Gå til innhold

Hvordan skaffe privat mattelærer til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn i 4. klasse på barneskolen og 1. på videregående.

Han i barneskolen har lærevansker, og vil få hjelp på skolen fra i høst. Jeg hjelper ham naturligvis på lekser og sånt hjemme.

Den eldste skal ta den "vanskeligste" matten (T-matte). Venninnen hennes har et familiemedlem som skal gi henne privatundervisning i matte. Det har min datter også lyst til, men vi har ingen i familien som kan bidra sånn. Har heller ikke lyst til å spørre om min datter kan få henge seg på venninnen sin privatundervisning.

HVor kan jeg finne noen som kan hjelpe oss og komme hjem hit for eksempel en gang i uken? Dte er egentlig viktigst med den eldste, for han i 4., klasse kan jeg jo hjelpe selv. Men også for ham kunne det ha vær tfint med en prvatlærer, for alt blir jo gøyere når det er en annen enn mamma som hjelper.

Tips?

(Jeg har lurt litt på å avertere etter en au pair med både norsk- og mattekunnskaper, så har vi vidunderet i hus. Men slike vokser vel ikke på trær...)

Anonymous poster hash: 763d3...e9d

Fortsetter under...

Skrevet

Søke på facebook? Lapp i butikken?

Men be for all del om referanser..

Skrevet

Bor du i en storby?

Søk etter en student via universitetet/høyskolen. Sikkert mange som vil bidra i tillegg til at de tjener noen kroner;)

Anonymous poster hash: f4483...5ca
Skrevet

Hvis dere bor i en bo hvor det er høgskole/universitet, henvend dere der/heng opp lapper. Når jeg var lærerstudent, var det mange som var privatlærere i feks matte ved siden av studiene. 

Anonymous poster hash: 770a0...717
Skrevet

Hvorfor ta T-matte om man da trenger privatundervisning? 

Anonymous poster hash: 6a5ba...88b
Skrevet

For å få best mogleg karakter vil eg tru..

Det er ikkje slik at det berre er dei som er i fare for stryk som brukar privatundervisning..

Annonse

Skrevet

OK, så bra! Jeg bor i en stor by, med både universitet og lærerhøgskole.

Hva tror dere er lurest: realfagstudent som har mattekunnskapene i orden, men kanskje ikke er verdens beste pedagog, eller lærerstudent som er en flink pedagog, men kanskje ikke så god i matte (eller er de flinke i matte?)...

Skrevet

Hvis dere bor i en bo hvor det er høgskole/universitet, henvend dere der/heng opp lapper. Når jeg var lærerstudent, var det mange som var privatlærere i feks matte ved siden av studiene. 

Tror nok heller jeg ville satset på en matte/økonomistudent. Å udanne seg til lærer er ingen sikkerhet for gode mattekunnskaper..desverre:/

Skrevet

Det er ikkje slik at det berre er dei som er i fare for stryk som brukar privatundervisning..

Ja, det er selvfølgelig for å få best mulig karakter :-)

HI

Skrevet

OK, så bra! Jeg bor i en stor by, med både universitet og lærerhøgskole.

Hva tror dere er lurest: realfagstudent som har mattekunnskapene i orden, men kanskje ikke er verdens beste pedagog, eller lærerstudent som er en flink pedagog, men kanskje ikke så god i matte (eller er de flinke i matte?)...

For barnet på videregående bør det være en realfagstudent. For det mindre barnet er nok en pedagog best. Jeg ville satset på det første og heller snakket med noen på skolen eller noen andre for å få lure tips til hvordan dere hjemme kan hjelpe minste barnet.

Skrevet

Be om karakterutskrift og finn ein lærarstudent som faktisk forstår matte. Mange av dei også..

Skrevet

Ja, det er selvfølgelig for å få best mulig karakter :-)

HI

Ja, selvfølgelig. Mente selvsagt at man burde ta den enkleste matten om man sliter medT-matte.

Skrevet

Be om karakterutskrift og finn ein lærarstudent som faktisk forstår matte. Mange av dei også..

Det er ingen krav om fordypning i matte for å bli lærer. De som underviser i matte på videregående er realfagstudenter med påbygging av PPU.

Den matten HI snakker om er ganske krevende, og en bør ha inngående kjennskap til faget for å lære bort.

Annonse

Skrevet

Hvorfor ta T-matte om man da trenger privatundervisning?Anonymous poster hash: 6a5ba...88b

For å få best mogleg karakter vil eg tru..Det er ikkje slik at det berre er dei som er i fare for stryk som brukar privatundervisning..

Ja, det er selvfølgelig for å få best mulig karakter :-) HIAnonymous poster hash: 763d3...e9d

Ja, selvfølgelig. Mente selvsagt at man burde ta den enkleste matten om man sliter medT-matte. Anonymous poster hash: 6a5ba...88b

Kommer jo litt ann på hva en skal utdanne seg til.

Anonymous poster hash: 58205...25c

Skrevet

Det er ingen krav om fordypning i matte for å bli lærer. De som underviser i matte på videregående er realfagstudenter med påbygging av PPU.

Den matten HI snakker om er ganske krevende, og en bør ha inngående kjennskap til faget for å lære bort.

Ja, det er nettopp det. En som utdanner seg til lærer i barneskolen eller ungdomsskolen har kanskje ikke gode nok kunnskaper for å undervise i den matten datteren min skal lære.

Jeg skal stikke på bort på realfagbygget og henge opp en lapp.

Hvor mye betaler man egentlig for sånt, tror dere?

HI

Skrevet

Hvilket er grunnen til at eg meinar ho bør be om karakterutskrift. Då ser ein kva fordjupning vedkommande har og kva nivå dei ligg på kunnskapsmessig. Det er uvesentlig kva studenten kan om dei ikkje evnar å lære bort, derfor er pedagogikk ein fordel..
Skrevet

Hør med skolen om det er en 3.klassing på vgs som kan ha "jobben", en som har interessen og evnene...

Anonymous poster hash: 1124f...f5a
Skrevet

Jeg går ingeniørstudie, og den videregående skolen som ligger rett over gata for universitetet har søkt etter studentassistenter til mattetimene. Det er flere jeg kjenner på studiet som hjelper elever på vgs. Heng opp lapp på skolen med navn og tlf nr så skal du nok se at du får napp :)

Anonymous poster hash: 3548a...325
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg har barn i 4. klasse på barneskolen og 1. på videregående.

Han i barneskolen har lærevansker, og vil få hjelp på skolen fra i høst. Jeg hjelper ham naturligvis på lekser og sånt hjemme.

Den eldste skal ta den "vanskeligste" matten (T-matte). Venninnen hennes har et familiemedlem som skal gi henne privatundervisning i matte. Det har min datter også lyst til, men vi har ingen i familien som kan bidra sånn. Har heller ikke lyst til å spørre om min datter kan få henge seg på venninnen sin privatundervisning.

HVor kan jeg finne noen som kan hjelpe oss og komme hjem hit for eksempel en gang i uken? Dte er egentlig viktigst med den eldste, for han i 4., klasse kan jeg jo hjelpe selv. Men også for ham kunne det ha vær tfint med en prvatlærer, for alt blir jo gøyere når det er en annen enn mamma som hjelper.

Tips?

(Jeg har lurt litt på å avertere etter en au pair med både norsk- og mattekunnskaper, så har vi vidunderet i hus. Men slike vokser vel ikke på trær...)

Hei, 

Jeg tilbyr privattimer i matte og har undervist matte i mange år. Hvis du vil, så kan jeg tilby privattimer for barna dine. Bare send en privat melding til meg og jeg vil ta kontakt med deg så fort så mulig.

• 1 år senere...
Skrevet

Hei! 

Å skaffe privatlærer kan være veldig dyrt (opptil 800kr/timen!) men vi har funnet en nettside som gjør det mye billigere: www.lærbest.no. Underviserne der er studenter som trenger en ekstrajobb, så det koster ca 200kr per time :) Vår privatlærer er veldig flink og min sønn på 14 har gått opp 2 karakterer i matte siden i høst. Anbefales!

Bare lag profil og legg inn et oppdrag på nettsiden deres, det er helt gratis:

www.lærbest.no

Skrevet

Jeg har også hørt om dem som har tatt kontakt med røde kors e.l og fått til en avtale med pensjonerte lektorer/lærere 😊 det er nok kanskje likevel enklere å få tak i en student.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...