Gå til innhold

trenger innspill :)

Anbefalte innlegg

Hei trenger noen innspill:)

Har akkurat funnet ut at jeg er 7 uker på vei. Jobber 50% natt et stykke unna der jeg bor og har fått spørsmål om jeg vil søke på stilling som er nærmere. Vet ikke hvor stor stilling det er, men ønsker evt å kombinere den med 50 natt om det lar  seg gjøre. Det jeg er litt usikker på er om det er riktig i forhold til arveidsgiver å søke på jobben uten å informere om at jeg er gravid. Dette er jo bare et vikariat, men ønsker større stilling og ønsker på lengre sikt å fortsette å jobbe på dette stedet. men er usikker på om jeg kanskje ikke får jobb der senere om jeg utelater å fortelle at jeg er gravid. På den andre siden er ikke 7 uker veldig langt på vei og mye kan jo skje i løpet av 5 uker. Er veldig kjipt å kanskje gå glipp av en jobb og så miste like etterpå. Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 46a87...1b5
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144073415-trenger-innspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg trenger ikke å si i fra om at jeg er gravid, men tenker at de kanskje vil føle seg lurt om jeg starter i jobbe og er 3-4mnd på vei uten at jeg fortalte det. Har tidligere også blitt sykmeldt rundt uke 20-25 da jeg har risiko svangerskap,men vet ikke om jeg blir det denne gangen. Ønsker jo jobb her senere så har ikke lyst å ødelegge sjansene for det.

Anonymous poster hash: 46a87...1b5
  • 2 uker senere...

Annonse

Ærlighet varer lengst, sier nå jeg. 

Arbeider med personal og ansettelser selv, og opplever at jeg får et mye bedre inntrykk av de som er ærlige fra starten av, enn de som ikke er det. Dessuten har vi som arbeidsgivere ikke lov å velge bort kandidater pga graviditet. Har også tidligere vært ærlig selv mht graviditet overfor potensielle arbeidsgivere, og har ikke opplevd noe negativt av den grunn. Jeg vet at det finnes mange tilfeller av det motsatte, men prøv å "selge deg selv inn" så bra, at de ikke synes de kan gå glipp av deg, selv om du snart vil være borte i en lengre periode! :-) 

Tips: Når jeg intervjuer potensielt nye medarbeidere, får jeg et mye bedre inntrykk av dem som er mest opptatt av hva de kan tilføre bedriften, enn av dem som er mest opptatt av hva bedriften kan tilby dem...  

Lykke til!

Anonymous poster hash: 69731...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...