Gå til innhold

male gammel sprinkelseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er trefarget så tenker å pusse, grunne og så...

enten male den lys lilla eller rosa.. noen som har gjort dette før?? når jeg først skal male så synes jeg det er kjedelig å male den hvit som alle andre senger er :)

Hvilken type maling ville dere brukt som er halvblank for at den ikke skal flasse av ?

Har lest mange anbefaler gulvmaling men det finnes vel ikke i så mange farger ?

Anonymous poster hash: 86eb1...f5f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er trefarget så tenker å pusse, grunne og så...

enten male den lys lilla eller rosa.. noen som har gjort dette før?? når jeg først skal male så synes jeg det er kjedelig å male den hvit som alle andre senger er :)

Hvilken type maling ville dere brukt som er halvblank for at den ikke skal flasse av ?

Har lest mange anbefaler gulvmaling men det finnes vel ikke i så mange farger ?

HEI!

GÅ TIL FAGFOLK FOR RÅD OG TIPS , IKKE HER ER RETTE PLASSEN.

Anonymous poster hash: 5f14b...b67

Skrevet (endret)

Jeg malte en seng fra Ikea.. Den billigversjonen i trefarge malte jeg hvit.. Brukte en halvmatt .. Jeg villei alle fall valgt noe matt. Syntes ikke det er særlig pent med glinsende møbler , og den halvmatte er litt skinnende den og. Spør der du kjøper maling. De kan :)
Legger til, det er et forferdelig arbeid:P Spesielt hvis det er runde sprinkler. 

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Ang malingssort er det greiaste å fortelle i malingsbutikken kva ein skal male, så får du rett maling i rett mengde. Kva med ein dus grønfarge, avslappande blir det sagt..

Sjølv har eg ikkje komt lenger enn å vyrdere om senga kanskje skal malast, og lisja har lagt i den sida årsskiftet omtrent. Så den blir nok verande ubehandla til ho veks ut av sprinkelseng..

Skrevet

Vi malte seng; mitt råd er: Mal leeeenge før du trenger den, for malingslukten sitter i myyye lenger enn man tror..

Anonymous poster hash: 74e86...e82
Skrevet

Ville kjøpt ny jeg. Ikea har jo så mye forskjellig og billig!! Maling er dyrt, grunning koster, pensler, for ikkr å snakke om pussingen og alt arbeidet og til syvende og sist så blir det gjerne ikke like pent som man hadde tenkt.

Det er mine tanker da ;)

Skrevet

takk for svar =)

Jeg var og forhørte meg med malingsmannen, men er greit jeg hadde noen få tanker selv, så jeg ikke virka helt tom der jeg stod ;)

Fikk en dus rosa som nesten blir "hvit", han sa hvertfall den var veldig populær !

Kosta litt med maling ja, men i og med at jeg har fått senga gratis så går det greit.. Tenkte å begynne å male nå, liker å ha noe å styre med også - så ser for meg en skikkelig drittjobb, men er greit å få unna nå så lenge jeg kan stå ute og male !

Babyen kommer til vinteren så tror det skal få lufta seg til da ! :D

Når jeg er ferdig med senga så kan jeg jo se om jeg orker å ta babystolen og lekegrinda også, fysj, er runde sprinkler på alle 3 :P de blir i såfall hvite =)

blir det dårlig resultat så vet jeg hvertfall det til neste gang, at det er lettere å kjøpe nytt ..

Skrevet

Jeg har malt sprinkelseng. Pusset den og brukte oljemaling. (Grunning tenkte jeg på først etterpå. Men den ble bra)

Gulvmaling får du i alle fargeer du vil. Vi fikk blandet til den vi ville i sommer hvertfall. Jeg ville nok brukt det ja eller en annen oljemaling. Greit å kunne vaske den skikkelig når omgangsyken er i hus. Vannbasert maling kan fort bli stygg om du må vaske skikkelig med såpe. Bare viktig å la det tørke lengre enn du tror og det står på boksen før du tar den i bruk.

Anonymous poster hash: 5ef86...91c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...