Gå til innhold

Dere som har hatt hyperemesis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere det i alle svangerskap? Hvis ikke, gjorde dere noe som kunne ha påvirket at du fikk det/ikke fikk det?

Hvis du fikk flere barn, hvordan psyket du deg opp til et nytt svangerskap? Jeg vil gjerne ha et barn til, men vet ikke om jeg orker å være så dårlig en tredje gang. Eller kan jeg være heldig å slippe unna denne gangen?

Anonymous poster hash: 97033...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 barn og hadde det i alle 3 svangerskapene mine. Ikke for å skremme deg, men Jeg synes det ble verre for hvergang. Første gangen var jeg kvalm i 3 mnd uten oppkast, med nr 2 var jeg kvalm frem til uke 14 og kastet opp 1-2 ganger i døgnet og sistemann var verst! Kastet opp minst 6 ganger i døgnet og kvalmen begynte ikke å gi seg før uke 16.

Hatet meg selv der og da, men resultatet fikk meg til å glemme alle de vonde tingene jeg har opplevd i svangerskapet :)

Ønsker deg lykke til og håper at du virkelig slipper kvalme hvis fu bestemmer deg om å bli gravid :)

Skrevet

Jeg har 3 barn og hadde det i alle 3 svangerskapene mine. Ikke for å skremme deg, men Jeg synes det ble verre for hvergang. Første gangen var jeg kvalm i 3 mnd uten oppkast, med nr 2 var jeg kvalm frem til uke 14 og kastet opp 1-2 ganger i døgnet og sistemann var verst! Kastet opp minst 6 ganger i døgnet og kvalmen begynte ikke å gi seg før uke 16.

Hatet meg selv der og da, men resultatet fikk meg til å glemme alle de vonde tingene jeg har opplevd i svangerskapet :)

Ønsker deg lykke til og håper at du virkelig slipper kvalme hvis fu bestemmer deg om å bli gravid :)

Tror ikke det kan bli verre for meg, hadde det fra uke 6 og helt ut begge gangene. Var såklart tyngre andre gangen siden jeg hadde en fra før som jeg også skulle vært sammen med. Var også tyngre psykisk gang to. Jeg vet jo at premien er bra til slutt, men husker jo også at jeg bare ville dø mens det stod på som verst...

Anonymous poster hash: 97033...ece

Skrevet

Hadde det ikke før tredje svangerskapet. Er bare 25 år, så skal ikke se bort fra at det blir en nr 4, men vet ikke om jeg orker pga hyperemesis. 

Anonymous poster hash: 67135...656
Skrevet

Hadde det i alle tre svangerskapene. Første gang kastet jeg opp døgnet rundt i seks måneder, og så hver eneste morgen på slutten. Andre gang kastet jeg opp døgnet rundt til veene begynte, altså ni måneder. Gikk ned åtte kilo i det svangerskapet og trodde jeg skulle dø. Tredje gang kastet jeg opp døgnet rundt i fem måneder, så gikk det over.

For min del var det verre med jentesvangerskap enn guttesvangerskap. De to eldste er jenter.

Svangerskap nr to var ikke planlagt, men jeg greide ikke tanken på abort. Nr tre var planlagt, utrolig nok. Jeg ville ha et barn til. Grudde meg ikke så veldig heller, av en eller annen grunn. Vet ikke helt hva jeg tenkte på... Men det ble jo minst ille av de tre svangerskapene da :P .

Anonymous poster hash: 61d77...76a

Skrevet

Jeg hadde det med førstemann, med innleggelse og det hele. Ble bedre i uke 14. Er gravid igjen nå og er såååå mye bedre. Er i uke 7, og jobber 100 % og har det mye bedre enn jeg hadde på dette punktet sist. Kan jo fort forandre seg, men foreløpig er ikke mine to svangerskap like i det hele tatt.

Anonymous poster hash: d2bd6...33b

Skrevet

Jeg hadde det i 1, helt grusomt

Anonymous poster hash: 62fcd...376

Skrevet

Jeg har to barn og var dårlig i begge. Tror ikke egentlig det var så stor forskjell på kvalmen, men i andre svangerskap var jeg flinkere til å vite begrensningene mine. Jeg ble feks 100% sykemeldt tidligere, jeg begynte med medisiner tidligere og jeg var flinkere til å spise det lille jeg hadde lyst på, oftest mulig.

Jeg skal ikke ha flere barn og det skulle jeg nok ikke hatt uansett, men en runde med omgangssyke og jeg blir påmint en av grunnene til å ikke skulle ha en nummer tre. Hver gang jeg har omgangssyke kommer jeg på hvor ubehagelig de månedene var og jeg får (om mulig) enda mindre lyst på et barn nummer tre.

Anonymous poster hash: 2ccfb...550

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...