Gå til innhold

Orker ikke mer nattjobbing!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 29 og har to tette. Venter nr 3, og jeg kjenner at jeg absolutt ikke orker mer nattjobbing. Får ikke sove pga bekkenløsning, vond og stiv nakke/skuldre. Er så utrolig sur og sint hjemme etter jobb siden jeg aldri får hvilt ut ordentlig. Stakkars mannen og stakkars barna som må leve sammen med meg. Føler jeg snart går på en smell! 

Kan jeg få sykemelding på dette grunnlaget? Er ikke mulig for meg å gå over på dag og kveld.. Er sykepleier.. 

Anonymous poster hash: d3e92...928
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var gravid for fem år siden jobbet jeg i tredelt turnus som sykepleier. Jeg fikk da beskjed fra min fastlege om at jeg hadde krav på å slippe nattevakter etter uke 20 i svangerskapet. Men ting kan ha endret seg nå.

Anonymous poster hash: acc18...801

Skrevet

De anbefaler generelt sett ikke at gravide jobber natt. Nattarbeid kan kvalifisere til svangerskapspermisjon dersom jobben ikke kan tilrettelegge at du får jobbe dagtid.

Skrevet

Blir du sykemeldt har arb giver PLIKT til å tilrettelegge. På min jobb går man over på dag/kveld når man er gravid. Vi damer må slutte å være så forbaska snille hele tiden- ta vare på deg selv!

Anonymous poster hash: 15920...b9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...