Gå til innhold

Katten vår ble plutselig blind over natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trolling. Hun vil bare provosere.Anonymous poster hash: 9f5ac...ce2 [/
Lurer på hvilke svar jeg hadde fått hvis jeg hadde stilt samme spørsmålet på et manneforum?Ser for meg; Hammer, slegge, hammer, drukn den, hammer, hvis du har så dårlig råd så spis den til middag så slår du to fluer i ett smekk, hammer.Selv om det er så enkelt som en betennelse så koster det fortsatt 1500kr å gå til dyrlege for å få vite det.Det er 1500kr jeg heller bruker på å kjøpe regntøy, sko og mat til barnet mitt.Det er faktisk forskjell på en katt og et barn. Barnet kommer i første rekke uansett.Dessuten; et dyr som lider spiser ikke, er ikke sosial osv.Katten spiser godt og er sosial og akkurat som ellers. Jeg kjenner den såpass godt at hvis den hadde lidd så hadde jeg sett det.Tror nok jeg har bestemt meg for at den har det best her hjemme som den er kjent enn å sende den til et kattested med masse katter der den ikke er kjent.Sånne kattesteder omplaserer dyr og har dem ikke på permanent basis, og hvem vil adoptere en halvgammel blind katt.Nei, katten blir her til den stryker med evt. i kjente, kjære omgivelser, så får dere kattecrazy folk heller halshugge meg.HiAnonymous poster hash: 17419...b2d
 Så det du sier er at du ikke en gang er villig til å ta én telefon til dyrlegen?!?! Jeg passet nettopp en hund, noe var plutselig galt med den, jeg ringte da en dyrlege og fikk kjempegode råd uten å måtte komme inn eller at det kostet meg noe. Legger med en link til dyrlegepriser hvor du ser at du kan slippe unna med en tredjedel av den prisen du nevner.http://www.dyrebar.no/artikkel/stor-prissjekk-av-17-norske-dyreklinikker-20355716 Om du ikke en gang er villig til å ta en telefon til en dyrlege så er du virkelig uansvarlig!!! Jeg håper du gjør det riktige! Anonymous poster hash: b44af...dc7

Takk for link med priser. Ser at jeg har blitt feilinformert om priser, så kanskje jeg kan klare den utgiften hvis det kommer på rundt 600kr.

Skal selfølgelig ta tlf til dyrlege i morgen og til den katteorganisasjonen som vi kjøpte katten fra.

Jeg er da ikke helt umenneskelig. Ville bare høre om noen her inne visste hva det kunne være. Har ikke fått mer enn et par svar på det jeg spurte om, og en haug med kattecrazy svada.

Men mener at katten har det best her som den er kjent og sånn får det bli, selv om den dør etterhvert.

Anonymous poster hash: 17419...b2d

Fortsetter under...

Skrevet

Lurer på hvilke svar jeg hadde fått hvis jeg hadde stilt samme spørsmålet på et manneforum?

Ser for meg; Hammer, slegge, hammer, drukn den, hammer, hvis du har så dårlig råd så spis den til middag så slår du to fluer i ett smekk, hammer.

Selv om det er så enkelt som en betennelse så koster det fortsatt 1500kr å gå til dyrlege for å få vite det.

Det er 1500kr jeg heller bruker på å kjøpe regntøy, sko og mat til barnet mitt.

Det er faktisk forskjell på en katt og et barn. Barnet kommer i første rekke uansett.

Dessuten; et dyr som lider spiser ikke, er ikke sosial osv.

Katten spiser godt og er sosial og akkurat som ellers. Jeg kjenner den såpass godt at hvis den hadde lidd så hadde jeg sett det.

Tror nok jeg har bestemt meg for at den har det best her hjemme som den er kjent enn å sende den til et kattested med masse katter der den ikke er kjent.

Sånne kattesteder omplaserer dyr og har dem ikke på permanent basis, og hvem vil adoptere en halvgammel blind katt.

Nei, katten blir her til den stryker med evt. i kjente, kjære omgivelser, så får dere kattecrazy folk heller halshugge meg.

HiAnonymous poster hash: 17419...b2d

At katten spiser og er sosial så er det ikke dermed sakt den ikke har vondt. Min gamle katt var rett før han døde... Og han var sosial og spiste for det. Men hvorfor spørr du her når du har bestemt deg.... Anonymous poster hash: c99cf...bb1

Jeg spurte om noen visste hva det kunne være, ikke om jeg skulle beholde den eller ikke.

Les ordentlig før du svarer.

Anonymous poster hash: 17419...b2d

Skrevet

beklager at du ikke fikk de svarene du ønsket deg.. Syns bare det er forferdelig synd at hvem som helst kan skaffe seg et dyr. De som har svart her er bare opptatt av at katten din ikke skal lide og at du får opp øynene for det ansvaret du har, når du eier et dyr.

Hadde det vært mitt dyr, så hadde jeg ringt veterinæren i kveld, ikke ventet til i morgen!!

Anonymous poster hash: 8d100...b9f
Skrevet

Lurer på hvilke svar jeg hadde fått hvis jeg hadde stilt samme spørsmålet på et manneforum?

Ser for meg; Hammer, slegge, hammer, drukn den, hammer, hvis du har så dårlig råd så spis den til middag så slår du to fluer i ett smekk, hammer.

Selv om det er så enkelt som en betennelse så koster det fortsatt 1500kr å gå til dyrlege for å få vite det.

Det er 1500kr jeg heller bruker på å kjøpe regntøy, sko og mat til barnet mitt.

Det er faktisk forskjell på en katt og et barn. Barnet kommer i første rekke uansett.

Dessuten; et dyr som lider spiser ikke, er ikke sosial osv.

Katten spiser godt og er sosial og akkurat som ellers. Jeg kjenner den såpass godt at hvis den hadde lidd så hadde jeg sett det.

Tror nok jeg har bestemt meg for at den har det best her hjemme som den er kjent enn å sende den til et kattested med masse katter der den ikke er kjent.

Sånne kattesteder omplaserer dyr og har dem ikke på permanent basis, og hvem vil adoptere en halvgammel blind katt.

Nei, katten blir her til den stryker med evt. i kjente, kjære omgivelser, så får dere kattecrazy folk heller halshugge meg.

HiAnonymous poster hash: 17419...b2d

At katten spiser og er sosial så er det ikke dermed sakt den ikke har vondt. Min gamle katt var rett før han døde... Og han var sosial og spiste for det. Men hvorfor spørr du her når du har bestemt deg.... Anonymous poster hash: c99cf...bb1

Jeg spurte om noen visste hva det kunne være, ikke om jeg skulle beholde den eller ikke.

Les ordentlig før du svarer. Anonymous poster hash: 17419...b2d

Du bare beviser at du er dum.... Etter alle svara dine....

Anonymous poster hash: c99cf...bb1

Skrevet

Det var jeg som ga deg linken til priser...

Jeg ser at du blir provosert over at folk har tatt opp dyrlege/ikke dyrlege samt kattens adferd når den har/ikke har smerter.

Men ved å si at du ikke skulle ta katten til dyrlege når den over natten ble blind, så må du forvente at folk reagerer og sier klart fra at du som katteeier har et ansvar, i hvert fall finne en løsning på det.

Når du skrev at katten spiser og er sosial og at du derfor mente katten har det bra, så er det også naturlig at folk kommenterer at mange dyr, deriblant katter, ofte skjuler skader og smerter. Dette fordi svakheter i naturen ofte er det samme som å bli tatt av andre dyr.

I steden for å bli provosert så synes jeg du skal være glad for at det er så mange som er opptatt av dyrs helse og rettigheter.

Forhåpentligvis har du rett, at katten din ikke har smerter. Og forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig.

Selvfølgelig har katten det best å bli værende hos deg/dere. Men det forutsetter at du finner ut hva som er galt med katten og har forsikret deg om at den ikke har smerter og at den får behandling om den trenger det. Trenger katten din behandling og ikke får det, så er det bedre for den å få behandling enn å være hos dere. Slik er det bare....

Glad for at linken ga deg riktigere priser enn det du er blitt informert om. Det er lurt å sjekke rundt også hvis du har flere dyrleger i nærheten - jeg vet at det er stor forskjell i pris fra dyrlege til dyrlege.

Anonymous poster hash: b44af...dc7
Skrevet

Hei :-)

Katten vår fikk også en slik rar hinne over det ene øyet. Vi har en venn som er dyrlege, og han sa det var en betennelse som går over av seg selv. Katten gikk litt i svime noen dager til hun ble helt fin.

Anonymous poster hash: 0cfae...b12

Annonse

Skrevet

Kan være betennelse, kan være slag, blodpropp, virus etc. Umulig å si uten å ha undersøkt katten. Sikker på den ikke ser? Å lyse den på øynene kan være misvisende da pupillene i tilfeller kan være fiksert, tenker på om den reagerer på bevegelser. Kan være stær men det kommer gradvis.

Anonymous poster hash: 4b4f3...f69

Skrevet

Hva er kattecrazy svada?  :blink:

Mitt nye nick, tror jeg...

Fra spøk til alvor: Få katten til dyrlege. Det kan være noe så uskyldig som en betennelse, men det kan være noe mer alvorlig som forgiftning, høyt blodtrykk, diabetes etc. 

Har du vært hos dyrlegen før kan du jo spørre om en giro, og uansett er tips over telefon tilnærmet gratis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...