Gå til innhold

Hvor mye smertestillende kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt uutholdelig vondt etter en tanntrekking utført på fredag! Lyst å knuse noe i rent sinne, og bare griner nå. Aldri hatt så vondt som jeg kan huske! Fødselen var bare barnemat!!!

Jeg fikk Ibux, 600 og Apocilin antibiotika jeg skulle gå på ved behov. Vel, smertestillende funker ikke i det hele tatt nå.. Tips? Ringe lege? Evnetuelt, det er vel ikke så mye de kan gjøre. Føler jeg besvimer snart. Stråler opp i hodet, nakke og hals nå! :( AAAAU!;(

Anonymous poster hash: 67abc...bcd
Skrevet

huff, hørtes ikke bra ut. jeg ville tatt en paralgin. men også ringt tannlegen igjen. skal da ikke gjøre så himla vondt.

Anonymous poster hash: 02221...2d8
Skrevet

Har ikke det i hus. Kun Ibux på 600 også vanlig Paracetamol på 500. Tannlegevakten er stengt. Bor 5 min unna legevakten. Vurderer sterkt å ringe, for nå kastet jeg nettopp opp også.. :/ Selvom jeg burde sikkert tåle dette. Ugg.. HI

Skrevet

Kanskje du bør ringe og konferere med legevakt? Det skal jo ikke være så vondt.. I alle fall ringe tannlegen i morgen. Viktig å ta ny smertestillende før effekten av forrige går ut, så slipper du smertetopper (fikk jeg høre), men dette høres jo mye vondere og værre ut..

Skrevet

Har du prøvd å ta Ibux og paracet sammen? Og kan det være at du har fått en betennelse som gjør at det er så vondt? Da må du starte opp med penicillin.

Skrevet

Jeg fikk 600mg når jeg skjærte ut min, men fant ut at 2 på 200 mg hjalp mye mere. Du kan ta en paraset og en ibux. God bedring :) håpe det gir seg

Anonymous poster hash: d8bd8...6a7

Skrevet

Ring legevakten! Ikke øk dosen uten å spør lege! Fikk kjeft en gang jeg gjorde det, men da var jeg desperat...:/

Ringte legevakt selv i går. Har grusomme smerter, og går på betennelsedempende som ikke virket, så spurte hva jeg skulle gjøre. Hadde ikke holdt ut til mandag! Etter tips fra de er jeg nesten bra idag :D

Anonymous poster hash: 797b1...fe5

Skrevet

Ring legevakt, tanntrekking skal ikkje gjere så vondt fleire døgn i ettertid. Om ikkje anna kan du få smertestillande som virkar..

Skrevet

Kanskje du bør ringe og konferere med legevakt? Det skal jo ikke være så vondt.. I alle fall ringe tannlegen i morgen. Viktig å ta ny smertestillende før effekten av forrige går ut, så slipper du smertetopper (fikk jeg høre), men dette høres jo mye vondere og værre ut..

Ja, jeg fikk også beskjed om det. Ta ny før det begynte å gjøre vondt. Problemet er at det har vert vondt helt tiden, men det tar seg opp nå.. :/ Tannlegen brukte 50 minutter på å lirke tannen løs, og 20 minutter på å trekke den ut. Jeg er helt blå i halve ansiktet og hoven. Hadde skikkelig betennelse der han trakk. Selv trodde jeg de ikke skulle trekke tenner mens man hadde en pågående infeksjon men..

Skrevet

Jeg tror du har en betennelse og må ta Apocillin. Jeg har hatt tannkjøttbetennelse flere ganger, og det er så vondt at jeg nesten svimer av. Har hjulpet med penicillin hver gang.

Skrevet

Jeg tror du har en betennelse og må ta Apocillin. Jeg har hatt tannkjøttbetennelse flere ganger, og det er så vondt at jeg nesten svimer av. Har hjulpet med penicillin hver gang.

Er slik nå, føler jeg skal svime av når jeg reiser meg. Kvalm og uggen.. Sitter i tlf kø hos legevakten.. Får høre hvor mye paracet/ibux som er forsvarlig å ta.. Dette var jo jævlig..

Skrevet

Huff.. Ring legevakt. De vil si om det holder å ta penicilin samt få mer smertestillende evnt. God bedring!

Skrevet

Ring tannlegevakten og hør med de. Jeg fikk beskjed om å ta 600 mg ibux og 1 gram paracet. Og start på apocilinen.

God bedring.

Skrevet

Takk for svar alle :)

Skrevet

Har helt uutholdelig vondt etter en tanntrekking utført på fredag! Lyst å knuse noe i rent sinne, og bare griner nå. Aldri hatt så vondt som jeg kan huske! Fødselen var bare barnemat!!!

Jeg fikk Ibux, 600 og Apocilin antibiotika jeg skulle gå på ved behov. Vel, smertestillende funker ikke i det hele tatt nå.. Tips? Ringe lege? Evnetuelt, det er vel ikke så mye de kan gjøre. Føler jeg besvimer snart. Stråler opp i hodet, nakke og hals nå! :( AAAAU!;(

Apocillinen skal du ikke ta ved behov regner jeg med, den er det viktig at du tar fast, slik du har fått beskjed om (sikkert 4 eller 6 ganger i døgnet?)

Også må du nesten høre med legevakta hvor mye mer smertestillende det er forsvarlig du kan ta - det er en del individuelle aspekter som kan påvirke hvor mye du kan ta.

Anonymous poster hash: 20c99...a44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...