Gå til innhold

tips til servering i 5 års barneselskap???

Anbefalte innlegg

Skrevet

ønsker ikke noe storsvært som tar lang tid å lage. ikke er jeg fan av at de to timene barna er her skal gå med på å bare spise heller. men litt servering må vi jo ha. kom med forslag til hvordan dere kunne tenkt dere å gjøre det eller eventuelt har gjort det. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikkje neslesuppe og hyllebærsaft det store?

Ikkje feil med grillpølse med brød og ketchup i barneselskap :)

Skrevet

Jeg slår et slag for grove pannekaker med hjemmelagd syltetøy av jordbær, bringebær og/eller blåbær! Yummi :)

Helt sikkert noe alle liker, sørg bare for å vite om melkeallergier og cøliaki på forhånd.....

Skrevet

Pastaskruer, kjøttboller og ketshup.

Anonymous poster hash: 2abea...fe5
Skrevet

Jeg slår et slag for grove pannekaker med hjemmelagd syltetøy av jordbær, bringebær og/eller blåbær! Yummi :)

Helt sikkert noe alle liker, sørg bare for å vite om melkeallergier og cøliaki på forhånd.....

muligens en del gris ? :)

Anonymous poster hash: e5c88...0d0

Skrevet

Pølser og lompe er enkelt og kjapt levert og muffins og/eller pinneis.

Skrevet

hva med å bestille pizza da? er jo ikke sunt det, men er jo bursdag tross alt.. kan heller droppe godteposen og heller få bare kake..

Blir jo levert på døra, null styr ! kan også leveres glutenfritt

Skrevet

I alle femårsdagene gutten min har vært i, har det blitt servert pølser, sjokoladekake, muffins og evt gele. Og godteposer. Slår aldri feil :-)

Anonymous poster hash: 0741d...e63

Skrevet

her blir nok ikke noen pizza levert på døren nei :) hehe.. men jeg kan jo lage en selv. det går jo veldig fort med ost og skinke og tomatsaus :)

men skal vi ha både kake, muffins og gele? jenta vil veldig gjerne ha gele så det skal hu få. men jeg må jo ha noe å servere de voksne også eller? her er det nemlig mange som blir igjen av de voksne og det synes jeg er veldig koselig, for da får jeg muligheten til å bli bedre kjent med dem =)

Skrevet

da ville jeg tatt en langpanne og gele...

lag litt ekstra pizza og, det er kanskje noen av de voksne som er sultne, koselig å by dem på en bit og =)

Skrevet

Jeg slår et slag for grove pannekaker med hjemmelagd syltetøy av jordbær, bringebær og/eller blåbær! Yummi :)Helt sikkert noe alle liker, sørg bare for å vite om melkeallergier og cøliaki på forhånd.....

muligens en del gris ? :)Anonymous poster hash: e5c88...0d0

De 5-åringene jeg kjenner takler iallfall å spise pannekaker uten at det ser bombet ut. Trikset her er å spise med fingrene og ikke kniv og gaffel :)

Skrevet

Her i huset så får bursdagsbarnet velge hva som skal serveres ;)

Pølser, brød, lompe, ketchup, søt sennep og sprø løk

Muffins, blåbærkake, oppskåret frukt og grønt, potetgull

Skrevet

Barna kommer, pakker åpnes, pølser serveres,lek ute/inne, sjokoladekake og is eller gele (kjøp plastkopper som tåler varme og lag gele oppi disse. blir da null søl og oppvask) . Og til slutt gode gamle fiske leken etter godis, litt lek, so long hyper kiddies :-p

Kort oppsumert 2 timers vellykket 5års dag. 

Til voksne: enten pølser til disse også eller lag en enkel pastasalat og rundstykker/ferskt grovbrød

Anonymous poster hash: 36fdc...40e
Skrevet

altså, det er ingen som leverer pizza så langt ute på landet :P

Skrevet

her blir nok ikke noen pizza levert på døren nei :) hehe.. men jeg kan jo lage en selv. det går jo veldig fort med ost og skinke og tomatsaus :)

men skal vi ha både kake, muffins og gele? jenta vil veldig gjerne ha gele så det skal hu få. men jeg må jo ha noe å servere de voksne også eller? her er det nemlig mange som blir igjen av de voksne og det synes jeg er veldig koselig, for da får jeg muligheten til å bli bedre kjent med dem =)

Hvor mange barn er invitert?

Skrevet

ungene er så HYPER i bursdag at de spiser sjelden MYE mat =)

Får de først mat så leker de og styrer, så får de gele, leker og styrer har de tid så tar de et kakestykke.. som regel har de nok med å herje ;)

Skrevet

hehe.. hyper kiddies blir det nok ja =)

men det med gele i kopper var jo kjempe lurt!

da går jeg for gele og langpannekake, pluss hjemmelaget pizza x2 =) det blir suksess.. kanskje en ispinne om det er varmt ute som de kan få spise ute =) vi har stooooor plass ute så håper på godvær slik at jeg kan arrangere noen leker :) som førskolelærer skulle en tro at jeg har noen opp i ermet :)

Skrevet

Hvor mange barn er invitert?

Sendte av gårde litt fort der... Om du skal ha både kake og muffins i tillegg til gele kommer jo litt an på hvor mange det blir. Jeg har vært med i alle bursdagene gutten min har vært i, og der har lyse muffins vært mest populært. Men noen barn er veldig glade i sjokoladekake. I tillegg er det jo hyggelig å ha en kake som man kan ha lysene på.

Som regel har de voksne som har vært med fått samme servering som barna, men noen få har servert egen mat til de voksne.

Skrevet

hehe.. hyper kiddies blir det nok ja =)

men det med gele i kopper var jo kjempe lurt!

da går jeg for gele og langpannekake, pluss hjemmelaget pizza x2 =) det blir suksess.. kanskje en ispinne om det er varmt ute som de kan få spise ute =) vi har stooooor plass ute så håper på godvær slik at jeg kan arrangere noen leker :) som førskolelærer skulle en tro at jeg har noen opp i ermet :)

høres ut som en god plan :D både for store og små !

lykke til =)

Skrevet

en pk gele tilsvarer ca 5 kopper, hvertfall slike plastkopper som de har på Rema 1000. Det er ikke mye gele oppi da. Bare slik at du ikke feilberegner hvor mye gele du trenger, for det gjorde jeg med en gang :-p

Anonymous poster hash: 36fdc...40e
Skrevet

de blir 12 jenter om alle sammen kommer =) synes det er greit å be alle jentene på avdelingen =)

Skrevet

Jeg har fire barn og har arrangert noen bursdagsselskaper opp gjennom...

Det som alltid blir spist opp er muffins (pynter med melis og forskjellig fargerik kakestrøssel), hjemmelagde cookies og frukt (fruktspyd er kjempepopulært, bruker slike trespyd som vel egentlig er til grillmat).

Langpannesjokoladekaken blir sjelden spist noe særlig av, ungene trekkes mot muffinsene.

Skrevet

tusen takk for tips jenter =)

Skrevet

Jeg har fire barn og har arrangert noen bursdagsselskaper opp gjennom...

Det som alltid blir spist opp er muffins (pynter med melis og forskjellig fargerik kakestrøssel), hjemmelagde cookies og frukt (fruktspyd er kjempepopulært, bruker slike trespyd som vel egentlig er til grillmat).

Langpannesjokoladekaken blir sjelden spist noe særlig av, ungene trekkes mot muffinsene.

ok.. så kanskje jeg skulle bakt muffinser da.. hmm.. det går jo raskt det og! og de voksne kan jo spise muffinser de også =)

Skrevet

Lag gjerne små muffins. De spiser ikke så mye. :) Ellers har jeg hatt suksess med å fylle søte, små muffinsformer med bær og en sjokoladebit eller to. Enkelt og gøy å være med å lage for bursdagsbarnet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...