Gå til innhold

MMR vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det fungerer. Leste inne på FHI.no at dose 2 som de får i 6.Klasse er for å dekke de som ikke responderte på 1.dose MMR og litt? booster effekt. Jeg er meget skeptisk til MMR vaksinen og vil ikke gi den uten det er helt nødvendig. Kan vi ta en blodprøve for å se om han har respondert på første dose, slik at vi kanskje kan slippe å ta 2.dose?

Anonymous poster hash: c3240...4b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp

Skrevet

Ingen som har tenkt i gjennom dette da? Virker som de fleste bare følger strømmen når det gjelder vaksiner. Jeg spurte naboen her som har en som gikk i 6. klasse i fjor, men hun visste bare at de hadde fått en eller anna sprøyte.

Skrevet

Hun tok MMR da hun var 3 år (ventet med den til immunforsvaret var bedre) og skal se det an i 6.klasse om hun trenger påfyll eller ikke. Trenger hun det så skal hun få det.

Anonymous poster hash: bbc9d...d86
Skrevet

Hun tok MMR da hun var 3 år (ventet med den til immunforsvaret var bedre) og skal se det an i 6.klasse om hun trenger påfyll eller ikke. Trenger hun det så skal hun få det.

Vet du om det er nok å ta en blodprøve for å sjekke om det er behov for påfyll? Gruer meg litt til å spør legen for han er av den gamle skolen og synes vi "dødlige" ikke skal bry oss om slikt og heller bare følge oppsatt vaksineprogramm.

Skrevet

Vet du om det er nok å ta en blodprøve for å sjekke om det er behov for påfyll? Gruer meg litt til å spør legen for han er av den gamle skolen og synes vi "dødlige" ikke skal bry oss om slikt og heller bare følge oppsatt vaksineprogramm.

Datteren min er bare 5 år så jeg vet ikke, men regner med at det er med pirke eller blodprøve det sjekkes

Skrevet

Vi skulle også vente til han var over 3 år, men han fikk den ikke før 2 klasse. Vet ikke hvor mye jeg skal gjøre ut av det nå. Enkleste er kanskje å bare skippe hele vaksinen. Da slipper jeg å diskutere med legen og han slipper å ta blodprøve. Er jo veldig liten sjanse for at han ikke er beskyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...