Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 En bekjent av meg har en datter på samme alder som sønnen min. Vet st han spiser selv. De er 5 mnd. Kjenner henne ikke så godt at jeg spørr henne om råd, men har noen av dere erfaring med dette? Har lyst til å prøve, men redd for at babyen setter maten i halsen. De middagsglassene er jo merket med alder alt etter hvor mye klumper det er i. Så litt rart å gi babyen voksenmat :S Anonymous poster hash: 592cd...957
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Hva kan jeg begynne med? Anonymous poster hash: 592cd...957
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Les om det her, finner mye mer på nett http://mammanett.no/forum/showthread.php?59774-Babystyrt-mattilvenning-(BLW-Baby-led-weaning) Anonymous poster hash: 284c8...cd4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Takk for tips Anonymous poster hash: 592cd...957
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Denne er fin: http://www.babyshop.no/spiseplassen-og-familierom/diverse_3/safe-feeder-rangle-med-spisenett Anonymous poster hash: 5344c...f17
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Noen med konkrete mat-tips? Finner så lite på nett. Anonymous poster hash: 592cd...957
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Vi mater ikke våre barn. De har spist selv fra starten av. Frukt, kokte grønnsaker, potet, knekkebrød, avocado mm startet vi med. Enten i babyfeeder som du har fått tips om, eller ganske store biter i hånda. Biten må være så stor at barnet både får et godt grep, og et sted å sutte/tygge/gnage. Innfører nye matvarer sakte men sikkert, ventet med kjøtt en god stund, men har gitt fisk. I god tid før ettårsdagen har barna spist alt vi spiser:-) Anonymous poster hash: b5a56...dd5
E.E.E. Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Vi gjorde dette med nr. 3. :-) Leste alt jeg fant på nettet og kansje aller tid så på filmsnuttmed deter på YouTube. :-) Husk at det er en del ting babyen skal kunne. Bl.a. kunne sitte. Dette er det film om på YouTube. Det er viktig å begynne på rett sted i babyens utvikling, ikke etter babyens alder. Og så må man stole på at babyen klarer dette selv og ikke få panikk og lage en farlig situasjon. :-) Jeg angret noen ganger, men såååå
E.E.E. Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Prøver igjen.. he, he :-) Jeg angret noen ganger, men sååå glad for at jeg turte, i ettertid. For lillebror spiser godt, allsidig og har en bedre munnmotorikk enn det søsterene hadde. Ikke putter han ting og tang i munn heller. Vet ikke om det er pga dette. Men tenker det, jeg da. :-) Vi begynte med kokt brokkoli. :-) Så det meste grønnsaker og frukt som kunne kokes i store biter. :-) Og innen vi var ferdig med å prøve det, ja, så spiste han egentlig alt. :-) Vanskelig for meg var denne prosessen, men ren lykke for en matglad lillebror, he, he. :-) :-) Lykke til! :-)
E.E.E. Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Ser i et svar over at de har gitt knekkebrød i denne prosessen. Det tør ikke jeg gi gutten ennå og nå er han 15 måneder, så tøff er ikke jeg, he, he. ;-) Hmm, kansje vi stoppet der vi da, hi, hi. ;-) Spiser alt utenom knekkebrød da, he, he. :-) :-)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Ser i et svar over at de har gitt knekkebrød i denne prosessen. Det tør ikke jeg gi gutten ennå og nå er han 15 måneder, så tøff er ikke jeg, he, he. ;-) Hmm, kansje vi stoppet der vi da, hi, hi. ;-) Spiser alt utenom knekkebrød da, he, he. :-) :-) Takk for svar ja jeg tenkte det samme. Knekkebrød venter jeg med, hehe er litt pingle selv Anonymous poster hash: 592cd...957
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Vi mater ikke våre barn. De har spist selv fra starten av. Frukt, kokte grønnsaker, potet, knekkebrød, avocado mm startet vi med. Enten i babyfeeder som du har fått tips om, eller ganske store biter i hånda. Biten må være så stor at barnet både får et godt grep, og et sted å sutte/tygge/gnage. Innfører nye matvarer sakte men sikkert, ventet med kjøtt en god stund, men har gitt fisk. I god tid før ettårsdagen har barna spist alt vi spiser:-) Anonymous poster hash: b5a56...dd5 Takk Anonymous poster hash: 592cd...957
Gjest sussie77 Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Gjorde dette med yngste. Og noe jeg absolutt anbefaler. Bare satt babyen sammen med oss når vi spiste, og så fikk hun av maten vår. Selvfølgelig av det hun kunne spise. Som f. eks: brokkoli, gulerot, potet. osv. Begynte med håndstore biter. Knekkebrød hadde jeg nok ventet med til barnet var over året. Men jeg pleide i begynnelsen i gi henne halve rundstykker. som hun kunne gnage på. Og det var veldig populært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå