Gå til innhold

Noen med barn som har operert falske mandler(polypper)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal inn å operere. Lurer på hvor lenge barnet måtte holdes hjemme etter operasjon? Og hvordan var formen til barnet?

Anonymous poster hash: c2dec...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare falsk mandel må hun ligge i 2 timer etter operasjon før hun kan reise hjem. Er hun i form, kan hun gå i barnehagen etter en dag til hjemme. Det pleier ikke være så vondt etterpå. Er ihvertfall dette vi har som regel her jeg jobber.

Anonymous poster hash: ddebe...b03

Skrevet

Er det så stor forskjell på det og ta mandlene?

Skrevet

Midt barn dro hjem en time etter operasjonen, men fikk beskjed om å være hjemme fra bhg i ei uke etterpå i tilfelle komplikasjoner. Men det gikk helt smertefritt og greit :-)

Anonymous poster hash: bc488...6e4

Skrevet

Stor forskjell både i smerter, hvor farlig det er / blødningsfare og her må de da være 4 timer etter operasjon. Polypper blir skrapet vekk, mandler brent/klippet vekk og det blir mye større sårflater.

Skrevet

Ok, takk. Jr skal fjerne mandlene om ikke lenge.

Skrevet

Jeg har hørt en uke

Anonymous poster hash: 7d0d7...7ff

Skrevet

Jenta mi fjernet både mandler og polypper nettopp, og hun måtte ligge på sykehuset i 6 timer etter operasjon og være hjemme fra bhg i 2 uker. Trampoline/ gymnastikk ble frarådet i inntil 3 uker etter operasjon... Men det var nok mest pga mandlene da.

Anonymous poster hash: 4ccb8...a66
Skrevet

var på sykehuset nesten 2 timer etter inngrepet, skulle egentlig være 2 timer, men ble sendt hjem siden pjokken var så oppegående at han ikke kom seg fra overvåkningen til lekerommet kjapt nok etter at han våkne. Han opererte på en mandag og var på plass i barnehagen på torsdag. Hadde ingen smerter eller ubehag etter inngrepet

Anonymous poster hash: 2a1cd...0c7
Skrevet

Stor forskjell både i smerter, hvor farlig det er / blødningsfare og her må de da være 4 timer etter operasjon. Polypper blir skrapet vekk, mandler brent/klippet vekk og det blir mye større sårflater.

Stemmer ikke helt. Mandler kan også brennes bort/skrelles av med laser. 

Anonymous poster hash: c3d44...482

Skrevet

Stemmer ikke helt. Mandler kan også brennes bort/skrelles av med laser.

Anonymous poster hash: c3d44...482

Jada, men kun hvis barnet ikke har hatt tonsilitter bare hypertrofi. Brukes aller mest på voksne.

Skrevet

Ligger ikke lengre til observasjon enn om det skulle være dren i ørene som forsåvidt min datter også har fått. Gikk fint. Litt småkvalm og ør første dagen. Holdt barnet hjemme i 3 dager. Var helt fin etter ca 1 dag. 

Anonymous poster hash: 82e03...c4e
Skrevet

Min eldste fjernet falske mandler. Var vel på sykehuset i ett par timer etter inngrepet. Hun sov i ca 1 og brukte 1 på å våkne skikkelig.

Var i barnehagen dagen etter. Var ett enkelt inngrep uten noen problemer for vår del

Skrevet

Min fjernet mandler, falsk mandel og fikk dren i ørene. Vi var på sykehuset i 4 timer timer og måtte holde henne hjemme i en uke pga blødningsfare. Det kan ha vært på grunn av operasjonen av mandlene... Måtte til slutt være hjemme i 1,5 uke pga lett betennelse.

Anonymous poster hash: 9dd96...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...