69f15...2dc
Skrevet

Vi byttet bhg iår p.g.a flytting. 
Føler stor forskjell fra kommunal og privat,  i den private fikk vi mye mer informasjon om hvordan det gikk og hva de hadde gjort, de hadde også yngre personale og det syntes jo barnet mitt på 2 år var stas. Han gråt da vi gikk, men det var slutt når døren stengte seg. 
I kommunal er vi mer dyttet ut, hyggelige eldre damer som er drevne i jobben. Men guttungen syns foreløpig det var litt kulere i den private Jeg blir forvirret av at de knapt sier hade eller forteller hva som har skjedd, dette er en liten bhg, når jeg henter og det er travelt forstår jeg, men når det er to andre barn der og tre ansatte og jeg spør spesefikt? Nei. Og litt surt å få den knappen som regntøyet skal henge på når de av og til låser døren inn dit,. Og ja. Jeg blir irritert av at de ikke kan oppbevare sovevognen der så den må hjem hver dag. Bor i 2.etg, og surt å løfte den opp og ned hver dag. 

Haha, men han har det bra der, spiser sunt og får henge med litt større barn. Det har han savnet. 

Anonymous poster hash: 9fb3f...51e
Skrevet

Har hatt mi jente i bhg en uke nå, ho er 16mnd. Det har gått veldig bra, har vært litt gnukk men ingen sutring når vi har gått. og de ansatte forteller oss hver dag hvor stor solstråle ho er  og at det ikke er noen problemer med henne. Til og med sovingen har gått bra, sover lengre der enn ho gjør hjemme så jeg er veldig fornøyd :D

Men skal ikke si for sikkert enda om det ikke kommer en dårig periode. Mi jente er sosial og utadvent, elsker andre barn og  er høyt og lavt hele tiden, samtidig som ho liker et godt fang med mye kos.

Jeg tror ho kommer til å ha en periode der det blir litt tristhet når vi går da bhg ikke er like spennende lengre. men tiden vil vise.

Anonymous poster hash: 0e91e...95e
Skrevet

Eldste var over to år og han var litt klamrete, men vi brukte lang tid på tilvenning så vi slapp gråt og tenners gnissel. Yngste begynte da hun var 13 mnd og det gikk over all forventning. Hadde planlagt lang tilvenning og sagt at de kunne ringe meg med EN GANG det var noe... He he... Men det gikk som smurt. Hun kjente jo barnehagen litt fra storebror og så ham også iblandt i løpet av dagen.

Nå har mine bare hatt halv plass, så jeg vet ikke om det har noe å si...

Skrevet

Min var litt usikker den første uka ( 18 mmd når han begynt) og vi brukte derfor litt lenger tid på tilvening. Men etter den uka stortrivdes han :-)

Skrevet

Min brukte 6 mnd

Anonymous poster hash: 036dc...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...