Gå til innhold

Anbefalinger av stellevesker..??

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er det noen som kan anbefale noen stellevesker...?? Jeg husker ikke hvilke merke jeg hadde sist, var fornøyd men den er ødelagt. Så da må jeg ut å jakte på en ny. Har ikke noen tanker om merke, bare at den er god, med noen "rom-inndelinger" og så trenger den ikke koste 1000kr... :)

Alle tips taes imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144073600-anbefalinger-av-stellevesker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vogn fra før..og den fargen har de ikke i stellevesker nå :( Men kan gå for en svart, så da er Emmaljunga sin i bakhodet sånn egentlig.. ;) Da skal jeg se på de du nevner, takk for tips!!

Det burde du jo, emmaljunga vesken er jo kjempe fin og veldig praktisk inndelt inni :)

Fleurville "sling tote" er min favoritt, den har plass til alt det nødvendige. Den har også en fin "voksenavdelning" med plass til mobiltlf, nøkler, ev litt post, solbriller. Insiden på mobil og solbrille lomme er i myk microfiber slik at ingenting blir ripet :-) Hatt min sling tote siden 2007 og er fortsatt strålende fornøyd. Har brukt den litt utenom stelletid også, den funker helt fint som vanlig håndveske. Fleurville sling tote er ganske dyr, men du får de billig på finn.no, rundt 500 kr. Jeg vasker min i maskin på lav temp når den må freshes opp en sjelden gang, men siden den har et beskyttende plastikbelegg som går å tørke ren med våt klut har det ikke vært nødvendig m vask mer en kanskje et par ggr siden jeg kjøpte vesken i 07. Det medfølger mykt stelleunderlag, praktisk eske til våtservietter og holder til tåteflaske. De kommer i mange kule mønstre og farver.

Ellers er jo Skip Hop sine er jo helt greie vesker. Mange forskjellige rom for å plassere ting i. Litt lavere i pris enn Fleurville sine, som regel i canvas materiale. Prøvde meg på en skip hop "duo", men siden den er uten lokk el glidelås risikerer man at det regner rett inn i vesken, hvilket de også gjorde i min. Så jeg solgte den, synes den ble i minste laget også, fikk ikke plass til alt jeg trengte til spedbarnet. Men en helt grei stelleveske hvis man ikke har for vane å gå lange turer i varierende vær, el har begrenset behov for å ha med seg mer en 1 klesskift, bleier og våtservietter. Må forresten være forsiktig med magnetlåsen i den her vesken da de har en tendens å avmagnetisere stripen på bankkort, det skjedde meg ;)

Skip Hop "Dash" er en annen variant, men med et beskyttende lokk og litt annen fasong. Den har "middels god" oppbevaringsplass, men rommer det nødvendige. Har også magnetlås i ytterlommer som kan avmagnetisere kort. Men idag brukes jo mest chip i bankkort, så er kanskje ikke et problem hva vet jeg. Skip Hop er ganske rimelige stellevesker, jeg foretrekker dash:en foran duo:n som er åpen.

Ellers har jeg prøvd Petunia Pickle Bottom sin "Boxy Pack". Den er forholdsvis dyr, men innimellom får du den rimelig på finn.no . Den har god plass til alt og litt til og er fryktelig pen synes jeg, masse fine farver og mønstre og velge mellom. Den har mykt stelleunderlag og en eske for våtservietter hvis jeg husker riktig.

Jeg har fortsatt en nett liten Petunia Pickel Bottom "Touring Tote". Den er en sån "på farta" stelleveske med plass til kun det mest nødvendige. Jeg har hatt min siden 07, den blir nok aldri solgt :) Elsker vesker :rolleyes:

Det er da disse jeg har prøvd. Sikkert mange fler, litt mer robuste og mer praktiske vesker for den som verdisetter å ha en mer klassisk stelleveske som faktisk ser ut som en stelleveske også.

Allerhand er vel en ganske rimelig stelleveske med god plass i har jeg hørt. Men den har jeg aldri prøvd selv. Den fåes i de fleste nettbutikker.

Jeg liker å shoppe rundt på finn.no etter pent brukte ting, ofte går det ikke an å se at ting er brukt en gang og man får veskene til halv pris. Anbefales. Ellers hvorfor ikke ta en tur på Barnas Hus etc for å sjekke ut hvordan veskene ser ut innvendig, hvis de passer din type vogn(med oppheng og størrelse). Greit ta og kjenne litt på vesken først kanskje :)

Lykke til!

• 3 uker senere...
Gjest isimagen

Jeg er kjempefornøyd med Ju-Ju-Be. Jeg har både Be All (vanlig stelleveske-størrelse) og Be Prepared (stooor veske, genial hvis du har tvillinger eller to bleiebarn).

De har salg på Ju Ju Be på Babyloftet nå: http://www.babyloftet.no/butikk/stellevesker-og-tilbehor

Største fordeler:

* God kvalitet på stoff, glidelåser, metalldeler osv. De har valgt magnetlukking i stedet for borrelås som bråker og blir stygt. Stoffet er vannavstøtende og skittavstøtende.

* Alle er lyse innvendig, så du SER hva du har der. Ikke noe sort hull.

* Masse gode lommer innvendig og utvendig. Egen "mamma-lomme" hvor du kan ha alt ditt/alt som ikke er til babyen.

Den kommer i endel crazy mønstre, og endel fine, rolige mønstre. Velg med omhu.

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest novembertretten

Jeg har akkurat kjøpt meg Smallstuff sin skinnveske (den med en stjerne på) og er superfornøyd! Knallfin, også kan man bruke den som vanlig veske etterpå. Koster 1700,- men er av skinn og skikkelig kvalitet som kan brukes i MANGE år.

Jeg har akkurat kjøpt meg Smallstuff sin skinnveske (den med en stjerne på) og er superfornøyd! Knallfin, også kan man bruke den som vanlig veske etterpå. Koster 1700,- men er av skinn og skikkelig kvalitet som kan brukes i MANGE år.

Denne har jeg, og synes desverre ikke at kvaliteten står helt til prisen. De festene på siden hvor man kan feste den på vogn eller ha på den lange bærestroppen ble veldig fort sltt, de har gått opp litt i sømmen og jeg tør ikke å bruke de lenger i frykt for at de kan slites av. Jeg burde vel egentlig reklamere på det....

Så vær obs på det om du har mye i vesken og har den hengende på vognen :)

Vet dere om en lett stelleveske? Erfaring med storksak tania bee? Synes den ser veldig fin ut, men skulle gjerne hørt noen erfaringer. Eller hvilke butikker som kan ha de. Greit å se i virkeligheten først ;)

Er den så lett assa? Synes den så veldig stor ut? Men fin var den *ikke veldig hjelpsom* ;)

Jeg har akkurat kjøpt meg skip hop gallery, den er billig, lett i vekt og rommer masse. Eneste bakdelen jeg kan se er at den kan ikke lukkes helt igjen på toppen så har man den mye ute i vind og vær så blir det vått oppi. Det problemet har ikke jeg for jeg har altfor mange vesker jeg kan bytte imellom :P

Men synes generellt at skip hop veskene er lette i vekt og de er veldig smart innredet.

Vet dere om en lett stelleveske? Erfaring med storksak tania bee? Synes den ser veldig fin ut, men skulle gjerne hørt noen erfaringer. Eller hvilke butikker som kan ha de. Greit å se i virkeligheten først ;)

Er den så lett assa? Synes den så veldig stor ut? Men fin var den *ikke veldig hjelpsom* ;)

Jeg har akkurat kjøpt meg skip hop gallery, den er billig, lett i vekt og rommer masse. Eneste bakdelen jeg kan se er at den kan ikke lukkes helt igjen på toppen så har man den mye ute i vind og vær så blir det vått oppi. Det problemet har ikke jeg for jeg har altfor mange vesker jeg kan bytte imellom :P

Men synes generellt at skip hop veskene er lette i vekt og de er veldig smart innredet.

Det er nettopp det da, aner ikke om den er lett eller tung ;) har en juju be all og har egentlig vært veldig fornøyd med den til nå. Men den er da altså ganske tung og rommer ikke så mye. Og når jeg bytta til sportsdelen på vognen, syns jeg den ble vel tung å feste på styret... Skal sjekke ut skip hop :) hvor selges de?

Det er nettopp det da, aner ikke om den er lett eller tung ;) har en juju be all og har egentlig vært veldig fornøyd med den til nå. Men den er da altså ganske tung og rommer ikke så mye. Og når jeg bytta til sportsdelen på vognen, syns jeg den ble vel tung å feste på styret... Skal sjekke ut skip hop :) hvor selges de?

Jeg kjøpte fra lekmer.no :)

Annonse

Gjest isimagen

Nå har jeg bestilt JuJuBe sin nye BetterBe fra USA via JetCarrier. Better Be er forbedret variant av Be All, men selges ikke i Europa enda.

Gleder meg til den kommer!!

Håper den kommer frem, har aldri prøvd JetCarrier før.

Bilde her: http://shop.ju-ju-be.com/Viewproduct.aspx?mmpid=12268&mmcid=12634

• 2 uker senere...

Jeg hadde vel til førstemann en stelleveske av et kjent merke, husker ikke hvilket. Men med nr 2 brukte jeg en bag fra yves-rocher. Gå på en vanlig veskebutikk og se. De har mange kjekke alternativer. Det trenger ikke nødvendigvis hete stelleveske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...