Gå til innhold

Kan navnene Phillip og Victor kombineres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst til å kalle ham Phillip, men bør bruke navnet Victor.....

Synes dere de kan brukes sammen?

I såfall i hvilken rekkefølge?

Phillip Victor eller Victor Phillip ?

Takk :)

Anonymous poster hash: 6093e...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en gutt som heter Filip Viktor, han er 7 år 

Anonymous poster hash: bf741...2b4
Skrevet

Så flott at noen andre har brukt det.

Tror vi kommer til å bruke Phillip mest, men vi får se...

Passer ikke med søskennavn i det hele tatt da, men de er jo egene individer.

Skrevet

Hvis man er kongelig ja. Hvis ikke nei.

Anonymous poster hash: c68a5...f73

Skrevet

Trodde med overskrifta at du mente som søsken. Phillip og Victor. Det ville jeg svart ja til. Men sammen må jeg svare nei. Sats på å få en gutt til som dere kan kalle Victor.

Anonymous poster hash: f2257...c76
Gjest Anonymbruker85
Skrevet

de navnene passer ikke sammen dessverre

Skrevet

Nei, mente som dobbeltnavn....

Skrevet

Oy, fine navn, men ikke fine som dobbeltnavn:/ ville ikke brukt det.

Skrevet

Nei, det var for tungvint navn, ikke noe fint. Men de er veldig fine hver for seg!

Skrevet

Trodde også du snakket om søskennavn ;)

Men man kan fint døpe ham Phillip Victor eller Victor Phillip (gjerne denne siste kombi. vi ville brukt i mitt hjemland)..

Eller hva med Viclip eller Philltor?? Hihi :D

Anonymous poster hash: ed1f2...6de

Skrevet

Takk for svar.

Jeg hadde bestemt meg for Phillip, men blir rimelig presset på Victor.

Derfor jeg vurderte å slå det sammen, har jo kalt babyen Phillip en stund ( er gravid enda så ikke noen krise enda. )

Så har det blitt mye press fra familien, på en slik måte at jeg nesten ikke tør noe annet....

Da må vi vel kutte ut Phillip da....

Skrevet

Trillihvicopp

Anonymous poster hash: 4be74...6d2

Skrevet

Takk for svar.

Derfor jeg vurderte å slå det sammen, har jo kalt babyen Phillip en stund ( er gravid enda så ikke noen krise enda. )

Så har det blitt mye press fra familien, på en slik måte at jeg nesten ikke tør noe annet....

Da må vi vel kutte ut Phillip da....

Really?? Du forkaster navnet basert på noen få kommentarer fra ukjente damer på et anonymt forum eller pga hva øvrig familie mener???

Hvorfor kan du ikke kombinere dem om det er det du selv ønsker? Og hvorfor skal du la deg presse til å velge Victor om det ikke er navnet du selv ønsker? Det er mor og far som skal være enig i navnet, ikke besteforeldre eller oldeforeldre.....

Min sønn har Philip som andre fornavn, men han kalles kun Philip for det selv om han er døpt med dobbeltnavn..

Nei, kjør på! Syns victor phillip hørtes best ut, men det er kanskje min britiske bakgrunn som "kicked in" her ;)

Skrevet

Takk for svar.

Da må vi vel kutte ut Phillip da....Anonymous poster hash: 6093e...e47

Really?? Du forkaster navnet basert på noen få kommentarer fra ukjente damer på et anonymt forum eller pga hva øvrig familie mener???

Hvorfor kan du ikke kombinere dem om det er det du selv ønsker? Og hvorfor skal du la deg presse til å velge Victor om det ikke er navnet du selv ønsker? Det er mor og far som skal være enig i navnet, ikke besteforeldre eller oldeforeldre.....

Min sønn har Philip som andre fornavn, men han kalles kun Philip for det selv om han er døpt med dobbeltnavn..

Nei, kjør på! Syns victor phillip hørtes best ut, men det er kanskje min britiske bakgrunn som "kicked in" her ;)Anonymous poster hash: ed1f2...6de

TaKk for svar .

Jeg er såpass usikker selv, så med så mange som bekreftet usikkerheten min så.....,

Vi bor helt opp i mine foreldre, så det er litt lett å bli påvirket ;)

Veldig koselig med noe som ikke er negativt, så tusen takk.

Høres bedre ut med Victor Phillip ja, det syntes de andre bàrna og.

Takk for svar, vi får diskutere videre på kammerset ;)

Skrevet

Takk for svar.

Da må vi vel kutte ut Phillip da....Anonymous poster hash: 6093e...e47

Nei, kjør på! Syns victor phillip hørtes best ut, men det er kanskje min britiske bakgrunn som "kicked in" her ;)Anonymous poster hash: ed1f2...6de

TaKk for svar .

Jeg er såpass usikker selv, så med så mange som bekreftet usikkerheten min så.....,

Vi bor helt opp i mine foreldre, så det er litt lett å bli påvirket ;)

Veldig koselig med noe som ikke er negativt, så tusen takk.

Høres bedre ut med Victor Phillip ja, det syntes de andre bàrna og.

Takk for svar, vi får diskutere videre på kammerset ;)

Fingers crossed :)

Skrevet

Tja... navnene kan brukes sammen de..... om det er på to gutter og de har etternavnet Kiriakis. Jepp... har sett endel på "days of our lives" 

Men synes nok at navnene er altfor "like" til at de kan stå sammen. Men hadde noen holdt en pistol mot tinningen min hadde jeg sagt Victor Phillip. 

Anonymous poster hash: f7a4f...b4d
Skrevet

kjenner noen tvillinger som heter det:)

fine navn. men litt tungt som et dobbeltnavn.

Skrevet

Jeg syntes navnene er penest hver for seg. Jeg syntes dere skal gå for det navnet dere liker best, og ikke la dere diktere av familien. Si noe slikt som 'takk innspill, og nå skal vi foreldre bestemme oss i ro og fred hvilket navn vi syntes er finest, og så skal dere få vite hva vi har valgt når tiden er inne'. Dersom du velger begge navnene, syntes jeg Phillip Vicktor er finest. Grunnen er at dersom man hører litt dårlig, kan det når barnet blir eldre høres ut som Doktor Philip. Sikkert litt rar forklaring, men det er det jeg tenker.

Anonymous poster hash: 7fa7a...67d

Skrevet

Jeg syntes navnene er penest hver for seg. Jeg syntes dere skal gå for det navnet dere liker best, og ikke la dere diktere av familien. Si noe slikt som 'takk innspill, og nå skal vi foreldre bestemme oss i ro og fred hvilket navn vi syntes er finest, og så skal dere få vite hva vi har valgt når tiden er inne'. Dersom du velger begge navnene, syntes jeg Phillip Vicktor er finest. Grunnen er at dersom man hører litt dårlig, kan det når barnet blir eldre høres ut som Doktor Philip. Sikkert litt rar forklaring, men det er det jeg tenker.

Anonymous poster hash: 7fa7a...67d

Skrevet

Ville gått for Philip Victor. Du liker Philip best og det er det første navnet som brukes oftest av barnehage skole venner og gamilie.

Skrevet

Tusen takk for mange svar :)

Vi har fått beskjed to ganger om at det har gått galt i svangerskapet, derfor familien presser på med Victor for victory ;)

Så er en fin tanke bak det, og vi er jo enige.

Med Phillip har vi brukt hele veien ;)

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...