Gå til innhold

Barn som sover dårlig siste del av natta

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden skal jeg få ungen til å sove en hel natt? Barnet er 1 år og vi kuttet nattpuppen for en mnd siden. Det blir bare verre og verre..

Barnet legges halv sju og sover fint til kl blir 01, har som regel en oppvåkning denne perioden men da legger barnet seg greit igjen.

Fra kl 01 er det oppvåkning ca hver time og barnet gråter, spenner seg, Hyler og får ikke roet seg i sengen. Om jeg tar barnet opp trenger det byssing i en halvtimes tid før det faller i søvn, men våkner med et hyl bare vi nærmer oss sengekanten.

Om jeg halvligger i sofaen kan vi begge få noen timer søvn før det er på igjen.

Har lite lyst til å la barnet gråte seg i søvn, og mine forsøk går ikke så veldig bra!

Barnehagen ivrer veldig på å få barnet til å følge deres sovetid, altså en gang om dagen. Selv er jeg skeptisk siden barnet pleier å sove 1-2 timer kl 09 og 1-2 timer i 14-15 tiden..

Barnet våkner for dagen kl 05, så synes det er veldig lenge å gå fra 05 til 12 før barnet skal få sove :(

Hva tenker dere, kloke damer?

Noen som kan gi meg en dytt i rett retning eller har noen gode råd?

Fortsetter under...

Har dessverre ikke noen råd ang hyppig oppvåkning på natta, men for å få lille til å sove litt lengre på morgenen har vi hatt god erfaring med å skyve første lur lenger ut på dagen. Krever litt innsats for å holde våken i starten, men det blir jo bedre når (hvis) effekten kommer. Så hva med å skyve første lur litt senere og la den fortsette å være lang, og så la den andre være en kort blund som da etter hvert vil forsvinne når det holder med kun én lur.

Anonymous poster hash: 0c048...5c5

Takk for svar, damer!

Det kom visst ikke frem av innlegget mitt at søvnvanskene startet etter barnehageoppstart..

Derfor jeg lurte ang soling på dagtid. Min erfaring med de andre barna er jo at søvn avler søvn når de er så små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...