Gå til innhold

Jeg har overhode ikke lyst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er barnehagestart igjen. 
Jeg skal ta opp fag, og jobbe igjen etter ferien.
Det går mot mørkere og kaldere tider. 
Jeg hater vinteren, og jeg er en frysepinne som alltid ønsker det er varmt. 
Jeg er lykkelig fra mars april da er det lysere og går mot varmere tider. Alt er lettere for meg da. Fra nå og mot mars april er alt tungt og vanskelig for meg.
Jeg blir lei meg, og deppa av å tenke på at sommeren er over, og barnehagestart og hverdag er i gang igjen. For jeg har virkelig ikke lyst!!! 
Jeg er mørkredd og veldig husredd. (husredden er mye mye bedre på våren og sommeren). 
Jeg ER deppa!!! :-(
Lyst til å ringe jobb, skole og barnehage å si vi kommer når vi er klare............ :-(
For jeg er ikke klar enda. 
Barnet vil heller ikke i barnehagen, det gjør så vondt å dra fra et barn som er så lei seg. 
Hvorfor må det være sånn. Hvorfor må høsten og vinteren være så lang. Hvorfor må det bli mørkt.  :ph34r: 
:( 

Anonymous poster hash: 1e675...d6a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å tenke litt positivt eller??

Anonymous poster hash: 26b3c...390

Skrevet

Med den innstillingen så ligger det an til et herlig semester du.

En ting er at du ikke liker vinteten, men så negativ som du er tviler jeg på at du klarer skjule det for barnet ditt.

Beklager. Ta deg sammen for barnet ditt sin skyld.

Skrevet

Kutt ut sutringen.

Anonymous poster hash: fccea...9d7
Skrevet

Ikke rart barnet ikke vil i bhg om du gjør alt til en så negativ ting.

Om du bestemmer deg for å stå opp og være positiv; da blir dagen lettere!

Skrevet

Du verden så mye forståelse da...

Jeg tenker at du skulle hatt noen form for hjelp til å komme ut av dette. Har du prøvd lysterapi f.eks.? Eller samtaleterapi?

Anonymous poster hash: 61cff...3a9
Skrevet

Spis en sjokolade! Nå begynner sjokoladesesogen! :-)

Anonymous poster hash: f5920...22f

Skrevet

Du trenger hjelp til å snu den negative tankegangen din. Ikke rart perioden fremover blir kjip når du allerede i midten av august har bestemt deg for at du skal deppe frem til mars eller april.

Gå til legen din og fortell hva du tenker og få en henvisning videre. Du har gravd deg så til de grader ned i din egen elendighet at du neppe klarer å snu det selv uten litt hjelp.

Om ikke for din egen del, så gjør det for barnet ditt!

Skrevet

Tenk heller;

Å så godt at barnet mitt får muligheten til å leke sammen med masse andre barn, h*n blir sliten og fornøyd etter en dag i bgg.

H*n får oppleve turer, kanskje i skogen, kanskje de ser noe de ikke har sett før.

Og du, du blir sosial igjen, kanskje du får deg en ny venn eller to. Kanskje til og med en liten flørt(om du er singel)

Du er heldig som får oppleve en ny dag, stå opp, se sola skinne eller regnet øse ned...deilig :)

Du er HELDIG som holder på med en utannelse, det er det ikke alle som kan.

Du står på beina dine!!!!!! DU ER HELDIG!

Ha en fiiin dag :) så koser du deg med barnet ditt når dere kommer hjem :)

Anonymous poster hash: 6dab5...07e

Skrevet

Tenk positivt! Jeg liker heller ikke mørketiden, men ser frem til å plukke plommer og epler på hytta, lage fårikål og sitte inne med en kopp te mens stormen raser ute:) i tillegg har vi bestilt en storbyweekend i november og så er det plutselig jul!!! ( Jeg elsker ju!)Finn dine lyspunkt i høst og gled deg til dem!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Høsten er herlig da! Mørkere om kvelden gir fine anledninger til å pynte med lys. Den friske sprø lukten ute om høsten...mmm...

Høstmote! Støvletter og varme, fine strikkagensere, hansker og sjerf! Parfymer som lukter mye bedre på grunn av den friske luften.

Å se til at poden har varme klær til barnehagen. Lete etter vintergardiner. Tenke på julegaver. Forberede julekalender. Spise høstmiddager (lapskaus, fårikål, kjøttsuppe, kalops osv). Sanke bær og sopp for de som vil. Studietid er kjekt! Alltid en god følelse når et semester starter, nye notatbøker og penner i pennalet. Følelsen av å ha alle muligheter til å gjøre det så bra som mulig på skolen, ingen dårlige resultater å tenke.på enda hehe...

Bare kose seg sammen i sofaen med pledd over seg! Høsten har mye å by.på!

Skrevet

Høsten er herlig da! Mørkere om kvelden gir fine anledninger til å pynte med lys. Den friske sprø lukten ute om høsten...mmm...

Høstmote! Støvletter og varme, fine strikkagensere, hansker og sjerf! Parfymer som lukter mye bedre på grunn av den friske luften.

Å se til at poden har varme klær til barnehagen. Lete etter vintergardiner. Tenke på julegaver. Forberede julekalender. Spise høstmiddager (lapskaus, fårikål, kjøttsuppe, kalops osv). Sanke bær og sopp for de som vil. Studietid er kjekt! Alltid en god følelse når et semester starter, nye notatbøker og penner i pennalet. Følelsen av å ha alle muligheter til å gjøre det så bra som mulig på skolen, ingen dårlige resultater å tenke.på enda hehe...

Ahh, du beskriver det så godt at nå begynte jeg også virkelig å glede meg til høst :)

Skrevet

Kinda like it :-)

Anonymous poster hash: 26b3c...390

Skrevet

jeg tenkte litt som deg før, men åpne øyene og se rundt deg. høstens flotte farger er lykkerus for meg. ta med ungen og et kamera og gå ut når bladene faller. sååå mye nydelig å se på. og på kvelden når det blir mørkt, kan du tenne levende lys, lag kakao og spis kokosboller! nam! sett deg under teppet i sofaen og se en fin film på kvelden. åh, nå er det nesten så jeg gleder meg til høsten er her :D

Anonymous poster hash: fe868...eee
Skrevet

Takk for de nederste svarene, de var fine. Nå ble jeg glad. Takk. En liten oppmuntring gjorde dagen min så mye bedre. Kanskje ting ikke er så ille likevel. Takk igjen, klem fra HI.

Anonymous poster hash: 1e675...d6a
Skrevet

Og bli en av de desperate feite damene som ikke tør å gå på stranda med barna neste år, så sommeren blir like ille også?

Lurt tips.

Spis en sjokolade! Nå begynner sjokoladesesogen! :-)

Anonymous poster hash: f5920...22f

Anonymous poster hash: 03416...aca

Skrevet

Husk at barn blir smittet av din innstilling og holdninger, prøve å finn det gode i høstsesong og vintersesong og ha noe å glede deg over.

Snakk med barnet ditt om hvor heldig det er som skal gå i bhg igjen.

Kan det være at du sliter med vinterdepresjoner? prøv  isåfall lys behandling det skal hjelpe 

Anonymous poster hash: 616f7...fa0
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg elsker å bo i Norge..vi har fantastiske årstider.. sommeren er knall, med sol, bading, ferie osv.. Så kommer høsten, med de vakreste fargene du kan tenke deg. Kakao, hansker..dra frem de fine genserene fra bakersst i skapet, støvletter, kjoler og ullstrømper! Film på kveldene..levende lys..sukk, jeg ELSKER høsten. Så kommer kong vinter, med det første snøfallet, barn med store øyne og den ekstreme gleden av å få leke i snøen.. Dra på turer, bål, solbærtoddy, pølser på spyd :D Jul!!! Lukten av klementiner, lyden av gavepapir, alle de fine lysene som henges opp.. Det er så mye å glede seg over når det kommer til årstidene! Prøv å kos deg med det i steden for :)

Skrevet

Begynn å ta store nok tilskudd av D-vitamin og omega3... det har hjulpet meg gjennom vintrene.

Jeg var lav på D-vitamin og jobber fremdeles for å få det opp - bør ligge på over 100 nmol/L, du kan sjekke hvor du ligger med en blodprøve hos legen. (Legene sier ofte at du har "normale" prøver selv om du bare har noen og 50 i verdier, så be om tallet på prøven, les deg opp på D-vit og ta tilskudd.)

D-vit kan gi depresjoner, og vi er spesielt lave på D-vit om vinteren.

Ellers har jeg et tips som er ganske banalt..... kle deg varmt nok. Jepp, høres dumt ut, men er bare fem år siden jeg oppdaget forskjellen ved å tro jeg hadde nok klær på meg høst/vinter og det å faktisk ha nok.

Jeg er også en fryspinn og har sagt i mange år at selv om jeg i teorien liker høst/vinter så liker jeg det ikke fordi jeg haaaater å fryse.

Men etter at jeg fant tilbake til ullstilongs (!), ullundertrøye, ullgensere, tykke nok jakker, gooode vintersko OG... ikke minst... lue!!!  Etter at jeg gjeninnførte dette gjenoppdaget jeg gleden ved høsten og vinteren :D

Og så har jeg begynt å velge varme og velbehag fremfor "stil" om vinteren. Jeg har frøset nok i tynne, pene støvletter og pene, men ikke varme nok klær. For all del... det går nok an å kombinere det også, bare ikke helt på mitt budsjett for tiden ;)

De andre over her skrev så fint om høsten og vinteren, at de sa det meste :)

Ta deg en tur på helsekosten og kjøp Yogi Sweet Chili-te..... jeg kan ikke leve høst/vinter uten den! Den er virkelig varmende slik den sies å være. Jeg tar til og med med meg en pose eller to hvis jeg skal til en venninne, på et kurs, reise bort, på jobb osv.

Bruk også masse krydder i maten din høst og vinter, det varmer også. Så kast deg over kokebøker og google oppskrifter og prøv ut nye smaker og sammensetninger også.

Anonymous poster hash: bb533...e3e
Skrevet

Oi, det var en negativ tanekgang. Hater selv vinter, høst og delvis vår. Jeg hater norsk sommer som er så ustabil som den er og jeg har bodd i Spania,- og ELSKET vær og årsitder der...Men desverre så er Norge nok det beste land i verden og bo i med tanke på trygghet, helse, jobb, inntekt osv osv...

Men man må rett og slett tvinge seg til og finne det positive med det negative. Jeg elsker jula, og begynner forberedelser allerde nå. Planlegger hva jeg skal kjøpe til hvem, om noe skal pusses opp til jul, mangler jeg gardiner/pynteputer etc. Få litt juleglede når mørket senker seg, rett og slett. Mannen og jeg bryker o gha ei natt med show og overnatting som vi har og se frem til og jeg har ei helg med løp sammen med venninder og se frem til. Barna har bursdag og jeg koser meg med og planlegge litt til de.

Når det er mørkt ute, synes skitten inne mye mindre, og legger man alt av besøk til etter 1700, skjuler man de største hybelakniner med belysning kun bestående av levende lys ;) DET er positivt det. Jeg skjønner alt du ramser opp som negativt, fordi jeg tenker det samme selv, men jeg lar ikke disse tankene ta opp størstedelen av tankene mine! Alt går på deg selv og hva du vil ha ut av livet. Når 80% av tiden her til lands er vinter/høst, grått og trist vær, så sier det seg selv at man MÅ tenke positivt....Hvis ikke alternativet er og få seg jobb i sydlige strøk og flytte dit..Som sagt, har prøvd det,- og da var det plutselig FLER og ganske mye mer alvorlig problem som dukket opp...................

Anonymous poster hash: 9ae3a...c03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...