Gå til innhold

Kjenner du noen med mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du en familie med mange barn? Hvor mange barn er det? Er det mine, dine og våre eller er alle barna felles? Hvordan synes du denne familien fungerer?

Anonymous poster hash: 477ec...953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma har fem barn :) Tre har én far og to har en annen, og familien fungerer kjempefint sammen. Nå er vi alle voksne. 

Anonymous poster hash: 4c98b...49c
Skrevet

Kjenner familier med 5 og 6 barn og de fleste familiene fungerer kjempebra. Nå er det stort sett en ganske veloverveid beslutning å få så mange barn, og da er man flink til å organisere, delegere oppgaver og man følger godt opp når det gjelder skolerelaterte ting og aktiviteter.  

Jeg kjenner også til et par store søskenflokker med bakgrunn fra andre land (ikke muslimer). Der får barna liten oppfølging når det gjelder skole og fritid. Foreldrene kommuniserer lite med andre foreldre og barna kommer skjeldent i bursdager, må klare seg på egenhånd etter skolen etc.

Tror selvfølgelig slike ting også kan skje i norske familier, men kulturforskjeller og forskjellig syn på hvor mye man skal "stille opp" for ungene kan nok spille litt inn.

Anonymous poster hash: 7b299...b2b
Skrevet

Kjenner en familie med 7 barn. De har 5 sammen, og så er 2 av dem pappens fra et tidligere forhold. Men det er god spredning, da: den yngste er 5 og den eldste er sikkert 30. Den eldste av de felles barna er 21. Så nå er det bare 3 som bor hjemme, og de er altså 5, 13 og 17.

De fungerer veldig godt. Har alltid vært en sånn kjekk og grei og sprek familie - alltid på sykkel, i kajakk, ut og jogger, har hund, ordner i hagen, hjelper venner og naboer, baker, smiler og prater.

Ganske beundringsverdig, egentlig. Veldig greie barn, også (en av dem var god venn og klassekamerat med ett av mine).

Anonymous poster hash: 4f50a...c56
Skrevet

Mannen min er 9 søsken...:) Samme mor og far ;)

Skrevet

Moren min har 17 søsken. Samme mor og far, og ingen sekt :P Fungerte helt fint! :)

Anonymous poster hash: 883e0...850
Skrevet

Moren min har 17 søsken. Samme mor og far, og ingen sekt :P Fungerte helt fint! :)

Stakkars bestemoren din som har gått gravid i så mange år :o Hvor stor aldersforskjell er det mellom eldste og yngste?

Skrevet

Min :) 9 stk barn 20 til 2 år.

Anonymous poster hash: 1e3c6...5e0

Skrevet

Vi er seks søsken (12-31år nå). Samme mor og far. Har fungert helt supert så langt :-) Hvorfor lurer du?

Anonymous poster hash: 633c5...448

Skrevet

Kjenner en familie som har syv barn. Alle er felles, og aldersforskjellen er vel 4-16, ca. Ingen flerlinger. 

Anonymous poster hash: 73213...d0e
Skrevet

Kjenner flere med 5 barn og samme mor og far.

Så kjenner jeg til en familie med mine, dine og våre. Der har mor 4, far 3 pluss 2 sammen. Det totale kaos, ingen barn blir fulgt ordentlig opp og forholdet mellom mor og far er mildt sagt turbulent. Veldig trist.

Anonymous poster hash: e34c6...403

Skrevet

Jeg kjenner en familie med 4 felles barn + at far har ett fra før. Velfungerende familie, mor er hjemme. Stabilt hjem.

Kjenner og ei som er gravid med nr 6. 3 forskjellige fedre. Ustabilt hjem med mye usikkerhet der mor virker avhengig av småbarnas kjærlighet. (Hun bruker dem til å trøste seg, type: mamma er så lei seg fordi det er slutt med xxxx. Kom og gi mamma kos" gjerne mens hun gråter)

Det er foreldrene som fastsetter tonen i hjemmet, ikke antall barn.

Skrevet

Stakkars bestemoren din som har gått gravid i så mange år :o Hvor stor aldersforskjell er det mellom eldste og yngste?

23 år. Så nesten vært gravid hele tiden ja. Jeg skjønner IKKE at hun orket! :P

Skrevet

23 år. Så nesten vært gravid hele tiden ja. Jeg skjønner IKKE at hun orket! :P

Heftig :o Men all respekt til henne. De aller nærmeste er plutselig veldig mange flere enn man er vant til da, hehe :P

Skrevet

Jeg har 5. 2 med min eks og 3 med min mann. Vil si vi er rimelig stabile og velfungerende ;)

Skrevet

Gikk i klasse med ei som hadde 11 søsken.. (samme ektepar ja) Vi syns alltid litt synd på henne fordi hun hadde så veldig gamle klær. Alt var jo arvet år etter år.. stakkars de søsknene som var yngre enn henne igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...