Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sluttet med MME?

Ammet gutten min til han var 8 mnd, og han er nå 10,5 mnd. Har gitt MME etter det.

MEN.. Da jeg sluttet og amme er magen hard som Stein. Sliter veldig.

Har prøvd ALT. Snakket med HS og leger. Ingenting hjelper. Mistenker det kan være mmE. MÅ man holde på til 12 mnd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144073479-noen-under-12-mnd-som/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man MÅ vel ikke, men vanlig melk fortrenger jern, og de er såre for mangel av det i den alderen. I tillegg balanserer jo mme kostholdet ifh til vitaminer og mineraler, så kostholdet han har nå bør hvertfall være variert hva fast føde angår.

Annonse

Antar du har testet ulike typer mme også. Det er ikke så mye jern i mme, så med grøt (jernberiket) og dersom barnet spiser mye jernrik mat burde ikke det være noe problem. Man bør uansett begrense drikking av kumelk, og vår førstemann var ikke klar for å skulle spise så mye mat såpass tidlig.

Mener å ha hørt om noen som tilsatte melkesyrebakterier i mme, men aner ikke noe mer om det

Før mme fikk jo barn kumelk blandet med vann og sukker, og det ble folk av de også :-). Angående at babyer nekter å spise noe - svigermor måtte gi gubben skive med leverpostei da han var 6 mnd for han nektet å spise grøt

Ja ikke sant. Min gutt liker heller ikke mme. Har latt han få smake på vanlig melk og det gikk ned på høykant :) Så jeg tilbyr han litt de gangene han spiser brød. Han er 10 1/2 mnd.

Annonse

hjemmelaget sviskemos samt aprikosmos, det er sus det! Mini hadde også treg mage og til tider ennå. gir henne også blåbær som hun sluker med stor glede, og det gir også god effekt  :D har en flaske laktulose på lur fra når det var helt stopp. gir kun etpar ml daglig i noen dager om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...