Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Husker stort sett ingenting, annet enn glimt av masse folk og at frøken fortalte en historie mens hun tegnet en katt, men det siste kan også ha vært en av de andre dagene i oppstarten. Tror dere kjendiser og politikere dikter opp en historie på intervjuer i avisa, eller er det vanlig å huske masse fra 1. skoledag? Anonymous poster hash: a0cce...9aa
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker dagen godt. Anonymous poster hash: aa9e0...fc6
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker 1.skoledag Husker at jeg og pappa dro avgårde. Jeg husker at vi alle måtte stille oss på rekke utenfor klasserommet. Så fikk vi komme inn og alle hadde fått navnelappet på pultene. Foreldre satt på stolene bak i kasserommet. Vi ble alle ropt opp og så kom rektor på besøk. Han holdt en liten tale, håndhilste på alle elevene og så fikk vi alle utdelt den første leseboken (Fiffi og Foffo), en tegnebok og en ekske med fargeblyanter. Fikk i hjemmelekse å tegne familien til neste dag. Omvsining hadde vi hatt på prøveskolen så det hadde vi ikke. Var ferdig til lunsj. I 1.klasse hadde vi kun halvedager. Enten fra 08:20 og frem til lunsj eller fra 11:20 og til 14:10. Anonymous poster hash: af39e...041
Voilà Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker første skoledag, men jeg var syv og et halvt år da jeg begynte, siden 90-elevene begynte rett i andreklasse. Det jeg husker best er at mamma tvang på meg kjole den dagen, og jeg hadde lyst å skulke første skoledag pga det. Husker også klasserommet, vet hvilken pult navneskiltet mitt stod og at vi hadde en navnelek. Husker da vi hilste på rektor, og at alle guttene i klassen satt helt i ro i frykt for hva hun kunne gjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker at vi skulle håndhilse på rektor da vi ble ropt opp ute i skolegården. Det var ganske skummelt å gå frem foran alle, men det verste var at han klemte så hardt, også hadde jeg et sår på hånda. Husker vage glimt av at jeg satt på gulvet inne i klasserommet med masse fremmede barn også, men ikke stort mer. Anonymous poster hash: 76ed0...773
Gjest Anybody Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker første skoledag, men jeg var syv og et halvt år da jeg begynte, siden 90-elevene begynte rett i andreklasse. Det jeg husker best er at mamma tvang på meg kjole den dagen, og jeg hadde lyst å skulke første skoledag pga det. Husker også klasserommet, vet hvilken pult navneskiltet mitt stod og at vi hadde en navnelek. Husker da vi hilste på rektor, og at alle guttene i klassen satt helt i ro i frykt for hva hun kunne gjøre. Jeg begynte da jeg var 6 år, begynte i 0 klasse hoppet over første så rett fra 0 til 2 klasse. 90 kull her også.
Voilà Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker første skoledag, men jeg var syv og et halvt år da jeg begynte, siden 90-elevene begynte rett i andreklasse. Det jeg husker best er at mamma tvang på meg kjole den dagen, og jeg hadde lyst å skulke første skoledag pga det. Husker også klasserommet, vet hvilken pult navneskiltet mitt stod og at vi hadde en navnelek. Husker da vi hilste på rektor, og at alle guttene i klassen satt helt i ro i frykt for hva hun kunne gjøre. Jeg begynte da jeg var 6 år, begynte i 0 klasse hoppet over første så rett fra 0 til 2 klasse. 90 kull her også. Her hadde vi ikke 0. klasse, men førskolen. Det var jo gjennom barnehagen, og jeg tror vi var på besøk på skolen en gang i uken eller noe. Skolen og barnehagen lå ved siden av hverandre, så vi gikk frem og tilbake. Men ikke noe 0. klasse Jeg er født tidlig på året, så jeg rakk å bli 7 år og vel så det når jeg begynte. Merkelig, i og med at barnet mitt bare er fem år og startet i 1. klasse i dag:P
Musemorbr / Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker innskrivingsdagen, førskolen, første skoledag og den første dagen jeg og nabobarna filk lov til å gå alene. Første skoledag fikk vi se tulipanene våre. Vi hadde satt ned hver vår løk på førskolen før sommerferien, og nå var de blitt store. Det var kjempegøy, og jeg husker godt nøyaktig hvilken som var min.
