Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Ganske i sjokk, vet ikke hva jeg tenker og føler. Jeg synes det er så flaut! Hva skal jeg si på jobb? Er fortsatt i prrmisjon!! Jeg er samboer, vi er godt etablerte, har et barn som begynner på skolen i disse dager, og en på 8mnd. Noen med erfaringer med så tette? Jeg var veldig dårlig forrige svangerskap, bekkenløsning, hormoner, nedstemthet. Så fikk jeg sv.forgiftning og fødselen ble satt i gang. Komplikasjoner underveis, som endte i hadtekeisersnitt i full narkose. Har alt sammen friskt i minne enda. Vet ikke om jeg er klar for det enda.. Synspunkter noen? Anonymous poster hash: 22685...6c0
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Flaut?? Det hadde jeg aldri tenkt på. Er jo bare koselig!! Ble gravid 6 mnd etter første. Det ble da mest bare humor av det. Det var mye tyngre å være gravid med nr. 2 selvsagt, men alt går når man må. Jeg var kjempedårlig i starten og følte meg som en elendig mor som bare ville sove og knappest orke å bære noen ting. Det er hektisk med to, men det har gått veldig bra også. Er straks klar for å tenke på nr. 3 nå, men ikke med SÅ tett aldersforskjell. (uansett forsent det da ) Når det er sagt, jeg ble selvsagt sjokka først jeg også og lurte på hvordan jeg skulle klare det. Jeg hadde ikke lyst på en til nå. Men etter noen dager klarte jeg å omstille meg og ble veldig innstilt på en til baby. Så begynte jeg å glede meg til ultralyder, små søte babyklær osv. Lykke til! Anonymous poster hash: b4b04...932
mamma'n til 2 :) Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Det går så bra så, så lenge du har noen til å avlaste deg litt så du får sove. Prøv å være kreativ med spennende aktiviteter til barnet som ikke er krevende for deg, det er kjekt om du er mye kvalm. Det er 15mnd mellom mine,og jeg var alene fra midten av svangerskapet med siste. Jeg hadde hjelp av homestart og søsken til trilleturer et par timer et par ganger i uka så jrg fikk sove litt, fra 2mnd før fødsel til 5mnd etter, og jeg syns det har gått veldig bra. Det er hektisk, og den største kan vise sjalusi i starten,men her gikk det fort over. Den største er fortsatt så liten at den husker ikke å ha vært alene med meg, og nå er de bestevenner og veldig godt knyttet. De er nå 2år og 9mnd. Kjekt ift arving av klær og utstyr også,men jeg invisterte i søskenvogn og jeg angrer ikke på det. Har vært hjemme med begge frem til nå,nå begynner største i barnehagen,og det er jeg spent på. Lykke til, du får to barn som mest sansynlig kommer til å få et veldig spesielt bånd seg imellom :-) La største få være med på ting med babyen, sjekke ut og leke med babyens ting, det hjalp mye på sjalusien her :-)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Først av alt: gratulerer Her ble jeg gravid da babyen var 2,5 mnd. Nå er de 1 mnd, 1 år og en mnd, og 6 år. Mitt tips: la søsken få lov til å engasjere seg. Vil den minste av de kose på babyen, så la han gjøre det. Vis at babyen er DERES og ikke "din". Her har det gått over all forventning. Men om jeg har hastet/vært stresset eller lignende, og har sagt nei når minstemann vil gi en kos til den nye - DA går alt galt. Så mitt største råd - vær tålmodig, ha god tid, og vis at oppmerksomheten din ligger hos søskna selv om du har en baby på brystet. Lykke til Anonymous poster hash: 62baa...86f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå