Gå til innhold

Hvor mye koster det å operere ut visdomstann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det slik at ei tann som må opererast bort er vinnarloddet kva visdomstenner angår. Då kjem ein nemleg til sjukehuset, der det er gratis. Om tanna kan takast hjå tannlegespesialist må ein ut med nokre tusenlappar og får vel ca 1000 i refusjon hjå nav..

Annonse

Det var jo gode nyheter :) Tannlegen som henviste meg videre sa at man ikke fikk det dekket når Tannen ikke presset på andre tenner. Jeg må operere den fordi den ikke vokser ordentlig opp og det legger seg matrester under tannkjøttet. Hi.

Anonymous poster hash: 34ba7...911

Jeg betalte 1500 kr. Tannlegen hadde egen avtale med nav, så refusjonen gikk automatisk der.

Med visdommstenner som må opereres ut(stort sett de nede) så er det refusjon fra nav. Enten med en gang hos tannlege/spesialist eller så går du ned med eget krav i etterkant.

På sykehusene er det gjerne ventetider på mange år. Her jeg bor var det faktisk 3 !!!!!!år.

Plukka ut ei visdommstann oppe, og den ble ikke betegna som operasjon for det må gjerne ikke sys osv... så det var vanlig takst.

Nede så må de sy og greier for å unngå at mat og sånn legger seg oppi.

Anonymous poster hash: 0b080...ca0

Jeg fikk beskjed at så lenge det heter operasjon og ikke trekking refunderes deler av beløpet. Jeg skulle betale 1000 hos oralkirurg. Opererte ut begge nede samtidig, altså på hver side. Da fikk jeg begge for 1400 kr. til sammen, tid er penger sa kirurgen ;)

Anonymous poster hash: 03622...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...