2 prinser <3 Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Ja! Husker jeg var veldig spendt, tok bilder ute med flaggstangen;) også når vi skulle gå en og en forran alle å hilse på rektor:p
<3 2G <3 Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Ingenting faktisk, har lite minner fra barndommen generelt pga mye mobbing å ikke helt supert hjemme. Har ett par venninner fra den tiden som husker "for" meg.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Husker ikke noe, men vet jeg begynte en uke etter de andre fordi vi var på ferie! Anonymous poster hash: d1bef...7e3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Nå i høst er det 38 år siden jeg begynte i første klasse, så nei, det kan jeg ikke si jeg husker så mye av. Jeg husker f.eks ikke hvor jeg satt i klasserommet, eller egentlig hva vi lærte. Men jeg husker derimot hvor jeg satt i andre klasse. Ellers er det mye erting og plaging jeg husker fra grunnskolen. Anonymous poster hash: add68...c5f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker endel. Skolen var ikke ny for meg, siden mamma var veldig aktiv på skolen. Hun og en annen foreldre hadde klubb to dager i uka etter skoleslutt. De fikk bruke noen rom på skolen som sjelden var i bruk. Så da ble brettspill lagt på border, ronja røverdatter var på tv i ett rom (eneste filmen på skolen) boller og litt slikt ble bakt innimellom. De ungene som ville og fikk lov var der, som oftes mange. Vi passet også skillpaddene sommeren før heg startet på skolen, husker det var så stas å låse meg inn på skolen for å mate og stelle de. Jeg kjente hver en krinkelkrok på skolen, for juleverksteder var det mamma og noen foreldre som ordnet. Og siden jeg ikke gikk i barnehage ble jeg med på alt mamma gjorde på skolen. Husker genseren jeg hadde på meg, den har mamma spart på. Husker det var stor stas å titte i butikker etter antrekk jeg ville ha, fikk velge helt selv. Lærene husker jeg godt også hva de hadde på seg, de har jeg ikke bilde av heller så det er kun på minne. Husker jeg kranglet med mine foreldre når de kom hjem. (Gikk hjem fra første skoledag med naboungene. Foreldre var ikke med hele tiden. Pappa var heller ikke med, han har igrunn djeldent vært med på noe når det kom til skolen) for jeg sa jeg gikk i 1a. De mente jeg bare gikk i 1, for det var bare en klasse. Og når jeg sa det var en gutt i 1b og hadde fire lærere trodde de det hadde klikket for meg. De ble lange i maska når de noen dager etterpå fant ut at det stemte. Det ble flere elever i den klassen etterhvert, men det var barn med spesielle behov så mange lærere pr elev. Jeg gosser meg enda over krangelen jeg hadde med pappa. (For det beste av alt var at han hadde vært med på å bestemme hvor spesialskolen i kommunen skulle være. Så surrete politikere! ) Anonymous poster hash: 0bf26...fea
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Husker ikke stort, nei. Og jeg har veldig god hukommelse ellers. Anonymous poster hash: eb1e7...f76
MammantilNurket Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 (endret) Ja Fin dag! Jeg hadde helt ny rosa kjole (fra varehus i Stockholm - Kronprinsesse Victoria hadde maken!), nye rosa sko og hvite sokker med blondekant og små rosenknopper på Rosa sløyfe i håret også. Læreren spurte oss om hvilke sanger vi kunne, ingen av de andre barna kunne "min" sang og jeg fikk lov til å synge alene for hele klassen og alle foreldrene - jeg elsket det <3 Endret 19. august 2013 av MammantilNurket
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 19. august 2013 #16 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker første skoledag:) husker hva jeg hadde på meg, hvilke ryggsekk jeg hadde osv:)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #17 Skrevet 19. august 2013 Ja den dagen husker jeg godt. Husker læreren, hvor jeg satt, og hvem jeg ble kjent med. Jeg husker hva vi gjorde på ettermiddagen også . Anonymous poster hash: 8baf4...8a3
Guttaboys Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 Ja, husker noe. Mamma hadde kjøpt et skjørt og en genser i lilla med rosa prikker. Jeg likte det ikke, men måtte pent gå med det;) Husker at læreren ropte meg opp, og noen av de andre hun ropte opp. Husker at vi tegnet fra pannekaka-eventyret, mens læreren leste det samtidig. Også husker jeg at alfabetet hang over tavla. Ellers husker jeg ikke så mye mer...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 Husker egentlig veldig lite fra barneskolen Anonymous poster hash: 44947...4e5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Husker ikke en skit. Anonymous poster hash: 73f88...e67
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #21 Skrevet 19. august 2013 Ja jeg husker 1skoledag veldig godt,og er 25årsiden,husker hva jeg hadde på meg og hvordan klærne irriterte meg,husker avisa tok bilde av oss ute i skolegården,og at jeg fikk velge plass og da valgte jeg plass helt foran,så jeg kom så nærme læreren som mulig.For læreren var min trygghet,var nemlig naboen min. Anonymous poster hash: dbfff...a96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå