Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Jeg jobber i en bhg, der har vi en alenemor som er psykisk syk. Hun leverer aldri til faste tidspunkt, kan ta fri mange dager om gangen, uten å gi beskjed. Hun kommer aldri på foreldresamtaler og møter. Barnet har ofte skitne klær. Jenten er 3 år og har gått i 4 forskjellige bhg fordi moren bytter og klager på dårlig bhg når de tar opp ting med henne. Nå har jeg anmeldt til bv, får helt vondt av denne stakkars jenten. Syns dere det var feil av meg? Anonymous poster hash: 65fdb...d70
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Det at hun ikke leverer til faste tidspunkt og at barnet har fri er overhodet ikke grunn nok til å melde til barnevernet hvertfall. Anonymous poster hash: 0d869...402
Skylander Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Jeg jobber i en bhg, der har vi en alenemor som er psykisk syk. Hun leverer aldri til faste tidspunkt, kan ta fri mange dager om gangen, uten å gi beskjed. Hun kommer aldri på foreldresamtaler og møter. Barnet har ofte skitne klær. Jenten er 3 år og har gått i 4 forskjellige bhg fordi moren bytter og klager på dårlig bhg når de tar opp ting med henne. Nå har jeg anmeldt til bv, får helt vondt av denne stakkars jenten. Syns dere det var feil av meg? Anonymous poster hash: 65fdb...d70 Om hun er psykisk syk eller ikke spiller vel ikke så stor rolle, men de andre tingene du forteller om er bekymringsverdig. Så nei jeg synes ikke det var feil av deg dersom du har en reel bekymring for jentas omsorgssituasjon.
skjotta Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Man anmelder da visselig ikke til barnevernet? Trodde anmeldelser var noe politiet tok seg av.....
SameSara Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Om det er feil eller ikke er vanskelig å bedømme, men noe som er feil er at du som ansatt i en barnehage legger ut om dette på et offentlig nettsted og i tillegg oppmuntrer til debatt rundt denne familien.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Man anmelder da visselig ikke til barnevernet? Trodde anmeldelser var noe politiet tok seg av..... Beklager pirkeline Anonymous poster hash: 65fdb...d70
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Det er riktig å melde bekymring når du er bekymret (du har til og med plikt til det som barnehageansatt)! Om det er omsorgssvikt er det barnevernet som avgjør. Anonymous poster hash: 39c1d...ebd
Poetika med K Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Du kan neppe stille klokka etter når jeg leverer i barnehagen heller, skulle likt å se at noen "anmeldte meg til bv" av den grunn. Hvis du mener det er grunn til bekymring så er det helt ok med en bekymringsmelding til barnevernet, men du burde kanskje tatt det via styrer i barnehagen for litt tyngde bak det.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Det at hun ikke leverer til faste tidspunkt og at barnet har fri er overhodet ikke grunn nok til å melde til barnevernet hvertfall. Anonymous poster hash: 0d869...402 [/quote\] Nå det er ett barn som trenger rutiner og stabilitet jo, livet hennes er utrolig uforutsigbart og hun trenger det motsatte. Hun er veldig utrygg og har behov for faste rutiner, dette sa de andre barnehagene og, hun bare byttet bhg når hun fikk de beskjedene pluss litt mer Anonymous poster hash: 65fdb...d70
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Det som er galt av deg er å snakke om jobben din inne på et nettforum! Du har taushetsplikt!! Og det er uansett hva slags opplysninger du gir ut om vedkommende og hvor lite spesifikke de er.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Du kan neppe stille klokka etter når jeg leverer i barnehagen heller, skulle likt å se at noen "anmeldte meg til bv" av den grunn. Hvis du mener det er grunn til bekymring så er det helt ok med en bekymringsmelding til barnevernet, men du burde kanskje tatt det via styrer i barnehagen for litt tyngde bak det. Jeg tok det naturligvis opp med styrer. Det er jo totalpakken her som er bekymringsverdig Anonymous poster hash: 65fdb...d70
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Jeg jobber i en bhg, der har vi en alenemor som er psykisk syk. Hun leverer aldri til faste tidspunkt, kan ta fri mange dager om gangen, uten å gi beskjed. Hun kommer aldri på foreldresamtaler og møter. Barnet har ofte skitne klær. Jenten er 3 år og har gått i 4 forskjellige bhg fordi moren bytter og klager på dårlig bhg når de tar opp ting med henne. Nå har jeg anmeldt til bv, får helt vondt av denne stakkars jenten. Syns dere det var feil av meg? Anonymous poster hash: 65fdb...d70 Om hun er psykisk syk eller ikke spiller vel ikke så stor rolle, men de andre tingene du forteller om er bekymringsverdig. Så nei jeg synes ikke det var feil av deg dersom du har en reel bekymring for jentas omsorgssituasjon. At hun er psykisk syk er jo det som er mest bekymringsverdig her! Anonymous poster hash: 0d869...402
Skylander Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Jeg jobber i en bhg, der har vi en alenemor som er psykisk syk. Hun leverer aldri til faste tidspunkt, kan ta fri mange dager om gangen, uten å gi beskjed. Hun kommer aldri på foreldresamtaler og møter. Barnet har ofte skitne klær. Jenten er 3 år og har gått i 4 forskjellige bhg fordi moren bytter og klager på dårlig bhg når de tar opp ting med henne. Nå har jeg anmeldt til bv, får helt vondt av denne stakkars jenten. Syns dere det var feil av meg? Anonymous poster hash: 65fdb...d70 Om hun er psykisk syk eller ikke spiller vel ikke så stor rolle, men de andre tingene du forteller om er bekymringsverdig. Så nei jeg synes ikke det var feil av deg dersom du har en reel bekymring for jentas omsorgssituasjon. At hun er psykisk syk er jo det som er mest bekymringsverdig her! Anonymous poster hash: 0d869...402 Det står ingen steder at psykisk syk= dårlig mor. Jeg er da psykisk syk jeg også, men stiller opp på alt som er og steller både barn og hus alene. Det er helt feil å dra alle under en kam.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Jeg jobber i en bhg, der har vi en alenemor som er psykisk syk. Hun leverer aldri til faste tidspunkt, kan ta fri mange dager om gangen, uten å gi beskjed. Hun kommer aldri på foreldresamtaler og møter. Barnet har ofte skitne klær. Jenten er 3 år og har gått i 4 forskjellige bhg fordi moren bytter og klager på dårlig bhg når de tar opp ting med henne. Nå har jeg anmeldt til bv, får helt vondt av denne stakkars jenten. Syns dere det var feil av meg? Anonymous poster hash: 65fdb...d70 Om hun er psykisk syk eller ikke spiller vel ikke så stor rolle, men de andre tingene du forteller om er bekymringsverdig. Så nei jeg synes ikke det var feil av deg dersom du har en reel bekymring for jentas omsorgssituasjon. At hun er psykisk syk er jo det som er mest bekymringsverdig her! Anonymous poster hash: 0d869...402 Det står ingen steder at psykisk syk= dårlig mor. Jeg er da psykisk syk jeg også, men stiller opp på alt som er og steller både barn og hus alene.Det er helt feil å dra alle under en kam. Det står heller ingen steder at fri fra barnehagen=dårlig mor heller. Av de tingene hun nevner i hovedinnlegget er det det som virker mest bekymringsverdig. Anonymous poster hash: 0d869...402
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 isolert sett er igrunn ikke noen av delene grunn til bekymring, men når du setter det sammen kan det gi bekymring. Regner også med at det er flere ting som ikke kommer frem i innlegget her, som kjemi og samspill mellom mor og barn, og hvordan barnet utvikler seg. Det at en 3-åring er i sin 4. barnehage er jo også litt spesielt.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 19. august 2013 #16 Skrevet 19. august 2013 Umulig for oss å si om dette var feil av deg, det vil bv avgjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #17 Skrevet 19. august 2013 Synest grunnlaget var litt tynt... Håper du vet hva du driver med.. og at samvittigheten din rundt det hele er ren.. Kjenner en som meldte fra til bv på like lite grunnlag som deg.. Ikke bare en gang men 2. Den barnehageansatte var ikke lenge i jobben sin for å si det sånn.. Anonymous poster hash: 8657b...ab5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 Det som er galt av deg er å snakke om jobben din inne på et nettforum! Du har taushetsplikt!! Og det er uansett hva slags opplysninger du gir ut om vedkommende og hvor lite spesifikke de er. Signerer. Uprofesjonelt! Anonymous poster hash: c769d...9f8
