Gjest sug lut Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Apetit og jeg og min datter er tydeligvis snart de eneste i verden som sender kule, fine eller komplett goofy postkort i hytt og pine fra ferien. Er ikke det litt trist, da, eller vil dere ikke-sendere helst ikke motta kort heller? Det er ikke sommerferie uten å sende minst åtte kort med kjerringa-på-purka og div annet!
Gjest Ziva Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Aha, det var det jeg glemte. Hadde på følelsen at jeg glemte noe når jeg satt på post langt inni svenskeskauen
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Jeg sender enda, men har ikke vært så mange spennende steder i det siste. Men det er nå bare å sifra, så kan du få flere- finnes sikkert et postkort med bilde av en ku eller sau eller noe her fra bondelandet et sted. Dessuten er det jo snart julekorttid.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 (endret) Jeg dro til York, hadde kort og alt, men gal adresse på deg! Sårri... Du var påtenkt. Endret 18. august 2013 av Lektor Doppler med tillegg
Gjest Patetica Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Jeg syns postkort er noe av det hyggeligste man kan få! Det + ekte julekort som er personlig skrevet fra avsender til meg. Ikke standard-opptrykk. Selv om standard-opptrykk er tusen ganger bedre enn elektronisk ved bildevedlegg altså. Jeg skal skrive og sende post- og julekort så lenge jeg kan formulere ord!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Jeg syns postkort er noe av det hyggeligste man kan få! Det + ekte julekort som er personlig skrevet fra avsender til meg. Ikke standard-opptrykk. Selv om standard-opptrykk er tusen ganger bedre enn elektronisk ved bildevedlegg altså. Jeg skal skrive og sende post- og julekort så lenge jeg kan formulere ord! Jeg lager både standard opptrykk med bilde av ungene OG eget brev til heldige utvalgte jeg. For min nå avdøde "sviger-morfar" var det visstnok julaftens høydepunkt- han sparte brevet helt til julekvelden. Det er hyggelig å tenke på.
Gjest sug lut Skrevet 19. august 2013 #8 Skrevet 19. august 2013 Jeg dro til York, hadde kort og alt, men gal adresse på deg! Sårri... Du var påtenkt. Det kan jeg leve med - nesten, i hvert fall.
SmellyCat Skrevet 19. august 2013 #9 Skrevet 19. august 2013 Jeg sender alltid kort, og tvinger familie og venner til å sende kort uansett hvor de drar. Men jeg tror desverre vi er en utdøende rase...
Iiiiik Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Jeg sender kort fra ferie, ikke så mange som tidligere riktignok. Ungene sender til vennene sine også. Og så skriver jeg kort til jul. Ikke ferdigtrykte, men med bilder av ungene mine. Har ikke fått et eneste kort i sommer da, så jeg er nok en dinosaur.
Gjest Siklerotte Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 I motsetning til julekort, liker jeg postkort, men jeg sender aldri, nei. Vurderer det i absolutt alle tilfeller, men konkluderer med at jeg ikke har noen å sende til, dessuten kan jeg ingen adresser.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Jeg sender postkort, er jo kjempekoselig Er vel ihvertfall 10 år siden jeg fikk postkort selv, utenom julekort, men nekter å slutte med det
Gjest sug lut Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Jeg sender postkort, er jo kjempekoselig Er vel ihvertfall 10 år siden jeg fikk postkort selv, utenom julekort, men nekter å slutte med det Uten Patetica hadde jeg også fått også færre for hvert år som går, men jeg sender omtrent like mange som før. Men det som er trist er å ikke ha noen besteforeldre og gammeltanter og -onkler å sende til lenger.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. august 2013 #14 Skrevet 19. august 2013 Jeg sender postkort, er jo kjempekoselig Er vel ihvertfall 10 år siden jeg fikk postkort selv, utenom julekort, men nekter å slutte med det Uten Patetica hadde jeg også fått også færre for hvert år som går, men jeg sender omtrent like mange som før. Men det som er trist er å ikke ha noen besteforeldre og gammeltanter og -onkler å sende til lenger. Her har vi heldigvis både besteforeldre og oldeforeldre enda (til junior vel og merke) og de stråler hver gang det kommer postkort i postkassa
Gjest Siklerotte Skrevet 19. august 2013 #15 Skrevet 19. august 2013 Jeg sendte forresten postkort frem til for noen år siden, til bare to stykker, men jeg sluttet den dagen jeg var på besøk hos bestefaren min og kortet kom frem akkurat den dagen. Den utakknemlige drittmannen leste og rev det i stykker foran øynene mine.
Gjest Anybody Skrevet 19. august 2013 #16 Skrevet 19. august 2013 Sender jeg alltid! Det være seg fra Provence på 2 ukers ferie, eller dagstur til Jesheim - som i mine øyne er vel så eksotisk! Postkort til folket! Sender åre. Rundt fra overalt. Har et relativt stort frimerke budsjett Skal til Bodø i morgen og da blir det kort derfra! Tror oppriktig disse korter gjør blant annet min bestemor genuint lykkelig! Hun føler hun få være med med på reise!
Gjest Anybody Skrevet 19. august 2013 #17 Skrevet 19. august 2013 Jeg syns postkort er noe av det hyggeligste man kan få! Det + ekte julekort som er personlig skrevet fra avsender til meg. Ikke standard-opptrykk. Selv om standard-opptrykk er tusen ganger bedre enn elektronisk ved bildevedlegg altså. Jeg skal skrive og sende post- og julekort så lenge jeg kan formulere ord! Jeg lager både standard opptrykk med bilde av ungene OG eget brev til heldige utvalgte jeg. For min nå avdøde "sviger-morfar" var det visstnok julaftens høydepunkt- han sparte brevet helt til julekvelden. Det er hyggelig å tenke på. Skjønner jeg godt han syntes! Jeg føler meg privilegert som fikk både bilder og personlig brev! Veldig stas! Så nå gleder jeg med allerede til juletider og nye julekort
Gjest sug lut Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 Sender jeg alltid! Det være seg fra Provence på 2 ukers ferie, eller dagstur til Jesheim - som i mine øyne er vel så eksotisk! Postkort til folket! Sender åre. Rundt fra overalt. Har et relativt stort frimerke budsjett Skal til Bodø i morgen og da blir det kort derfra! Tror oppriktig disse korter gjør blant annet min bestemor genuint lykkelig! Hun føler hun få være med med på reise! Helt enig med deg! Sendte faktisk to i dag morges, skrevet i går på besøk på landet hos muttern, jeg sender fordi jeg liker å sende, og det trenger ikke være det minste eksotisk. Året rundt og ja, frimerker er en egen budsjettpost. Egentlig kjenner jeg at postkortsending kanskje er den eneste usevisk gode tingen jeg gjør, for jeg sender uten forventninger om å få i retur, egentlig. Men jeg blir steike glad når jeg får noe
Gjest sug lut Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 Jeg sendte forresten postkort frem til for noen år siden, til bare to stykker, men jeg sluttet den dagen jeg var på besøk hos bestefaren min og kortet kom frem akkurat den dagen. Den utakknemlige drittmannen leste og rev det i stykker foran øynene mine. For en kødd. Skjønner godt at du fikk en kort-knekk!
Gjest sug lut Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Jeg sender postkort, er jo kjempekoselig Er vel ihvertfall 10 år siden jeg fikk postkort selv, utenom julekort, men nekter å slutte med det Uten Patetica hadde jeg også fått også færre for hvert år som går, men jeg sender omtrent like mange som før. Men det som er trist er å ikke ha noen besteforeldre og gammeltanter og -onkler å sende til lenger. Her har vi heldigvis både besteforeldre og oldeforeldre enda (til junior vel og merke) og de stråler hver gang det kommer postkort i postkassa Altså, ungene har besteforeldre (selv om den ene sida ikke fortjener kort), men JEG har ikke...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. august 2013 #21 Skrevet 19. august 2013 Jeg sender postkort, er jo kjempekoselig Er vel ihvertfall 10 år siden jeg fikk postkort selv, utenom julekort, men nekter å slutte med det Uten Patetica hadde jeg også fått også færre for hvert år som går, men jeg sender omtrent like mange som før. Men det som er trist er å ikke ha noen besteforeldre og gammeltanter og -onkler å sende til lenger. Her har vi heldigvis både besteforeldre og oldeforeldre enda (til junior vel og merke) og de stråler hver gang det kommer postkort i postkassa Altså, ungene har besteforeldre (selv om den ene sida ikke fortjener kort), men JEG har ikke... Aha, skjønner... Det er merkelig at det slike små gleder i hverdagen som minner oss på hvem som ikke er her lengre. Er vel noe i det at det er de små ting som teller
Gjest Siklerotte Skrevet 19. august 2013 #22 Skrevet 19. august 2013 Jeg sendte forresten postkort frem til for noen år siden, til bare to stykker, men jeg sluttet den dagen jeg var på besøk hos bestefaren min og kortet kom frem akkurat den dagen. Den utakknemlige drittmannen leste og rev det i stykker foran øynene mine. For en kødd. Skjønner godt at du fikk en kort-knekk! Takk, han kunne i det minste ha ventet til jeg dro. Men nå har jeg blitt inspirert, så jeg skal begynne igjen. Finne meg nye kortvenner og sende allerede i dag. Han er ikke på listen!
ellen-propellen Skrevet 19. august 2013 #23 Skrevet 19. august 2013 Hadde jeg hatt adressen din, så skulle du vel fått kort Ønsker du kort i fremtiden, vennligst send adressen pr pm
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. august 2013 #24 Skrevet 19. august 2013 Hadde jeg hatt adressen din, så skulle du vel fått kort Ønsker du kort i fremtiden, vennligst send adressen pr pm Signerer:) Enten dukker det opp et postkort, alternativt står jeg plutselig på døra og krever et glass av den balkongvinen vi snakket om en gang her i våres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå