Gå til innhold

Katten vår ble plutselig blind over natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det kan være?

Vi lyste i øynene hennes og hun har en slags grålig hinne over øynene.

Vi har dessverre ikke råd til dyrlege i det hele tatt nå, så derfor spør jeg her i håp om at noen kanskje har en idé om hvorfor hun plutselig ble blind.

Anonymous poster hash: 17419...b2d

Fortsetter under...

Skrevet

Sorry, men det eneste du bør gjøre er å ta katten til dyrlegen, dette får du ikke gjort noe med selv. Er det ingen som kan hjelpe deg med penger?

Anonymous poster hash: 56f48...bf7

Skrevet

Ærlig talt - hvis dere har katt som er blitt blind over natten så plikter dere å ta den til dyrlegen!!!

Hvis dere ikke har penger nå så får dere låne av noen andre, ta det på kreditt eller be dyrlegen om betalingsutsettelse.

Noe annet er helt ansvarsløst og på grensen til dyremishandling!

Katten er et levende individ på samme måte som deg og mannen og barna - ville du latt være å gå til legen med dem også?

DU har valgt katten - det var ikke katten som valgte deg. Ta ansvar!!!

Anonymous poster hash: b44af...dc7
Skrevet

Aner ikke. Dette er kanskje google materiale ;) men vet du, du burde tinge rundt til dyreklinkikker i nætheten av der du bor og fortelle hva som hat skjedd og at du ikke har penger til å betale nå så kanskje de gir deg en giro om de mener de må se på katten. .

Kan nesten ikke bare "drite" i katten fordi du er blakk... stakkars dyr. Må jo være kjempe redd eller ha det vondt!

Uff.. ; (.

Skrevet

Almentilstanden er helt fin. Katten koser og er akkurat som vanlig. Bortsett fra at den er blitt blind og dunker litt bort i ting når den går rundt, men den er godt kjent og vet hvor alt er. Den ser ikke plaget ut i det hele tatt.

Hadde den vært dårlig eller noe så hadde det vært anderledes, men nå er økonomien helt på bånn av diverse årsaker, og jeg prioriterer å bruke de få kronene vi har på barnet vårt som trenger mat og diverse.

Jeg har ingen som kan hjelpe meg med penger nei, så da får vi bare avvente det så lenge katten ser ut til å ha det bra ellers.

Hi

Skrevet

Almentilstanden er helt fin. Katten koser og er akkurat som vanlig. Bortsett fra at den er blitt blind og dunker litt bort i ting når den går rundt, men den er godt kjent og vet hvor alt er. Den ser ikke plaget ut i det hele tatt.

Hadde den vært dårlig eller noe så hadde det vært anderledes, men nå er økonomien helt på bånn av diverse årsaker, og jeg prioriterer å bruke de få kronene vi har på barnet vårt som trenger mat og diverse.

Jeg har ingen som kan hjelpe meg med penger nei, så da får vi bare avvente det så lenge katten ser ut til å ha det bra ellers.

Hi

Da synes jeg faktisk at du bør gi katten til en av de organisasjonene som omplasserer dyr.

Du har ikke råd til å ha dyr, og da bør du ta ansvar og gjøre det slik at katten får den dyrlegeundersøkelsen den trenger.

Jeg har heller ikke råd til dyrlegeregninger, og det er derfor jeg har latt være å skaffe meg ny katt eller hund.

Annonse

Skrevet

Beklager men folk som dere burde aldri hatt dyr. Katten er blitt blind men vi har ikke råd til å ta den til veterinæren. Hva med å ta en tlf til veterinæren, hør hva h*n sier, og hør om dere kan få en regning. Dyr er eksperter på å skjule at de har vondt, så selv om katten deres virker normal, så kan den ha det veldig vondt. Regner med dere har forsikring på katten??

Om dere ikke gjør noe så er det dyremishandling!!

Anonymous poster hash: 8d100...b9f

Skrevet

Hvis dette er sant, og jeg håper for kattens del at det er et trolleinnlegg, er du ikke skikket til å ha katt. Jeg foreslår at du leverer katten hos dyrlegen, drar hjem, starter innsamlingsaksjon blandt venner på facebook, og sporenstreks ordner forsikring på katten etter at den er ferdig behandlet for dette. Hvis du ikke klarer det, anbefaler jeg deg å tenke grundig over om du i det hele tatt har evne til å ha dyr. Det skremmer meg også litt at du er på et forum for mødre. Hva hadde du gjort om medisinsk behandling for barnet ditt kostet penger?

Skrevet

Vi har hatt katten i flere år. Kjøpte den for 1700kr av en kattevernorganisasjon. Vi har betalt sterilisering, ormekurer, to opperasjoner for kreft. Den får ordentlig mat og stell.

Å si at vi ikke burde hatt dyr er litt drøyt. Alle kan havne i økonomisk uføre og vi er ikke dårligere mennesker av den grunn.