skjotta Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 Man anmelder da visselig ikke til barnevernet? Trodde anmeldelser var noe politiet tok seg av.....Beklager pirkeline Anonymous poster hash: 65fdb...d70 Nei, faktisk ikke. Å bruke ord som "anmelde" i forbindelse med barnevernet bygger opp under den frykten mange har for dem. Vi sender bekymringsmelding til barnevernet fordi vi har en bekymring. Ikke fordi vi vet, men fordi vi ønsker at barnevernet skal undersøke videre. Som ansatt i barnehagen burde du virkelig kunne bruke slike begrep ordentlig, da det faktisk gjør veldig stor forskjell for foreldrene (om de har blitt "anmeldt" eller om "en bekymringsmelding har blitt sendt")
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Det som er galt av deg er å snakke om jobben din inne på et nettforum! Du har taushetsplikt!! Og det er uansett hva slags opplysninger du gir ut om vedkommende og hvor lite spesifikke de er.Signerer. Uprofesjonelt! Anonymous poster hash: c769d...9f8 Enig i at dette ikke hører hjemme på et nettforum. Dette kan være et alvorlig brudd på taushetsplikten, har rapportert tråden. Anonymous poster hash: a05c8...882
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #21 Skrevet 19. august 2013 Synest grunnlaget var litt tynt... Håper du vet hva du driver med.. og at samvittigheten din rundt det hele er ren.. Kjenner en som meldte fra til bv på like lite grunnlag som deg.. Ikke bare en gang men 2. Den barnehageansatte var ikke lenge i jobben sin for å si det sånn.. Anonymous poster hash: 8657b...ab5 Man mister ikke jobben av å sende bekymringsmelding til bv. Alle har lov til det hvis de er bekymret. Her jeg jobber sender vi bekymringsmelding til bv på alle barn som får tannbehandling pga karies i narkose. Anonymous poster hash: b9c9a...cdb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #22 Skrevet 19. august 2013 Slapp av da. Jeg bare tuller mer dere. Jeg jobber ikke i barnehage en gang. Har bare en tanke her inne om at psykisk syke mennesker blir støttet voldsomt her inne. Og jeg fikk rett også Anonymous poster hash: 65fdb...d70
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #23 Skrevet 19. august 2013 Slapp av da. Jeg bare tuller mer dere. Jeg jobber ikke i barnehage en gang. Har bare en tanke her inne om at psykisk syke mennesker blir støttet voldsomt her inne. Og jeg fikk rett også Anonymous poster hash: 65fdb...d70 Jeg tror svarene hadde vært ganske like uavhengig av om morgen var psykisk syk eller ikke. Det er omsorgen barnet får eller evt. ikke får som er viktig. Anonymous poster hash: 06e5c...84f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #24 Skrevet 19. august 2013 morgen=moren* Anonymous poster hash: 06e5c...84f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #25 Skrevet 19. august 2013 Det som er galt av deg er å snakke om jobben din inne på et nettforum! Du har taushetsplikt!! Og det er uansett hva slags opplysninger du gir ut om vedkommende og hvor lite spesifikke de er.Signerer. Uprofesjonelt! Anonymous poster hash: c769d...9f8 Enig i at dette ikke hører hjemme på et nettforum. Dette kan være et alvorlig brudd på taushetsplikten, har rapportert tråden. Anonymous poster hash: a05c8...882 Herremin...HI skriver da ingenting som kan spores tilbake til noen!?! Hun er anonym, moren og barnet! Dette har da ingenting med taushetsplikt å gjøre, og hun har da ikke brutt denne på noen måte. Anonymous poster hash: f75f1...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå