Gå til innhold

Stormrier - noen som har erfaring med det?

Anbefalte innlegg

Har litt fødselsangst etter siste fødselen pga veldig kraftige og intense rier etter at vannet ble tatt av sist. Lurer på om det var stormrier? Noen som har erfaring og evt.hvordan man unngår dem? Hvis man ikke blir satt i gang...

Anonymous poster hash: 2f082...bee

Fortsetter under...

Her tok de vannet på 4cm (kjente ingen rier før dette). Da vannet var tatt var det konstante riere og knapt noen sekunders pause. 

man kan ikke unngå dette, for det er jo ikke noe man planlegger eller kan forutsi :) Det eneste er at man kan lindre dette på ulike måter, men hva som passer best for deg avhenger jo av situasjonen.

Jeg hadde god effekt av epidural. Hadde egentlig ikke planer om å ha dette, men rett før de tok vannet sa jeg til JM at jeg tåler smerte dårlig (fikk litt akutt panikk der og da). Fikk epidural etter en time (?) og 50min etter var ungen ute. 

Håper egentlig på en tilnærmet lik fødsel denne gang. Var vondt men gikk såpass raskt og var så intens at alt var over på et blunk :)

Anonymous poster hash: 658ba...b22

Hadde også slike rier første gang. Rier hvert minutt og ingen fremgang i fødsel. Ble igangsatt helt umoden så tenkte dette var en medvirkende årsak.

Men har ei venninne som også hadde rier hvert minutt og hun ble ikke igangsatt. Så vet ikke om d går an å unngå slike rier...

Jeg ble veldig glad for epidural:) tok 3 timer fra denne ble satt på 2 cm til jentungen var ute. Hadde da hatt slike rier i 7 timer og var temmelig utslitt.

Jeg fikk det etter at de tok vannet med nr 2. Hadde en rie til ungen var ute, absolutt ingen pause overhodet bare intensivering av rien.

Varte ikke mer enn 20 min og endt med at ungen kom ut uten at jeg merket det.

Har født to etter dette og med skikkelige rier med pause imellom også etter at vannet er tatt.

Anonymous poster hash: 521a3...e70

Her tok de vannet på 4cm (kjente ingen rier før dette). Da vannet var tatt var det konstante riere og knapt noen sekunders pause. man kan ikke unngå dette, for det er jo ikke noe man planlegger eller kan forutsi :) Det eneste er at man kan lindre dette på ulike måter, men hva som passer best for deg avhenger jo av situasjonen. Jeg hadde god effekt av epidural. Hadde egentlig ikke planer om å ha dette, men rett før de tok vannet sa jeg til JM at jeg tåler smerte dårlig (fikk litt akutt panikk der og da). Fikk epidural etter en time (?) og 50min etter var ungen ute. Håper egentlig på en tilnærmet lik fødsel denne gang. Var vondt men gikk såpass raskt og var så intens at alt var over på et blunk :)Anonymous poster hash: 658ba...b22

Jeg tenker på epidural denne gangen jeg også, nå som jeg vet hvor vonde riene kan være hvis de tar av vannet.

Anonymous poster hash: 2f082...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...