Gå til innhold

Så var det denne barberinga da....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetrine

http://www.helse-ber...il-gravide.aspx Her står det følgende: "Kjønnshår og piercing: Informasjon til gravide  Vi veit aldri på førehand kven som må føde ved hjelp av keisarsnitt. Undersøkingar viser at fjerning av kjønnshår ved å barbere seg, eller bruk av voks og andre hårfjerningsmiddel aukar risiko for infeksjon etter keisarsnitt. Det same gjeld om du har piercing, og då særleg i leppe, tunge, navle og/eller i ytre kjønnsorgan. Ein infeksjon etter fødsel eller keisarsnitt aukar òg risikoen for at andre barselkvinner på sjukehuset får infeksjon.På grunn av dette ønskjer vi at alle kvinner som skal føde på Kvinneklinikken ikkje fjernar kjønnshår den siste månaden før termin.Om ein skal gjennom eit planlagt keisarsnitt eller det blir naudsynt med hastekeisarsnitt, vil kjønnshåre bli fjerna med ei barbermaskin som ikkje skrapar opp hudoverflata, men er skånsam for huda.Piercing må bli fjerna seinast ein månad før termin. Dette er særleg viktig for piercing i leppe, tunge, navle og/eller ytre kjønnsorgan. Vi anbefaler også å fjerne piercing frå nase, øyre og brystknoppar ein månad før termin."

Nå er dette faktisk en anbefaling fra WHO (Verdens helseorganisasjon) da! Driter du i om du får en infeksjon (som for øvrig kan danne de styggeste arr og åpne sår) så barberer du og polerer du musa blank. Ønsker du å ta litt forhåndsregler så lar du være. Null problem og opp til deg. Det ene valget er litt smartere enn det andre, men ikke alle tenker like langt, sånn er det bare.   ;)

ja du tenker ikke lengre enn nesetippen din ser jeg :)

kanskje det finnes noen som er litt mer hårete enn dag da veit du, eller kanskje bare tenker på at de vil se litt bedre ut der ned uten at det skal være så jævla mye å bry seg om vel??

at du driter i om noen ser den ubarberte mus di det driter nå jeg lang marsj i.

og du tenker vel at alle skal ta keisersnitt du da eller for du skal ta det?

og tror du virkelig at folk går nedi der med barberhøvel rett etter de har født når de syns det i utgangspunktet er vondt vaske seg og tørke seg der nede?

hva med de som må sy en hel haug av sting? lette å komme til med høvel da tenker jeg!

du må jo være tjukk i huet....

greit....du vil vifte med musa di ubarbert, eller...nei...stemmer... du skal jo ta keisersnitt så du trenger ikke å skreve for noen du da....så jeg skjønner ikke hva du gjør inne på denne tråden i utgangspunktet bortsett fra å lage kvalme.

lenge leve feige anonyme!!

Jeg tror du skal ta en prat med de på sykehuset jeg. Selv om du (kanskje) ikke skal ha ks, så er det mange andre som skal, og du som barbert utgjør en risiko for dem. 

Og hvem vet, det er faktisk ikke umulig at du også ender på operasjonsbordet, hadde du da syns det var ok at andre gav blanke i hygienerådene så du fikk infeksjoner?

Anonymous poster hash: 3855a...1d1

Annonse

HOFF...sån krangling da jeg må le litt ;)

Har selv født ubarbert alle ganger, spart ut den "hårete slufsete musa mi" ca 3 uker før fødsel, da det er anbefalt av jordmødre grunnet infeksjonsfare :P Ellers barberer jeg meg ukentlig, er til vanlig ikke så glad i hår der nedentil :)

Jeg kan ikke tro hva jeg leser her. Ikke rart det er krig i verden, og nettmobbing er det jammen ikke bare barn/ungdom som driver med. Jeg undres hvordan våre barn blir, når vokse kan oppføre seg på dette viset.

Tenk en ekstra gang før en kommetar blir postet inne på de "snille" sidene. Kranglesiden er for de som har lite å gjøre...

Anonymous poster hash: 6a66b...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...