Men sånn som ting er for tiden så har vi ikke råd til dyrlege eller opperasjon. Ikke under noen omstendigheter.

Derfor tenkte jeg at det gikk an å spørre om råd her inne. Katten ser jo ikke plaget ut av det, sånn reint bortsett fra at den ikke ser noe da.

Men da blir det nok til at jeg ringer der vi kjøpte katten fra i morgen og hører om de kan ta den.

Noen som vet om det koster noe?

Og en ting til jeg lurer på; er det ikke bedre at katten er her i kjente omgivelser der den føler seg trygg og klarer å navigere seg fram, enn å bli plasert en plass med mange andre katter der den ikke er kjent og føler seg trygg?

Skrevet

Hvis dette er sant, og jeg håper for kattens del at det er et trolleinnlegg, er du ikke skikket til å ha katt. Jeg foreslår at du leverer katten hos dyrlegen, drar hjem, starter innsamlingsaksjon blandt venner på facebook, og sporenstreks ordner forsikring på katten etter at den er ferdig behandlet for dette. Hvis du ikke klarer det, anbefaler jeg deg å tenke grundig over om du i det hele tatt har evne til å ha dyr. Det skremmer meg også litt at du er på et forum for mødre. Hva hadde du gjort om medisinsk behandling for barnet ditt kostet penger?

Mødre over hele verden tvinges daglig til å se sine barn dø fordi de ikke har penger til å hjelpe dem. Og katter kan faktisk leve gode liv som blinde. Men HI bør ikke ommøblere..

Skrevet

Uansett hva du har gjordt før er uvesentlig... Vi har 2 katter, og dem er forsikret og det settes av penger så det er til dyrlegen om det skjer noe. Sorry, men syns det er uansvarlig. Og vist dere er hos samme dyrlege, gir dem dere regning. Hadde du blitt blind over nattan hadde du gått til lege og....

Anonymous poster hash: c99cf...bb1

Skrevet

Kan jo være at veterinæren kan redde synet til katten.. stakkars katt... Alle kan selvfølgelig havne i økonomiske vansker, men uansett er dere forpliktet til å ta katten til veterinæren når den er alvorlig syk..  

Ring veterinæren og sjekk ut hvilken muligheter dere har for å hjelpe katten deres, det er dere forpliktet til å gjøre.

Annonse

Skrevet

Mødre over hele verden tvinges daglig til å se sine barn dø fordi de ikke har penger til å hjelpe dem. Og katter kan faktisk leve gode liv som blinde. Men HI bør ikke ommøblere..
Hi tvinges ikke til noe her. Vesentlig forskjell. Hun mangler bare vilje til å ta de vesentlige grep for å hjelpe katten. Katter kan male og kose for å trygle om hjelp også. Blindheten kan komme av hjernesvulst, og katten kan ha det helt grusomt vondt.
Skrevet

Vi har hatt katten i flere år. Kjøpte den for 1700kr av en kattevernorganisasjon. Vi har betalt sterilisering, ormekurer, to opperasjoner for kreft. Den får ordentlig mat og stell.

Å si at vi ikke burde hatt dyr er litt drøyt. Alle kan havne i økonomisk uføre og vi er ikke dårligere mennesker av den grunn.

Men sånn som ting er for tiden så har vi ikke råd til dyrlege eller opperasjon. Ikke under noen omstendigheter.

Derfor tenkte jeg at det gikk an å spørre om råd her inne. Katten ser jo ikke plaget ut av det, sånn reint bortsett fra at den ikke ser noe da.

Men da blir det nok til at jeg ringer der vi kjøpte katten fra i morgen og hører om de kan ta den.

Noen som vet om det koster noe?

Og en ting til jeg lurer på; er det ikke bedre at katten er her i kjente omgivelser der den føler seg trygg og klarer å navigere seg fram, enn å bli plasert en plass med mange andre katter der den ikke er kjent og føler seg trygg?

Har du gjort så mye for katten tidligere så vil jeg tro du har et godt forhold til dyrlegen.

Ring da dyrlegen i morgen tidlig og be om råd og hjelp.

Om ikke annet plikter du å gjøre det!!!!

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Ring dyrlegen å spør hva de anbefaler, og si at du ikke har penger, og avtal evt. å ta det på kreditt.

Katter viser ikke at de har vondt, de er einstøinger som kun skal skjule svakheter.

Det er ikke sikkert katten trenger operasjon, mennesker er jo også blinde resten av livet, uten at man kan gjøre noe med det! Men dyrlegen vil kunne veilede dere i hvilken oppfølging en blind katt trenger.

Det kan også være så enkelt som øyebetennelse, som gjør at den skjuler øynene med de grå øyelokkene de har innenfor de ''vanlige''. Kanskje den bare trenger noen øyedropper for å bli kvitt en infeksjon.

Ring dyrlegen, det er gratis!!

Å ikke kontakte dyrlege er uforsvarlig av deg, og vi er alle pliktet til å hjelpe dyr i nød!

Skrevet

Det kan være noe så enkelt som betennelse som behandles med noen dråper over noen uker. Om det ikke behandles og katten blir plaget må den avlives.

Anonymous poster hash: 4b4f3...f69

Skrevet

Lurer på hvilke svar jeg hadde fått hvis jeg hadde stilt samme spørsmålet på et manneforum?

Ser for meg; Hammer, slegge, hammer, drukn den, hammer, hvis du har så dårlig råd så spis den til middag så slår du to fluer i ett smekk, hammer.

Selv om det er så enkelt som en betennelse så koster det fortsatt 1500kr å gå til dyrlege for å få vite det.

Det er 1500kr jeg heller bruker på å kjøpe regntøy, sko og mat til barnet mitt.

Det er faktisk forskjell på en katt og et barn. Barnet kommer i første rekke uansett.

Dessuten; et dyr som lider spiser ikke, er ikke sosial osv.

Katten spiser godt og er sosial og akkurat som ellers. Jeg kjenner den såpass godt at hvis den hadde lidd så hadde jeg sett det.

Tror nok jeg har bestemt meg for at den har det best her hjemme som den er kjent enn å sende den til et kattested med masse katter der den ikke er kjent.

Sånne kattesteder omplaserer dyr og har dem ikke på permanent basis, og hvem vil adoptere en halvgammel blind katt.

Nei, katten blir her til den stryker med evt. i kjente, kjære omgivelser, så får dere kattecrazy folk heller halshugge meg.

Hi

Skrevet

Lurer på hvilke svar jeg hadde fått hvis jeg hadde stilt samme spørsmålet på et manneforum?

Ser for meg; Hammer, slegge, hammer, drukn den, hammer, hvis du har så dårlig råd så spis den til middag så slår du to fluer i ett smekk, hammer.

Selv om det er så enkelt som en betennelse så koster det fortsatt 1500kr å gå til dyrlege for å få vite det.

Det er faktisk forskjell på en katt og et barn. Barnet kommer i første rekke uansett.

Katten spiser godt og er sosial og akkurat som ellers. Jeg kjenner den såpass godt at hvis den hadde lidd så hadde jeg sett det.

Tror nok jeg har bestemt meg for at den har det best her hjemme som den er kjent enn å sende den til et kattested med masse katter der den ikke er kjent.

Sånne kattesteder omplaserer dyr og har dem ikke på permanent basis, og hvem vil adoptere en halvgammel blind katt.

Nei, katten blir her til den stryker med evt. i kjente, kjære omgivelser, så får dere kattecrazy folk heller halshugge meg.

Hi

Så det du sier er at du ikke en gang er villig til å ta én telefon til dyrlegen?!?!

Jeg passet nettopp en hund, noe var plutselig galt med den, jeg ringte da en dyrlege og fikk kjempegode råd uten å måtte komme inn eller at det kostet meg noe.

Legger med en link til dyrlegepriser hvor du ser at du kan slippe unna med en tredjedel av den prisen du nevner.

http://www.dyrebar.no/artikkel/stor-prissjekk-av-17-norske-dyreklinikker-20355716

Om du ikke en gang er villig til å ta en telefon til en dyrlege så er du virkelig uansvarlig!!!

Jeg håper du gjør det riktige!

Skrevet

Trolling. Hun vil bare provosere.

Anonymous poster hash: 9f5ac...ce2

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Det var jo et merkelig svar...

Og 1500,- for konsultasjon? En telefonsamtale? Jeg betaler 450 for en årlig vaksine, jeg betalte 1000,- for å sterilisere katten, noe som er en stor operasjon i seg selv.... 

Behold katten og ta godt vare på den, om du mener den har det bra... Men du er jo helt på jordet i måten du går frem på. Og det siste innlegget ditt var bare rart...

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 17419...b2d

At katten spiser og er sosial så er det ikke dermed sakt den ikke har vondt. Min gamle katt var rett før han døde... Og han var sosial og spiste for det. Men hvorfor spørr du her når du har bestemt deg....

Anonymous poster hash: c99cf...bb1

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Jeg håper det er et usselt troll, ja...

Skrevet

Det kan være farlig høyt blodtrykk, sukkersyke, svulst++++ Eller det kan være noe så "uskyldig" som alderdom. Uansett må du ringe dyrlegen og høre om råd. Du kan ikke la den stakkars katten gå ubehandlet om det viser seg å være noe farlig.

Da må dere heller låne penger.

Anonymous poster hash: 93994...fa5
Skrevet

For 1500 kr hos vet fikk vi full helsesjekk med gjennomlysning av tarmsystem, flere blodprøver, fjerning av tannstein og en biopsi, alt i narkose i tillegg til 7,5 kg spesialfor... Det var nå i vår. Dyrlegen din må ta blodpriser.

Om ingen av forslagene faller i smak kjenner du kanskje en jeger?

Anonymous poster hash: 4b4f3...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...