Gå til innhold

Lær meg om farger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et lite minikontor som er altfor mørkt, selv om det er malt i en lys tone. Jeg trenger å gjøre noe med dette slusekontoret, og trenger derfor fargehjelp. Mitt spørsmål er derfor hvilke farger som gjør at rommet virker større? Det må være en farge som inspirerer og som virker oppkvikkende, men som ikke forstyrrer konsentrasjonen. Det er vanskelig å finne fargealternativer selv, får det aldri til. Det er i hovedsak tre vegger som er problemet: rett fram og til begge sider. Lyssetting er også vanskelig. 

Anonymous poster hash: 02d20...a51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en du grønnfarge? Eller som vi har i gangen hjemme nå en matt lys grå farge med et lilla brekk i seg.

Skrevet

Dueblått kanskje?

Anonymous poster hash: 05b52...5cc
Skrevet

Ville valgt en brukket hvittone om det er et mørkt rom. Jotun tidløs er veldig fin (grå), vanilje (=cafe latte), eller kanskje en farge om du vil ha det.

Anonymous poster hash: 69c46...c27
Skrevet

Hva betyr 'en brukket hvittone'? Er det f.eks isbit med lavendel (Fargerike)? Altså hvitt med svakt innslag av en annen farge.

Dueblått tror jeg blir for massivt. 

Første_Gang: Har du fargekode på den dere har i ganga? HI

Skrevet

Jeg kan finne den til deg i morgen, er på jobb nå og ikke ferdig før sent :)

Skrevet

Jeg fant desverre ikke fargekoden, sambo må ha gjemt unna malingen for jeg finner den ikke noe sted. Men det er en matt lys gråfarge fra jotun pure color. Håper du finner en farge du liker og som får det beste ut av rommet du skal ha det i :)

Skrevet

Du må ikke ha for sterke farger, lyse gjør det større

Anonymous poster hash: aefb1...272

• 1 måned senere...
Skrevet

Tusen takk for hjelpa!

Skrevet

Lys og speil gjør underverker.. Fjern alt som ikke må være der, så øker du også romfølelsen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...