Gå til innhold

Hva ville dere gjort her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par dager i uka har jeg mulighet til å levere treåringen senere i bhg. Men han har behov for rutiner og liker å komme først og velge plass til frokosten og levering går supert. Hvis jeg leverer senere og alle er godt i gang med lek, så blir han usikker og levering går ikke bra. Jeg vil jo gjerne også gjøre han vant til å bli levert senere siden jeg gjerne vil at han skal ha litt kortere dager innimellom. Ville dere gjort han vant til å bli levert senere innimellom eller fortsatt å levere til frokost? Han er som regel i bhh fra 07.15 - 15.00, så det blir jo lange dager. Men han elsker barnehagen og vennene sine der

Anonymous poster hash: 654d8...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha levert han til frokost, men hentet han heller tidligere. Gammel er han da? Regner han er 4-5 år og kanskje du kan forklare han at dere vil ha kosestund hjemme om morgenen, og at det høres hyggelig ut for han? :)

Gjest sussie77
Skrevet

Hvis det er noe han selv vil, så hadde jeg levert han tidlig. Og ihvertfall hvis han blir tryggere av det. Hadde heller hentet tidligere. :)

Skrevet

Jeg hadde levert tidligere. Det viktigste er jo å gjøre det som er best for tenåringen, og i dette tilfellet virker det best å holde på rutinene.

Du kan jo la ham velge noen ganger evt :)

Skrevet

Har dessverre ikke mulighet til å hente han tidligere da siden jeg jobber sent de dagene han kan være hjemme litt lenger. Da henter pappaen 16. Har prøvd å levere sent, men da nekter han å slippe meg og bare gråter. Når jeg leverer tidlig så løper han inn og setter seg og prater med de andre.

Anonymous poster hash: 654d8...a66

Skrevet

Vi har lagt oss på å levere ca 8 uansett og hente tidlegare. Eg er halvt sjukemeldt og går ikkje kveldsvakter for tida. Om eg skulle jobba kveld ville eg levert til lunsj, for då er ikkje tidleg henting eit alternativ (tvert om må ho då vere der til 16.15, ein time lenger enn på mine tidlegvakter).

Grunnen til at ho blir levert tidleg sjølv om eg er heime er at vi synes det er greit med ein forutsigbar kvardag for barnet. Om vi serverar frokost heime ser vi for oss qt ho ikkje skjønar det er barnehagedag før ho plutselig blir levert der.

men vi har berre to vekers erfaring som barnegageforeldre, og ikkje akkurat ein autoritet på feltet ;)

Skrevet

Dette er noe jeg kjenner igjen! Min treåring var også sånn, han måtte komme inn, sette seg ved bordet og spise, eller så var hele dagen ødelagt. 

Nå har jeg hatt endel fri de siste månedene, og ønsket å levere senere noen dager. Det går bedre etterhvert, han måtte bare venne seg til en ekstra rutine.

Men som de over her sier, så kan du jo hente tidligere om det går. Hos oss er det ikke så enkelt å få hentet noe før da de oftest har fullt program frem til 15.15

Anonymous poster hash: d2018...c0e
Skrevet

Dette er noe jeg kjenner igjen! Min treåring var også sånn, han måtte komme inn, sette seg ved bordet og spise, eller så var hele dagen ødelagt. 

Nå har jeg hatt endel fri de siste månedene, og ønsket å levere senere noen dager. Det går bedre etterhvert, han måtte bare venne seg til en ekstra rutine.

Men som de over her sier, så kan du jo hente tidligere om det går. Hos oss er det ikke så enkelt å få hentet noe før da de oftest har fullt program frem til 15.15

Glemte å skrive at han selv også ønsker å leveres senere, men blir usikker i leveringssituasjonen. 

Hadde han insistert på å bli levert klokken 8.00 så hadde jeg nok gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...