Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 6 åringen min kommer ofte inn om natta, enten kl 0200 eller i 5 tida. Følger ho alltid tilbake i si seng. Har kanskje sovet med meg 2 ganger på 3 år (utenom sykdom). Ser mangen av dere syns det er greit at barna sover med dere. Er jeg fryktelig streng? Hun verken gråter eller nekter å legge seg i si seng når jeg følger hun inn og pakker hun inn i dyna. Anonymous poster hash: bbc60...a2f
Gjest Morn du Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Nei, det synes jeg ikke. Nå er hun såpass stor at å tillegge henne vanen å få sove med deg bare er dumt. Som du sier, hun protesterer jo ikke.
Poetika med K Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 Selvfølgelig ikke! Så lenge hun synes det er greit å gå tilbake i sin egen seng så ville det jo vært dumt å begynne å la henne sove hos deg. Da vil hun jo bare fortsette med det, og du har gjort deg selv tidenes bjørnetjeneste. Hadde hun derimot grått og vært oppriktig redd for å sove alene, så ja - men ikke i ditt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #5 Skrevet 19. august 2013 Litt streng, men det er vel greit. Selv lar jeg dem få sove hos meg hvis de vil. jeg synes det er koselig med den nærheten, og mener det egentlig er litt "naturlig" at barn får sove med foreldrene i blant. Men så lenge hun får masse kos og nærhet ellers, for eksempel ved leggetid og sånt, er det vel ikke så forferdelig ille det du gjør. Anonymous poster hash: b561f...d5b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #6 Skrevet 19. august 2013 Hi her Hun kommer inn på morgonen (når kl er passert 6!) Da ligger vi alltid og koser litt før hun går ned å ser barnetv. Kos å nærhet får hun mye av Takk for svar kjekke damer! Anonymous poster hash: bbc60...a2f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #7 Skrevet 19. august 2013 Ja veldig streng Anonymous poster hash: 2e20a...22c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Jeg husker da jeg var liten. Jeg var livredd både når jeg la meg og dersom jeg våknet på natten. Husker jeg tenkte på hekser, troll og tyver. Var så redd at jeg knep sammen øynene. Husker jeg lå og vurderte om jeg skulle gå inn til mamma eller ikke. Vet ikke hvorfor, tror jeg synes det var flaut at jeg var så redd og var redd for å bli avist. Jeg sa aldri til mamma at jeg var redd, bare spurte om jeg kunne sove der. Hadde mamma fulgt meg tilbake hadde jeg lagt meg i egen seng like redd som før, men jeg hadde ikke protestert. De var uendelig godt de gangene jeg fikk sove hos mamma. Kan det være datteren din er redd? Når man er 6 år kan det være flaut å si man er redd. Mine erfaringer gjør i alle fall at jeg aldri kommer til å avvise mine barn dersom de kommer til meg. Anonymous poster hash: ecf34...c08
Kliko Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Her har jeg en fireåring som gjør det samme . Han er og har alltid vært veldig avhengig av nærkontakt, til og med på natta. Så om jeg hadde avvist han tror jeg han ville blitt knust. Med din forklaring virker det som om jenta deres gjør dette på vane. Om hun ikke er lei seg eller reagere nevneverdig gjør dere sikkert rett i å bare følge henne tilbake :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Jeg husker da jeg var liten. Jeg var livredd både når jeg la meg og dersom jeg våknet på natten. Husker jeg tenkte på hekser, troll og tyver. Var så redd at jeg knep sammen øynene. Husker jeg lå og vurderte om jeg skulle gå inn til mamma eller ikke. Vet ikke hvorfor, tror jeg synes det var flaut at jeg var så redd og var redd for å bli avist. Jeg sa aldri til mamma at jeg var redd, bare spurte om jeg kunne sove der. Hadde mamma fulgt meg tilbake hadde jeg lagt meg i egen seng like redd som før, men jeg hadde ikke protestert. De var uendelig godt de gangene jeg fikk sove hos mamma. Kan det være datteren din er redd? Når man er 6 år kan det være flaut å si man er redd. Mine erfaringer gjør i alle fall at jeg aldri kommer til å avvise mine barn dersom de kommer til meg. Anonymous poster hash: ecf34...c08 Takk for svar. Hun er ikke redd, da hadde hun sagt det, hun er ikke redd for det. Er nok bare en vane og at hun har lyst. Men vi sover ikke noe godt når hun sover med meg. Når hun har hatt mareritt vger hun ikke gå ut av senga, så da krøller jeg meg ilag med hun og blir der til hun sover godt. Anonymous poster hash: bbc60...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå