Gå til innhold

Ta med grøt i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini begynner i morgen og spiser ikke brød, ho nekter rett og slett.

Ikke har ho mer enn to tenner heller.

Kan jeg sende med grøt eller kan jeg ikke forlange at de mater henne? Orker ikke tanken på at hun ikke skal få spise i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 8d6e4...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår bhg er det helt ok å sende med grøt i allefall. Ring bhg og hør.

Skrevet

Selvfølgelig må det være greit hvis det er det barnet spiser. Vi kommer til å gjøre akkurat det samme.

Skrevet

Jeg tenker litt i samme baner, men så tenker jeg også at i barnehagen lærer de seg fantastisk mye, og mange spiser ting der som de aldri ville rørt hjemme.

Jeg vil gi det en tid, og sende med både brød og knekkebrød i matboksen (spiser litt tørt knekkebrød, bedre enn ingen ting). Kanskje noe annet i bakhånd, f.eks havrefras eller noe. Om det viser seg at det ikke spises i det hele tatt, så får vi ha en dialog på det.

nå er vår småspist da, og spiser skikkelig igrunn bare ett til to ordentlige måltid i løpet av dagen. Så dersom resten av måltidene går greit, vil det ikke utgjøre noen forsjell på det totale matinntaket på en dag.

Anonymous poster hash: 3c346...649
Skrevet

Min er kun 9 mnd og spiser ingenting annet en totalt most mat. hun brekker seg av de minste biter.. I bhg har de 2 brødmåltider og frukt. De moser banan og frukt da.. Men må ha med egen grøt

Skrevet

Du kommer trolig til å bli overrasket over alle de tingene du trodde barnet ditt ikke kunne eller ville, som det med den største selvfølgelighet gjør etter noen dager i bhg.

Anonymous poster hash: 167a6...40c

Skrevet

Jeg ville sendt med grøt i bhg men også gitt beskjed om at skal prøve å gi brød. Barn tar etter andre barn og med to tenner er det ikke noen fare for at brødet ikke skal komme ned på rett måte, grøt kan de da gi etter at de har prøvd med brød først feks. Får barnet mat i bhg eller må du sende med alt?

Min fikk ikke tenner før han var 9 mnd men spiste brød fra 7 mnd, men alle barn er forskjellige, barnet kommer til å begynne p spise brød når det er klar for det og da er det ikke noe i veien med å prøve innemellom :D

Anonymous poster hash: 7c5da...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...