Gå til innhold

Flekker på babyens klær :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med fast føde og har fått gulrotflekker på ALT :( burde visst bedre og hatt en "spisebody"... Får jeg vekk flekkene? Hvordan? Vasker det på 60 grader. Tørr ikke vaske det på 90 grader.

Anonymous poster hash: 63961...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke får vekk gulrot på 60 grader ville jeg vurdert ny maskin. Her går sånt av på 30, uten problemer..

Ellers har jeg dessverre ingen tips :(

Anonymous poster hash: 7d77e...392

Skrevet

Om du ikke får vekk gulrot på 60 grader ville jeg vurdert ny maskin. Her går sånt av på 30, uten problemer..

Kan ikke være maskina vel? Inntørka bæsj går jo bort fra hvite bodyer. Men ikke gulrot :/

Skrevet

Kan ikke være maskina vel? Inntørka bæsj går jo bort fra hvite bodyer. Men ikke gulrot :/

Hmm.. Det er jo merkelig. Selv har jeg aldri slitt med det etter jeg fikk ny maskin. Men jeg fikk ikke bort bæsj heller før..

Skrevet

hell litt flytende vaskemiddel oppå og la det virke i ca 30 min før du slenger det inn i maskina på 60 grader. Gulrotpureen er fryktelig oransje.. jeg ville vurdert å gi noe annet fra de glassene og heller laget gulrotpure utenom hjemmelaget. Da avgir det ikke like mye

Anonymous poster hash: 59883...a16
Skrevet

Hmm.. Det er jo merkelig. Selv har jeg aldri slitt med det etter jeg fikk ny maskin. Men jeg fikk ikke bort bæsj heller før..

Ja synes det er merkelig.

Skrevet

hell litt flytende vaskemiddel oppå og la det virke i ca 30 min før du slenger det inn i maskina på 60 grader. Gulrotpureen er fryktelig oransje.. jeg ville vurdert å gi noe annet fra de glassene og heller laget gulrotpure utenom hjemmelaget. Da avgir det ikke like mye

Anonymous poster hash: 59883...a16

Det er hjemmelaget :/

Skrevet

Er flekken ny, skyll med kokende vann så fort som mulig og vask deretter plagget etter vaskeanvisningen. Er flekkene gamle, slik jeg forstår det er tilfelle hos deg, prøv å ha litt Zalo på flekken og la det ligge der en stund. Noen timer, ikke et par minutter. Skyll godt med kokende varmt vann. Vask etterpå.

Er bodyene av hvit bomull, kan du eventuelt prøve å bleke flekkene med klorin. Ta litt klorin på en bomullsdott, og dytt den på flekken. La det virke til flekken er bleknet bort.

Skrevet

Det er noe som heter gallesåpe, som de selger på Clas Ohlsson. Det tar mye som ikke andre såper tar.

Har ikke opplevd å få gulrotflekker noen gang, men fersken og nektarin setter flekker som er helt håpløse...

Skrevet

Rosa vanish

Anonymous poster hash: 84b8c...ef7

Skrevet

Mamma sverger til Vanish og hun er husmor på 33. året.. :)

Skrevet

Mamma sverger til Vanish og hun er husmor på 33. året.. :)

Jeg bruker vanish (rosa) sammen med vaskepulveret. Bruker jeg det feil? Lettere å få bort flekker hvis jeg bløtlegger det i vanish?

Skrevet

knikk litt vanish på flekken,hvis det ikke går av da anbefaler jeg at du legger det i bløt. sammen med vanish og varmt vann. det funker=) har fått vekk flere år gamle bananflekker med det. 

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hvorfor ikke bruke naturens eget vidundermiddel? Tror dere virkelig at all den nye "kjemien" fungerer så innmari mye bedre enn det naturlige og gammeldagse? Det tror ikke jeg. 

Flekker, alle slags flekker, kan fjernes fra klær, med Gallesåpe. Kjøpes i helsekosten, eller hos Clas Ohlsson. Jeg har best erfaring med de gammeldagse, "triste" såpestykkene. 

Fukt flekken, gni gallesåpe godt inn i flekken, la ligge og kose seg 20-30 minutter og vask som vanlig. Gjerne på 60 grader. Hvis flekken ikke er helt borte etter første vask, vel, da er det bare å gjenta prosessen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...